• NICU

Vi över 30 som längtar efter första barnet

DubbelAA skrev 2012-03-31 11:02:11 följande:
    Nytt hotell o fritt wifi så nu kan jag äntligen skriva o berätta.
    I måndags tog jag ett gravtest som visade 2 fina streck!!!! Jag är gravid!
    Det känns helt galet o konstigt o jag vet inte alls om jag tror det men det verkar faktiskt vara helt sant.
    Törs inte skriva in mig på listan än utan gör det när jag kommer hem om det fortfarande finns något kvar, håller tummarna!
    Känns galet att det på försök 19 äntligen skulle ta sig! Men nu vet vi ju iaf att det funkar vilket känns skönt

Finlandssvenskan: Stort grattis till dig! Såg att vi haft lika många försök:)

Kram på er alla!!
    Härligt dubbelAA!!!! Grattis!!!

PS - Tänk då på att inte äta svärdfisk/haj etc nu när du är borta och åk helst inte speedboat heller ;) Jag var ju gravid nu när jag var borta i en månad i Thailand så jag har lärt mig vad man ska akta sig för ;) Ät inte jätteräkor heller (vanliga shrimps går bra men inte räkor som är odlade) - och ta inte massage med tryck på ryggen ;)

KRAM och GRATTIS igen!!
  • NICU
    Saftmedbulle skrev 2012-04-07 10:54:43 följande:
    DubbelA: Klart du törs! Vi ska hålla tummarna för att allt går bra!

EGO: RUL på tisdag... nervöst...tänk om...nej...det får man inte tänka... Önskar er en glad påsk istället!
    Saftis, jag har RUL nästa torsdag, känner likadant... tänk om något är fel! =(

DubbelAA - Klart du vågar - du ska vänta barn - inte missfall! ;)
  • NICU

Tänker en massa på alla er som kämpar! Hoppas hoppas hoppas att det snart blir fler plus här inne! <3

• NICU
    Kattflickan skrev 2012-04-12 09:31:50 följande:
    Jojjo: ja, det är otroligt att bli jagad av en fertilitetsklinik, brukar vara tvärtom

Jag blev glad igår över RPC på Ackis. De hade inte skrivit i min remiss till Karolinska hur många försök jag har, sekreteraren var jättesnabb med att få en läkare att skriva ett brev och faxa till Karolinska. Sen ringde hon mig och sa att det var gjort, jättesnällt!

Mina sköldkörtelprover var klara idag, TSH har sjunkit ytterligare, till 2,4. Jättebra! Behöver jag inte fundera över om missfallet berodde på det.

Kul Pingla att no kommer igång med Ivf nr 2. Nu ska det gå bra

Millan
    Jätteskönt! Hoppas att TSH går ner ytterligare snart :)
  • NICU
    Kattflickan skrev 2012-04-12 22:17:59 följande:
    Kaprifolen: Jag har varit rätt öppen med att jag gör Ivf för att slippa få frågor. Kändes bra att inte hymla om att vi gjorde IVF. Jag svullnade inte alls av sprutorna, kände knappt nåt. Men jag är svårstimulerad, kanske beror på det.

Maria: Det låter bra att läkaren dikterat, då har hon tittat på ditt ärende iallafall. Ni får reda på mer på måndag.

Jo, mina sköldkörtelvärden går åt rätt håll, 3,97 i oktober, 3,5 i december och 2,4 nu. Antikropparna såg bra ut. NICU: Testar du sköldkörtelvärdena regelbundet nu?

Jag har aldrig haft så tydliga äl-flytningar som den här månaden, gjorde äl test idag och det var positivt. Känns märkligt att inte kasta sig över sambon. Fast, jag ska kanske göra det ändå, fast med skydd
    Ja, jag har kontroll var 6:e vecka eller oftare om jag känner att jag börjar bli för trött och frusen och darrig och glömsk och allt sånt där som sköldkörteln bidrar till ;) Jag tog nya prover i fredags så nu väntar jag med spänning på resultat imorgon! :)
  • NICU
    Kiyona - GRATTIS!! Klart att det kommer att hålla sig! Men visst blir man chockad! Mitt var starkt från början och det håller i sig. Idag är vi i vecka 18 och det känns jätteskoj! Välkommen över i andra tråden!!
  • NICU
    L Maria skrev 2012-04-18 21:51:21 följande:
    Tjejer - hur står det till hos er - ett helg dygn utan några inlägg i Tråden?!
    Jag hoppas att ni alla ligger med era män....
    Absolut! ;) Nu har jag spytt och mått illa i flera månader men på kvällen/natten mår jag faktiskt hyfsat, och då passar vi på! ;) *hähä*
  • NICU

YEAH Kaprifolen!!! HEJA HEJA!!!! :)

Visst är det en hel fantastiskt känsla om än chockartande?!

• NICU
    Smiley, härligt!!!! Försök att koppla av och njuta så mycket du kan! Vänta dig INTE missfall, utan vänta barn! Hjärta
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet