Vi över 30 som längtar efter första barnet
Ceke: Din beskrivning av båten skulle kunna vara en beskrivning av mig 
Ceke: Din beskrivning av båten skulle kunna vara en beskrivning av mig 
SannaK: Förstår hur jobbigt det känns! Man hinner ställa in sig på att bli mamma och så blir det inget, känns så tomt! Ta hand om dig och låt din man pyssla om dig!
Kram!
Millan
Essalady, för mig är det precis på samma sätt: Mycket mens i 2-3 dagar och sen knappt nåt. Så har det blivit efter aborten. Innan dess har jag haft utdragen mens.
En fråga till er: Hur brukar ni ha sex kring ÄL? Dagen för ÄL har tidigare varierat mellan dag 12-15, det är iallafall då som jag fått utslag på stickan. Ska man börja sexa på dag 10 och sen varannan dag till typ dag 16? Eller ska man börja dag 11? Eller är det för sent?
MIllan
Pingla: Jag känner igen mig, tror att den där panikkänslan du verkar känna kommer av att du är trött! Jag har också för mycket att göra på jobbet och när jag dessutom kommer i säng för sent och sover för lite så kan jag få känslan av att drunkna på jobbet. Det påverkar ju också hur jag är när jag kommer hem, för då har jag svårare att acceptera stöket hemma, renoveringarna som känns övermäktiga mm. Om det är någon tröst så var det prexis under en sån period, när jag var jättestressad som jag blev gravid. Så det kanske inte påverkar så mycket.
Försök att ta det lugnt nu, vet att det är svårt, men försök att koppla bort jobbet, det kanske är bra att gå på den där matchen och få tänka på nåt annat! Träning brukar ju få en att må bättre.
Om forskningen skulle visa i framtiden att stress kan orsaka att barnet får DS så kommer jag bli helt knäckt! Men jag tror inte att det berodde på min stress egentilgen, utan bara otur.
Nej, nu ska jag åka skridskor!
Millan
Kekke: Vilken avslappningsmetodik! Ska jag testa nästa gång jag har en jobbig dag på jobbet! Själv testade jag idag att åka skridskor för att få bort tankarna på jobbet! Funkade bra det med när det var strålande sol ute! Var ute med sambon och svärfar!
Hare kul i Stockholm Ceke!
Aperopå Stockholm så påbörjas "stockholmsveckan" imorgon! Känner mig taggad! Nu ska här göras baby! (och naturligvis ha det skönt
)
Millan
Hörni, vad skulle ni tycka om att sambon ger sig av för att åka typ 3 mil skidor på stockholmsveckans första dag! Jag har sagt att det är ok så länge han har kvar lite krafter till ikväll!
Simtim: Jag äntligen har det börjat ljusna, det får en att bli lite piggare iallafall. Jag ska idag ta tag i vårt stökrum och städa upp det!
Ha en trevlig myssöndag! Aperopå det så har ordet "mys" fått en ny mening efter att jag blev aktiv här på familjeliv. Sambon frågade i fredags om vi skulle ha lite "fredagsmys" och då menar han inte att vi ska äta chips
Generellt måste jag säga att det finns en del uttryck, exempelvis BIM som finns här inne som ingen utanför verkar känna till. Jag sa "bim" till barnmorskan nån gång när jag var gravid och hon undrade över vad jag menade.
Hoppas att det blir en riktig pluskavalkad i februari! Jag vill ha ett lagom till min födelsedag!
Millan
Helt klart Kekke, ni killar är beundransvärda! Min sambo körde långpass i skidspåret idag, över 2 mil i raskt tempo, sen körde han långpass med mig i sängen också, imponerande!
Är idag på dag 10 och vi kommer köra varannan dag fram till dag 16.
Äcklig detalj: Såg nu efter att vi myst att det kom ut en geléartad flytning, vet att nån av er pratat om en geléartad flytning tidigare, vad betyder det? Eller var det sambons "sats"?
Usch, jag skulle verkligen aldrig fråga nån kompis en sån där sak i verkligheten, blir det för mycket för er får ni klaga!
Ceke: Hoppas att du slipper spottingsarna nu! Tar du Proveran?
Jag har ägnat dagen åt att städa upp vårt arbetsrum och att tvätta. Jag avskyr att tvätta, mer än nån annan hemmasyssla. Det funkade mycket bättre när vi bodde i lägenhet och man bokade en tvättid, nu kan jag ju tvätta när som helst och då blir det aldrig av. Tur att jag har mycket kläder. Funderade idag över hur jag skulle bli som mamma, då måste man ju tvätta ofta, typ var och varannan dag.
Millan
Jag vet att jag är ovanlig som ogillar att tvätta. Städa, fixa disken, torka golven, damma etc.. allt det är ok, men att tvätta är så trist. Jag tror att jag skulle hantera blöjorna, har jobbat som personlig assistent när jag var student och bytt blöjor på vuxna så det kommer nog att funka att byta på en bebis.
Millan
Klart Kekke ska byta blöjor! Min sambo och jag har inte diskuterat det än, men jag har utgått ifrån att vi delar på jobbet lika! Jag har funderat på om vi kan göra en deal så att han tvättar och jag städar? Hmm... som vi gör nu så tvättar han sina saker och det mesta av det gemensamma och jag mina kläder och en del av det gemensamma. Jag dammsuger dock oftast så det kanske jämnar ut sig.
När jag var gravid tidigare sa min sambo att han ville ha halva föräldraledigheten! Först blev jag lite upprörd, jag ville ju vara ledig ett tag, men sen insåg jag att det fanns ju ingen bra anledning till varför jag skulle få vara ledig längre! Så länge jag får vara hemma i början och amma så får jag väl vara nöjd. Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg, det är ju inte säkert jag blir gravid igen
Jag ska kolla närmare om jag får nån ny geléklump, strecka på den flera gånger.
Millan
Pingla: Det kan vara bra ibland att ta ett steg tillbaka och fundera över hur man lever och vad det är man gör egentligen. Och av vilket skäl det är som man stressar. Lycka till på utredningsbesöket!
Essalady: Visst kommer äggvitan ett par dar före ägglossningen?
MariaF79: Hoppas temperaturen fortsätter vara hög! Mysigt att träffa en så liten bebis! Men lite jobbigt med kommentarerna!
Millan-som ska sova nu