-
Hoppas på att det stannar med bara en "skvätt"Saftmedbulle skrev 2011-01-10 17:40:02 följande:Irmelie: Några blodfläckar här... Befarar kraftigt att det är vår tant på ingång, tyvärr :( BIM -1)
-
På vilket sätt kan akupunktur hjälpa?
-
Tycker också att vägen dit är det jobbiga, när man väl är igång så tänker man att man kan mysa flera gånger om dagenL Maria skrev 2011-01-11 19:08:17 följande:Polarantis - jag vill absolut inte vara neg nu, men ändå säga en sak, bara för att balansera lite... CB är kända för att ge spökstreck och då är det just trådsmala streck... För några månader sedan gjorde jag två sådana - två dagars mellanrum och på båda dök det upp trådsmala streck - snacka om att hjärtat slog i 180! Maken såg dem också, men trodde inte att det var på riktigt eftersom det inte var rejäla streck. Mycket riktigt så kom ju mensen. Klart - jag kan ha varit gravid och fått ett ubertidigt missfall (mensen kom på rätt dag), men efter att ha googlat det där med spökstreck och cb så är jag mycket tveksam. Jag kommer aldrig mer att testa med cb:s vanliga...
Jag håller såklart tummarna för att det inte ska vara något spöke, utan ett stort fett
!!
Saftochbulle - kram och "ett finger" till tanten...
Lavendia - ni har samma bröllopsdag som vi har förlovningsdag (och tack för påminnelsen!
)
Millan75 - fick samma när jag beställde från testlagret, besked om att graviditetstesten höll på att ta slut så jag fick bara två av de fem jag beställde (också ett paket), och de lovade att kompenser - vilket de gjorde med sex stycken till, så jag fick tre extra. Jag var lite slösig i väntan på förra BIM...
Kaffe - är det så att för mycket kan påverka fertiliteten...? Jag dricker ca 3-6 koppar om dagen beroende på hur det ser ut med möten och sånt (sällan man klara sig igenom ett möte utan kaffe...), men minst tre i alla fall... Urk, kommer att ha huvudvärk när jag ska dra ner på det...
Sexstrategi - har jag ingen - det "konstiga" är att jag alltid blir sugen när vi väl satt igång, det är vägen dit som jag tycker är det svåra så att säga... Vi bestämmer oss helt enkelt för att vi ska och då blir det bra också!
Kaffe behöver jag inte bekymra mig över, dricker det nämligen inte alls. -
Tråkigt alla ni som fått besök av tanten! Usch!
Kul ceke att första akupunkturmötet var så bra och kul att fler ska testa. Ni har fått med även mig på detta, så tänkte att om mensen kommer även denna månad, så påbörjas besök även för mig. Jag har testat för många år sen, men av annan anledning, blev bra och tyckte att det var väldigt skönt och avslappnande. Nästa steg, om mensen kommer, är också att börja tvinga i mannen folsyra och zink, jag äter redan folsyra sen ett halvår tillbaka.
EGO: Jag har ju ett tag kvar till BIM, men känner mig redan mensig... Småhungrig konstant, går bara och tänker på mat, när det är det jag absolut INTE ska tänka på. Nu när man börjat jobba igen så är det dessutom svårt att få till träningen som man önskar. Jaja, det är bara att bita ihop! -
Maria - usch vad jobbigt, förstår precis vad du menar. Man blir arg och avundsjuk på att det ska vara så lätt för vissa och även om man är en förståndig perosn som vet att man inte ska reagera på ett sånt sätt, så är det likosm det djuriska som kommer fram i en. Snart är det ni!!!
EGO: Jag är som någon annan skrev, och som jag skrev härom dagen, konstant hungrig. Har också lite konstiga känningar i tjejmagen, lite som ilningar, de började igår em. Hade jag inte vetat bättre så hade jag tänkt mens, men den ska inte komma förrän nästa tors... Redan nu, en vecka efter ÄL ska man ju vad jag förstår inte kunna känna ev en graviditet? Någon som vet?
Funderar på om det kan vara urinvägsinfektion på g. Med tanke på allt mysande och att man inte går och kissar dirket efter, ökar ju det risken för infektion. Har dock bara haft urinvägsinfektion 1 gång i mitt liv och då var jag 18, så vet inte hur det ska kännas riktigt. Är kissnödig väldigt ofta. Någon som har en teori? -
Lätt fråga, svar JAAAAAAAAAAAAAAAAA! Jag skulle gjort det, utan tvekan. För vems skull ska ni vara duktiga??? Det är bara att armbåga sig fram och ta för sig!!!Pingla35 skrev 2011-01-13 18:00:27 följande:Visst var det ett konstigt svar men när jag pratade lite mer med barnmorskan, om vår situation dvs konisering och att jag slutat äta p-piller för ett år sedan, så Förstod hon vart felet låg. Doktorn har helt enkelt trott när vi var där för cellförändringarna och vi pratade om att vi försöker för fullt att vi var under utredning redan då.
Ska man utnyttja situationen tycker ni??
Ceke - jobbigt med kollegorna, men ändå skönt att samtalet slutade bra.
Jag har varit med om liknande denna vecka, har inte suttit ner och fått någon "attack", men fler flytande kommentarer, om att snart är det väl dags för bebis. Har inte tagit så illa åt mig, men det har kommit från folk på jobbet som jag knappt känner. Blir mest förvånad över hur folk bara kastar ur sig saker när de verkligen har noll koll på hur läget ligger och att de inte har insikt i att det kan vara en jättekänslig fråga. Om folk tog hand om sig själva och sina egna bekymmer så skulle vi som jobbar på bebisverkstad få det fan så mycket lättare.
De flesta i vår umgängeskrets vet om att vi jobbar på det, genom att de vet hur det ligger till så upplever jag att vi slipper en massa påhopp och konstiga kommentarer. Vi får snarare veta att de flesta haft det svårt att få barn och har haft ett och flera missfall och att de förstår att det är tufft i "verkstadsperioden", men de flesta peppar att bebis kommer en dag för oss också. Alla är ju olika, men vi tycker att det tar udden av det hela, att kompisar och familj faktiskt vet i vilken fas vi befinner oss. -
Kram till er alla! Glöm inte att ni är bäst och ge inte upp hoppet! Snart får vi äggen att fastna, blir runda om magen, kommer gnälla över vikten och att vi inte kan sova för att hur vi än ligger känns det inte bra (nytt tema för tråd?) för att sen äääntligen få hålla vår lilla bebis
Vi måste se målet och tänka positivt! Japp, ska ta jobb som sportkommentator
känner det tydligt!
Kram igen! -
Vad braL Maria skrev 2011-01-13 20:53:26 följande:Jojjo - jag tror att vi var många som behövde din sportkommentatorpepp!
Du fick i alla fall mig att dra på smilbanden och det behövde jag. Tack!
Japp, konstant hungrig och sugen på något, blir liksom aldrig mätt... Precis antingen är det normalt och mensen vankas, eller så är det något annat, tycker att vi hoppas på något annatKattflickan skrev 2011-01-13 20:56:32 följande:Jojjo: Är du fortfarande hungrig? Jag är det, vi är ju i samma fas i cykeln så antingen är det nåt normalt i cykeln som jag inte tänkt på tidigare eller så är det nåt annat...
Jag blir också irriterad över att folk inte kan tänka sig för. Jag blev ju tillomed frågad om jag inte skulle skaffa barn när jag var singel en gång! Nu kommer de inte fråga igen iallafall Ceke!
Jag försöker hålla mina testgalna fingrar från att ta ett gravtest imorgon. BIM är ju först på onsdag, snälla tala om för mig att det bara är idioti att testa så här tidigt.
Ni får Millanfritt i tråden i helgen, jag åker till Småland!
Kram till alla er som tänker deppiga tankar!
Millan
Jag har ju BIM dagen efter dig, tycker inte du ska testa förrän tidigast BIM, risken är att du så här tidigt slösar på tester som i alla fall kommer visa minus, p g a för tidigt test. Jag har inga planer att testa förrän tidigast BIM, mår bara dåligt om jag gör det tidigare.Ja visst känns det nästan lite lättande när man kör med öppna kort, de flesta misstänker ju ändå att man går i dessa tankar. By the way, du verkar ha en fantastisk man!ceke skrev 2011-01-14 00:11:28 följande:Jojjo: Håller helt med i att det tar udden av kommentarerna att berätta för vänner och familj. Tycker det är superskönt att kunna berätta faktiskt. Vi var ju hemliga från början, men har insett att alla ändå tar för givet att vi försöker att det är bättre att va öppna med det.. för då kommer inga gliringar längre heller!! Mycket mycket skönare så!
Kram på er alla!
Usch vad jobbigt, men ge inte upp barnverkstaden, lyssna på din man, allt kommer att lösa sig. Hemskt att vi har hamnat i ett Sverige där man ej får vara sjuk... pinsamt är ordet. Kram!Ansi30 skrev 2011-01-13 21:41:23 följande:EGO: heldepp och urfunktion. Blev utförsäkrad i höstas och igår fick jag veta att dem har nollat min sgi så nu står jag helt utan inkomst. Försöker hitta ork att lägga in en överklagan men man känner sig rätt liten.
SÅ besviken och orolig för framtiden.
Är mitt uppe i ägglossning och vet inte om jag ska våga fortsätta försöka bli gravid. vi går ju runt med sambons inkomst men ändå...en bebis innebär mkt utgifter. Sambon vill köra på...
Har ett läkarintyg från december 2010 som sätter min arbförmåga till 0 och efter avslutad arbetslivsintro på arbförmedlingen sa dom att jag inte ska vara hos dem eftersom jag är helt oförmögen att arbeta och ändå finns det ingen ekonomisk hjälp att få.
För socialbidrag måste man, enligt vad dom har sagt till mig, vara aktivt arbetssökande....ngt två instanser alltså säger att jag inte kan.
Vet varken in eller ut
-
ni som fått mens. Kram!
-
Igen, tråkigt för alla er som fått påhälsning! Tror tyvärr att jag joinar er snart, snart BIM men absolut inga känningar av att jag skulle kunna vara gravid. Har tilol och med börjat hoppas att mensen kommer denna gån, har en massa saker inplanerade närmsta tiden som är sammankopplade med vin, skulle vara trevligt att inte behöva avstå. Tänker att om jag tänker så, så blir jag inte så besviken när tanten kommer.
Grattis alla som minskat i vikt! Jag kör ju på Viktväktarnas tänk och det går sakta men säkert neråt varje vecka, skönt. Så blir vi inte med barn så tänkte jag att jag skulle känna mig riktigt snygg i vår och sommar istället
Kekke - jag behöver faktiskt inte fejka, min man klarar galant av att tillfredsställa mig. Helt ärligt. Förstår heller inte vitsen med att fejka, det är ju bara jag skom skulle förlora på det
Eller? Med det inte sagt att jag alltid fått orgasm varje gång jag haft sex i mitt liv, men får jag inte det så tänker jag heller inte låtsas som om jag fått det. En utebliven orgasm behöver ju inte betyda att man inte haft det skönt, vilket vissa killar verkar tro.