ceke skrev 2010-12-09 11:13:48 följande:
Ärligt talat tror jag inte att i a f jag själv tänker mindre på verkstan när jag hänger så mkt på FL.. men kan inte låta bli!
Längtan: Jag funderar på att göra som du och kasta ÄL-testerna om nån månad... vi använde inte sådana de första månaderna och då var det mindre stress kring det hela... det känns ju liksom mer som ett definitivt försök och att man gjort allt man kan för att få till det, när man använder ÄLstickor...
Min menscykel verkar ju börja ha stabiliserat sig på 28 dagar med ÄL på 15 dagen, även om den sen löper amok med spottings.. så jag tror att jag ska börja lita på att ÄL är däromkring om ett par månader i a f... har köpt en termometer också som jag funderar mer på att använda. jag vet ju att det är för sent att sexa för att bli gravid efter att tempen höjts, men tänkte mer använda den för att veta att det funkar som det ska och att ÄL har skett. Just nu funkar det dock inte då jag ligger hemma sjuk med feber. Blir en spännande tempkurva på det och säger ju nada om ÄL grejen
Lillamillan: Det va lång väntetid. Det går inte att använda sig av vårdgarantin på 3 månader och få göra den någon annanstans? Tycker du har en härlig inställning dock att ni ju i a f fått veta att det kan gå att bli gravid och att det inte är kört, utan mer en jäkla lång väntetid! Det är ju däremot jättebra att ni fått veta hur läget står till och kan få hjälp till slut.
Fick ett tfn nummer till vårdkansliet där man kunde fixa så att man hamnar inom vårdgarantin. Kruxet då är att man blir uppsatt på lista i ex linköping, örebor och liknande. Är ganska långt att åka dit från stockholm och det är ju inte bara ett besök utan blir en hel del resor och vet inte om vi orkar med det. Åka 50 mil flera gånger i månaden och ibland i veckan känns inte så lockande...Då tror jag nog att vi påbörjar privat och finansierar det själva istället. Blir dyrt men det blir det ju att åka långt ofta oxå...och så spar vi tiden som det tar att åka.