Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-01-03 10:28:57 följande:
    Ernlia - hoppas att det är ngt! Skulle, som de andra också skrivit, ringa bm eller gyn för at kolla upp så att du slipper alla hjärnspöken.

Polarlantis - jobbigt att bara gå och vänta. Jag skulle nog i ditt fall också ringa bm eller gyn, man blir ju knapp annars!

Lycka till till er båda och till alla andra!

EGO: Här startade mysveckan igår, så nu är det bara att köra på och sen vänta, vänta och vänta. Igår kväll när jag skulle somna låg jag och funderade på hur det skulle vara att få en liten och fick då världens panik! Är det verkligen det jag vill eller har det bara blivit en grej??? Helt plötsligt tyckte jag att våra liv är helt perfekta och vet inte om jag vill byta dem mot något annat. Har jag blivit helt galen eller förstår någon vad jag menar?!?!? Det kanske är jag som ska föla mina egna råd och ringa psykolog!!!
    Sådär känner jag också ibland!
    Det är ett så stort ansvar, och det är ju ganska påfrestande också med lite sömn och ständig passning i början.
    Men det kommer vara värt det! De säger ju att den kärleken man känner av att bara titta på sitt barn överskuggar alla vakna nätter.
    Vi får väl lita på att de inte lurat oss, föräldrarna.. :)
  • Irmeline
    Pingla35 skrev 2011-01-03 11:42:43 följande:
    Vad kul Ernila håller tummarna för dig! Det låter ju väldigt lovande!Jag förstår precis vad du pratar om. De tankarna du beskriver har florerat i mina tankar med. Det går i vågor det där med att vilja ha men samtidigt väldigt nöjd med det man redan har. 
    Psykolog? Nja, vet inte riktigt om det behövs. Du har ju alla här inne i tråden som du kan bolla med. Och jag är rätt hundra på att vi alla har känt/känner som du gör.

Ego-Här har mysveckan varit i fullgång ett tag och vi fortsätter eftersom jag inte vet när ÄL riktigt faller in.
    Ska ringa KK idag och se om det är öppet annars ringer jag den 10. Vill ha min efterkoll. De hade ju glömt bort mitt biopsi-resultat sist.
    Läste om era inlägg om spolning och simulering...  Undrar om man kan kolla upp sånt när man ändå ligger i stolen?? 
    Ägg-simulering. den var bra! Skrattande

Jobbigt med styvsyrran, men ärligt, 17 år och utan jobb och utbildning. Nej tack!
    Jag blev gravid vid 22 och valde bort det, och det ångrar jag inte. Var sak har sin tid.

När ni får barn så kommer det bli så mycket bättre!! :)
  • Irmeline
    CajsaK skrev 2011-01-03 14:46:34 följande:
    Här har vi  försökt mysa på oxå :) 

Fick oxå panik igår när jag skulle sova! Många tankar: klarar jag av det här, vill jag det här, vi har det ju bra ändå osv osv. Det går ju upp och ner dessa tankar, jag menar det är ju nåt helt nytt som blir i ens liv. Kommer vara tålamods krävande, sömnlöst och säkert helt underbart :) Hoppas och tror att alla dessa panik känslor försvinner eftersom när man går där med magen i vädret och sen håller den lille i famnen :) Tror det är helt naturligt att känna rädsla och panik, ens liv förändras ju för alltid! 
    Jag tror det är ett tecken på mognad.
    Om man inte tvekar en sekund så förstår man nog inte vad det innebär.

Sen kan man ha maniska perioder då man vill, vill, vill utan att fundera över vad det betyder, men ändå.
    Att reflektera och ta genomtänkta beslut tycker jag alltid är det bästa.
  • Irmeline

Essalady och ni andra res-tjejer, här planeras det rea över påsk för fullt. En thailändsk ö hoppas vi på, flyg bokat och hotell under utredning Solig

Precis som ni andra ska jag ta tag i mitt liv med avseende på vikten nu också. Gick ner lite förra våren inför bröllopet, men har gått upp 8 kilo sen dess! Dels har det blivit mindre träning, mer småätande och så gick jag upp lite under graviditetsmånaden också. Sen dess har jag bara gått och väntat på att bli gravid igen och inte riktigt orkat ta tag i nånting. Nu har det slagit mig att det kanske dröjer ett tag, och varför inte vara i fin form den dag plusset kommer? Tungan ute

Så jag ska ha förbud på godis/glass/kakor etc fram till påsk och resan. Det gjorde susen förra våren så får hoppas det går lika bra denna gång. Så nu visualiserar jag mig att vara i fin form på stranden, istället för gravid, så får vi se vad som händer.

Om det inte tar sig nu kommer nästa chans ligga i början av februari. Missar vi den har vi bestämt oss för att skita i gången efter som ligger i slutet av mars (julbebis). Så blir det inte nu eller februari ligger nästa chans under thailandsresan :) Om den inte heller ger resultat ska vi kontakta utredning för pergotime etc..

Skönt att ha en plan framför sig så man inte bara behöver fokusera på just detta försök! Säger en helt utan kontrollbehov... Oskyldig

Apropå ställningar har jag blivit gravid två gången "on top" så jag tror inte heller det spelar så stor roll. Kanske om mängden är mindre än normalt så kan det hjälpa, precis som att ha varannan dag istället för varje.

Välkomna ni nya i tråden!! Glad

• Irmeline
    ifyouweremine skrev 2011-01-04 21:02:51 följande:
    Ego - Makens hockeylag ser av allt att döma ut att vinna kvällens match, så ikväll kommer han vara på gott humör när han kommer hem. Perfekt då att jag precis entrat fertila veckan! ;)
    Känner igen det där, mannen spelar också, och när det blir vinst så blir det en trevlig kväll. Förlust leder till att han surar.. Vilken nivå spelar din på? Min är i div 1.

Var ute och åt middag med två kompisar idag när en av dem kläcker ur sig att hon är gravid och ska ha barn i juli. Svårt att ta.. Kändes skitjobbigt. Hon gifte sig några månader efter oss och borde därför vara efter oss i "kön".
    Konstigt hur man kan reagera. Hoppas jag är gravid igen innan hon föder.
  • Irmeline
    ceke skrev 2011-01-04 22:53:39 följande:
    Maria: Stor kram på dig. Vi får va lite neggo ihop helt enkelt. Usch för såna här dagar. Vi täntke slå till med en trevlig middag imorrn med fina vänner. Det kanske lättar lite. Ni kanske ska försöka er på nåt liknande? men se till att det är nån som du vet käkar p-piller!

Skönt att vi har härliga killar som finns där för oss!
    Precis som jag tänkte ikväll, men fick en graviditet i ansiktet..
    Jobbig kväll helt enkelt!!
  • Irmeline

Polarlantis: det är en skröna enligt bilbeln att man har ÄL från varannan äggstock. Det är flera äggblåsor som mognar i båda äggstockarna varje månad, de har ett "race för dominans" där en vinner och lossar först, och de andra skrumpnar ihop. När man får tvåäggstvillingar har två ägg mognat ungefär lika fort vilket leder till att båda "vinner" och lossar.
    Så det är helt möjligt att du får ÄL från samma äggstock igen!

Mmmbop Välkommen hit!
    Vi har haft en annan tjej i tråden som inseminerade också, MD77, men hon hänger nog mest i gravidtrådarna nu :) 

• Irmeline
    Uppsara skrev 2011-01-05 12:05:47 följande:

Nu blir jag lite rädd att jag ändå missat ägglossningen, starkt utslag på söndagkväll och hade sex Lör, Sön och Måndag kväll men inte igår, Kan jag ha missat den eftersom jag borde haft äl måndag och ägget kan befruktas dagen efter äl.
    Eller har jag fel? Kan inte tänka på något annat och räknar o räknar dagar tills jag blir galen!!

Svagare testet är från Lör det stakare är Sön
    Precis sådär tänker jag också!
    Hade utslag på stickan tors kväll och fredag dag. Hade sex torsdag, fredag lördag men inte söndag.
    Tänk om det släppte sent..
  • Irmeline

OMG Sanna77!!!!

Vilket plus! :)

Känns som om det börjar ta sig i tråden nu. Många 2011plus :)
    Blir en del septemberbebisar nu.. 

• Irmeline

Varit hos svärisarna några dagar och gissa om jag fick blickar när jag tackade nej till vin till middagen.
    Bara en vecka sen ÄL men känns som om jag inte vill chansa med något denna gång.. Åkte skidor när jag var där, för första gången på länge så det var mysigt. Ingen superträningsvärk nu heller, lite på insidan av låren bara..

Apropå brödbak har jag en man som är surdegsbakare. Mycket praktiskt och supergott :)  Tyvärr är han inget lammkött, 2,5 år äldre än jag..

Och det där med påtvingat sex känner jag igen. Hade ÄL på nyårsnatten så det blev bara att ställa upp på nyårsdagen!  Vet dock inte hur det blir med kvaliteten på spermier som tillverkas under fylla..

Var tvungen att testa mig idag på ÄL+8 (har en massa billiga gravtester hemma) men det var supernegativt, såklart.

All denna väntan.. 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet