Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kan oxå för lite om hur det ska se ut eller vara med embryot vid denna tidpunkt. Men skickar gärna lite styrkekramar till dig, Irmelle och håller tummarna för att de ska gå vägen.

Har nu skickat efter stickor och väntar mig att de ligger i brevlådan imorgon. Men hur ofta testar man, en gång varje dag eller är det flera gånger? Jag tar gärna tips från er som testat förut. Jag är snart inne på dag 8 efter sista mensdagen... 

• Pingla35

Har nu fått testerna i brevlådan och ska genast börja testa. Men hade bråttom till toa vid hemkomsten nu ikväll så testet ligger redo för nästa besök.
    Men om det nu är plus på detta test för ÅL kan du ju inte komma mer olägligt...

Jag är helkonstig i kroppen. Känner mig jätte varm, ont i mittpartiet, huvudet känns om det är någon storlek för liten för innehållet. Försöker kolla på nätet om det möjligtvis kan vara symtom för just ÄL. VAd jag kan minnas så hade jag något liknande i samband med ÄL för 2 månader sedan, HAde feberfrossa då.
    JA jag vet inte vad man ska tro. Allt känns konstigt i alla fall. 
    Kan inte påstå att myspys är det jag allra helst vill ha just nu om det visar plus på ÄL-stickan.

Som sagt skönt att få komma in här och gnälla av sig lite. Sambon skulle nog bli tokig om han fick reda på alla mina tankar. Han är visserligen informerad om ÄL-stickor och att det inte är på topp. Han hade nog sett framemot lite mys efter två dagar i sthlm på kurs. Så medan ha är på träning så ska jag knapra lite värktabletter och se om vi kan höja mysfaktorn lite.Tungan ute

• Pingla35

Maria-Jag är oxå i en "torrperiod" och har nu testat två dagar i rad. En helt ny erfarenhet. Men inga utslag på stickan...
    Men vi kör på.  

• Pingla35

Ja, här är det oxå mycket ÅL-snack....
    Mest jag kanske men sambon är med på tåget. Stickorna används men jag borde ju rimligtvis få utslag snart på dem om det ska vara som i kalendern. Men vem vet om min mini-feberfrossa tidigare var ett utspel för ÅL då undrar jag inte om tåget har gått för denna månad.

Nåja, jag fortsätter att testa och sexa påSkrattande 

Bröllopsfest i helgen mitt under ÅL och vi har valt att bo hos min syster.(bor på 19 kvadrat!!!)
    Hmm, då kommer nog vår planering likna Emmafemmas. Det blir till att sexa lite innan avfärd till stockholm och sedan när man kommer tillbaka sön. För att be syster gå ut en stund verkar  ju lite knasigt.

Ska ta hand om det bästa i mitt liv och se om han inte vill mysa liteFlört 

• Pingla35

Hej!
    Nu var det ett tag sedan jag var inne. Och oj vad det blir mycket att läsa igen. Ni skriver så ni skriver. JAg måste ju erkänna att jag skummar igenom allt  och kommer inte riktigt ihåg vem som skriver vad när det blir så många sidor.

Men att oja sig i den här tråden när man har fått ett plus tycker jag är helt OK! Jag tycker det är roligt att man liksom har  varit med på ett hörn. 
    här blir vi gravida lite titt som tätt och det är roligt. Och så egoistiskt så håller man en extra tumme att man själv hamnar på den gravida listan.
    Grattis drömmen om elin!!Solig

Själv har jag nu testat och testat med dessa stickor och jag får ju inga utslag som är värda namnet. Rynkar på näsan 
    Har jag ingen ÄL eller visar inte stickorna något?? Vi kör varannan dag bara för att. Men två streck har jag som mest bara anat, möjligtvis inbillat mig, ja jag vet inte. Jobbigt värre när folk i närheten bara har magar och vagnar överallt. Det är svårt att glädjas med dem ibland. Är jag konstig?

Något positivt var iallfall pratstunden med läkaren idag som gav mig ett positivt negativt besked på cellförändringarna som de skar bort. Nu ska allt vara borta. Efterkoll om ett halvår...

Nog med gnöl, nu blicka framåt!! Det är lite drygt en vecka kvar till BIM. Och jag har i två dagar mått illa till och från. Inbillar mig att det är något men beror säkert på all stress från jobbetRynkar på näsan 

• Pingla35

Så tråkigt för dig Irmelie!! Skickar en liten kram...
    Härligt att du ändå försöker fokusera och blicka framåt.  
    Hoppas det är som de säger att det är lättare att bli gravid igen!

Egotripp-här går man i väntans tider, alltså väntar in BIM. Är visserligen ca veckan kvar men man undrar ju rejält hur det ska gå.
    Undrar hur det ska gå när man är stressad och allt kring jobbet är tungt. Påverkar det?
    Kanske ska berätta att jag arbetar som lärare och blev klar för ca 7-8 år sedan och karriären var inte en avgörande faktor för att inte vilja ha barn tidigare. Nej, här handlade det om att den rätte inte hade hittat till min dörr förrän för något år sedan.

• Pingla35
    Gris78 skrev 2010-10-30 20:36:21 följande:
    GRattis Rosavit!!! :) 

Jag tror att jag oxå har bim om ca en vecka, upptäckte via en annan sida att jag tydligen hade en 24 dagars cykel denna gången.  Fast ska man räkna på 24dagar cykel så bord BIM var den 2/11, den 2:a är dag 24...

Fick en vad jag kallar "snart mens tecken" ni vet  ljusbrun och liten liten touch av rosa... Kännt mig rätt mätt hela dagen.  Vart på kalas idag hos min syrra, hade allt möjligt gott och jag kände att jag fick nästa tvinga ner lite godsaker. Var sugen man så fort man börjat äta så kände jag att inte vill ha. Någon mer som känt så??

Essalady - var det inte du som sa att du hade kort cykel??

Pingla77 - har du oxå kort cykel??? 
    Jag vet faktiskt inte om jag har kort cykel eller inte.. Hur tar jag reda på det?
    Känner att jag inte har riktigt full koll.
    Men jag tycker mig känna av mittpartiet mer än vanligt kan inte riktigt säga hur men det får mig att fundera.
    Några symtom är väl fel att saga att man har men har varit illamående i några enda sättet att hålla det borta har varit att äta ofta och lite. För jag har haft svårt att äta mycket.
    Nu har det gått över. Både fredag och lördag har vi båda svullat ordentligt. Så illamåendet har försvunnit.

Nåja, vi får se hur det går!!!

Med tanke på hur det går i denna tråd ser det ljust ut!!!

Grattis till dig Rosavit!!
  • Pingla35

Grattis på födelsedagen, Daniela01!!
    Ett himla sjå för att få tag på tester. Är likadan själv när man vill veta något viktigt. Det är ju göör svårt att vänta.
    Sist vi gick över tiden så var det sambon som fick mig att låta bli efter två tester. Han säger bara: -Vi får ju reda på det tids nog ändå, ta det lugnt!! Ja, det e ju jätte lätt! Hade det handlat om en enorm rea hos sportfiskhandlarn vet jag vem som hade stått först utanför dörren, haha. Skrattande

Fru KM-Det låter inte roligt. Men som man brukar säga, en olycka kommer sällan ensam. Ställer mig själv ganska ofta, frågan:Varför kan allt inte bara fungera och gå min väg? Det är "bara" att försöka bita ihop och blicka framåt. (Fast ibland hjälper det att släppa på spärrarna och gråta också. Så mår man lite bättre sedan.) 

Nehej, dags att ta sig an köksgörat. Har precis bjudit över svärmor på lite mat. Så nu kanske man behöver städa lite oxå. ObestämdDet är inte så kul med besök och bombnedslag!

• Pingla35
    Fru KM skrev 2010-11-01 07:50:17 följande:
    Känner mig på bättre humör idag. Svärfar mår bättre. Gjorde ett ÄL test imorses som visade 2 streck så nu är ÄL på G. Känns bra. Maken var helt med på att sexa järnet idag o imorn
    Låter alldeles utmärkt.  Det ordnar upp sig men usch vad det är jobbigt när allt tycks var bäcksvart.
    Daniela01 skrev 2010-11-01 16:20:04 följande:
    köpte 2st clarblue (vanliga) tester. Det visar negativt, men fortfarande ingen mens.. så hoppet finns kvar :) Ska testa nästa test imorgon på morgonen, förhoppningsvis så får jag mitt Plus då Glad
    Då håller jag tummarna!

Själv så ser jag inga symtom. Tar det sig inte den här månaden ska jag dokumentera hur det ser ut och vad man känner varje dag för jag kommer inte ihåg. JAg kommer inte ihåg månad till månad hur det ser ut.
    Har mycket att göra på jobbet och är nog lite små stressad och tror att illamåendet beror på det.
    ska jag nu ha BIM om några dagar så borde jag rimligtvis få ömma bröst om någon dag. Men inget hitintills Har bara, ursäkta infon, vita flytningar.
    Är idag mest sur över att ett hus försvann ur våra händer då några andra bjöd över och vi passerat vår gräns. Jag är såååå trött på att gå på visningar. Jag vill bara hitta ett nu!!! Och så dessa frågor jämt och ständigt, har du några barn? Nehej, och så lägger de huvudet på sned. Hur går det med husletandet? Även om jag vet att folk inte menar illa men jag blir så trött. 
  • Pingla35

Molvärk i tjejmagen, men inga ömma bröst. Varför det?? Har ju jämt förut varit öm några dagar innan mens. VAd är det som händer? Molvärken har tilltagit ju närmare BIM jag kommit, för att inte tala om illamåendet. Ingen större matlust, men blir bättre av att äta lite. Hoppas att det är något som går att förklara. Annars har jag kanske drabbats av stans skengraviditet.
    Ni som plussade, hur kände ni er dagarna innan BIM?

Apropå det här med att träna och hålla igång så känner jag igen mig i det ni skriver. VArför ska jag hålla igång och flåsa nu när jag snart ändå ska bli fet? Men efter ett friskis pass igår där jag mötte en gammal klasskompis som fick barn i slutet av augusti orkade mer än mig, flög djävulen i mig. Hemligheten med henne är just att hon tränade ända in i det sista, naturligtvis anpassat, och jag tror att det är därför som hon lättare har kunnat komma igång så fort efter förlossning.  
    Så nu j-lar ska här tränas, man blir ju faktiskt lite piggare av det både fysiskt och mentalt. 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet