Inlägg från: emmafemma |Visa alla inlägg
  • emmafemma

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2010-10-21 20:19:14 följande:
    Det är tur att ingen hör en prata här hemma - när maken kom från jobbet (jag har arbetat hemifrån idag) så öppnar han dörren, rotar runt efter sina saker (ska iväg på träning), småpratar lite och vänder sig om innan han går ut igen "glad gubbe idag?" Skrattande
    Ha ha! Ja, det måste höras och se ganska lika ut i våra hem i dagarna. Jag fick precis ÄL-utslag och skyndade mig att ringa till maken bara för att berätta den fantastiska nyheten. Han satt dock mitt bland en massa kollegor och kunde inte riktigt glädjas högt med migSkrattande 

Men nu har vi i alla fall garderat oss med sex i dagarna och kör på idag och imorgon - varör inte söndag också. Bara för sakens skull.

Irmelie: Jag använder mig att Billiga testers billigaste stickor. Jag har hört delade meningar om dem, men på mig fungerar de ypperligt. Inga konstiga spökstreck och inga otydligheter. Jag beställde ett helt gäng samtidigt och varje gång jag testar kör jag med 2 stickor samtidigt för att slippa fundera på om det ena kanske är "trasigt" eller hur man nu kallar ett icke fungerande ÄL-test.

Trevlig helg på er!
  • emmafemma

Hej tjejer!

Så himla roligt att det är så många som plussar i tråden. Vad avis jag blir! Samtidigt som jag glädjs, blir jag också helt stressad och tävlingsinriktadObestämd Är det jag som är konstig? Men det är smällar man får ta när man är medlem i ett forum och samtalar med ett gäng sköna tjejerGlad

Jag inväntar BIM, men tror att det är kört. Därför känner jag mig lite nere just nu. Jag har exakt samma känsla som innan mens. Visst kan det vara graviditetstecken likväl som PMS, men det känns mer som PMS. Maken är bortrest med jobbet fram till måndag och hejsan vad jag saknar honom. Speciellt nu när jag är nere. Jag messade precis honom om att jag misstänker att mensen är på väg och han blev ju givetvis besviken han med. Skönt att vara två om det i alla fall. 

Usch, vad jag tråkar! och usch vad det regnar ute!

• emmafemma

Pinga77 och essalady: Vi sitter i samma sits alla 3Obestämd

Jag har förvisso skrivit BIM den 8 november, men det var mest en gardering. I dag är det den 26:e dagen och min mens brukar komma mellan dag 26 och 29. BIM kan lika gärna vara i dag som på måndag.

Det känns fortfarande precis som innan mens och inget plus så långt ögat kan nå. Nu är det bara att invänta mensvärken och satsa på nästa ÄL.

• emmafemma

Hej alla!

Så kom mensen i natt och det känns genast mycket bättre. Jag är alltid lite deppig några dagar innan, men så fort den kommer är jag tillbaka på rätt köl igenSkrattande Självkart trist att det inte gick vägen. Men nu ger vi gärnet inför nästa ÄL. Vi har bokat en hotellnatt den helgen. Inte p.g.a. ÄL, men vi firar 1 månad som gifta. Lite romantik behövs i vardagen.Och det passar ju fint rent tidsmässigt. Vår "första" ÄL var vi på bröllops-SPA och nu detta. Vi kanske ska ta och boka in en lien miniferie inför varje ÄLGlad

Vad gäller att dricka alkohol i väntan på BIM, så tror jag personligen på att låta bli. Har jag förstått det rätt, händer en del viktiga cellbildningar under den tiden om befruktning har skett. Vet man att man kanske är gravid, råds man att avstå. Det beror säkerligen på vem man frågar och åsikterna går nog isär. Men tills det är helt bevisat att det inte skadar, väljer jag att avstå. Men nu yttrar jag mig också precis i början av våra försök att skapa ett barn. Fråga mig igen om vi fortfarande försöker om ett halvår.

Trevlig helg!

• emmafemma
    Som sagt ... nya tag!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM- Vi som längtar efter första barnet 

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

~15 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16--Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25-- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27- Gris78¨ÄL 13-14 nov (försök nr 2? ) 
    30 - Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

December
    4 -- emmafemma  ÄL ~ 19-21 nov (andra försöket, första barnet)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• emmafemma

Det låter ju helt lysande mallanis! Vad skönt! Då har ni verkligen anledning att firaSkrattande

För att återgå till aloholens vara eller icke vara innan BIM, så är det här med att "smyga" inte något problem för oss. Vi bestämde oss direkt för att vara öppna med att vi har börjat försöka. Ja, inte till våra kollegor då, men till familj och vänner. 

Vi vill kunna prata öppet om det, undvika spekulationer, undvika frågor som "är det inte dags snart" och är man lite nere vet de varför. Men jag förstår dilemmat om man nu inte är öppen med det. Då hade nog jag också smuttat på ett glas.

Nu har jag precis kommit hem från en familjemiddag och hällt upp ett glas vinGlad Maken kommer äntligen hem på måndag.

Ha en skön lördagkväll och söndag!

• emmafemma

Oj, vad tråkigt Saftochbulle!

Givetvis ska man kunna diskutera tråkigheter i tråden också. Så ser ju verkligheten ut! Jag tycker själv att det är jätteskönt att kunna ventilera med andra i liknande situationer - tänker på mitt deppinlägg från förra veckan.

Många, många kramar till dig!

• emmafemma

Hej alla nya!

Jag håller med dig, Saftochbulle! Den här tråden är suverän! Jag ska nog också ta och läsa den da capo. Nästa vecka är det dags för ÄL igen, så då blir det att tuta och köra hela veckanGlad 

Ikväll har vi varit och tittat på ett hus i en idyllisk by ett fåtal minuter utanför stan. Huset har potential och vi funderar på att titta på det en gång till, i dagsljus. Det har legat ute ett tag och behöver en del TLC. Det gör att vi har ett ganska bra förhandlingsläge. Eller, vi inbillar oss att vi har det. Spännande oavsett!

Ha en trevlig kväll på er!

Förresten, är det någon av er som har sett den nya serien "Pensionärsjävlar" som går på femman (tror jag)? Fy tusan vad jag garvade. Ett tips om ni vill ha er ett gott skratt! Mig roade det i alla fall.     

• emmafemma

God morgon tjejer!

Jag håller med om att ALLT verkar rinna ut, men har läst att det inte är precis allt. Nu har jag googlat (vad skulle man göra utan google?) och hittade bl.a. detta:

"Om det verkar som om spermierna rinner ut från slidan efter samlaget – bekymra dig inte. Mängder av spermier har redan begett sig ut på sin resa mot ägget."

Jag hoppas det stämmer!

Jag får även ändra listan en aning, då ÄL pågår just nu och ger en tidigare BIM. Vi sexar för fulla muggarSkrattande Vi använder oss av stickor, men tänker att vi börjar strax innan dag 10 eller fr.o.m. dag 10. På så vis fångar man förhoppningsvis ÄL om den nu kommer tidigare än vad stickorna visar. Eller tänker vi tokigt?

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    20-- Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    3 -- essalady  ÄL 19 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    ~8 - Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12--Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)

• emmafemma
    Saftmedbulle skrev 2010-11-18 18:12:44 följande:
    Kommer inte ihåg vem som skrev det, men vi orkar inte heller sexa flera gånger om dagen. Försöker dock få till det åtminstone en gång om dagen strax innan ägglossning, men det är inte alltid det funkar  ;)

Kaprifol1979: Välkommen hit!

FruKM+Finlandsvenska: Tråkigt med mens, men i december ger vi järnet!
    Nej, flera gånger om dagen är inte möjligt hos oss heller. En om dagen räcker! Givetvis tänder jag på min man - mer än någonsin nu när vi äntligen sexar utan skydd. Det är dock inte helt lätt att hålla ångan uppe femte dagen på raken - mitt i vecka - efter jobbet. Vi high fivar varje succéSkrattande

I morgon blir det Grand Hotell-mys! Men då ÄL är över för denna gång, får vi passa på att vila upp oss i stället. Eller så har vi sex bara för att vi vill!

Trevlig helg alla om vi inte hörs mer innan!
  • emmafemma
    Millan 75 - Jag tycker absolut att du kan lägga till dig! Tänk om det faktiskt tog sig. Sicket lyckat "misstag" i så fall!Glad

Gris78 - Jag kan tänka mig att det ibland handlar om att det är lättare för oss tjejer att ha sex utan 100 % lust! Känner jag mig trött och allmänt osexig någon kväll, kan jag ju ändå ha sex. Känner min man likadant (om sig själv - inte om mig, givetvisSkrattande), är det inte lika lätt för honom. Då gäller det att någon skärper till sig och hettar upp stunden. 

Några av er har pratat om suget runt ÄL och jag är precis likadan. Vad praktiskt att kroppen verkligen fungerar på det sättet. Ger en sexsug när det verkligen gäller. 

Till PMS-monster kan jag tipsa om jättenattljusolja. Det fungerar för mig i alla fall. Inte alls lika ostabil och lynnig runt PMS längre! Varför är det så att vi kvinnor alltid har någon slags "PMS"? Är det inte det ena - väntan på ÄL, så är det det andra - väntan på mens. Vari ligger rättvisan i det egentligen?

Härligt med fredag! Hoppas ni får en bra dag alla! 

• emmafemma

Hej alla!

Det är så många inlägg jag vill svara på, men efter ca 4 st. lästa, tappar jag trådenSkrattande

SannaK: Välkommen hit! 

MD77
    : Vad roligt för dig. Och vilken fin blogg du har. Min syster gjord precis som du (det tog sig på tredje försöket för henne också).

Mallanis: Grattis! En milstolpe att fira!

För mig väntar BIM i nästa vecka och känner typ ingenting. Jag var så fokuserad förra månaden att jag inbillade mig molvärk redan någon dag efter ÄL. Snacka om att man kan lura kroppen. Den här gången bestämde jag mig för att sluta inbilla mig. Det jag menar är att om jag kan få molvärk (som jag normalt inte brukar ha så tidigt efter ÄL), och ända inte vara gravid, ja, då är det kroppen och psyket som spelar mig ett spratt. Nu vet jag det - been there, done that - och jag tänker banne mig inte låta det hända varje månad. Då kommer jag att bli tokig. Så den här gången har jag inte känt den minsta molvärk. Däremot hoppade jag till under fikarasten igår när min arm råkade snudda ena bröstet som värkte (ja, båda två). Slutsats:

1. Jag är gravid - TJOHO!!!
    2. Den fejkade molvärken har flyttat sig till brösten
    3. Brösten var helt enkelt ömma

Jag hoppas på alternativ nummer 1.   

• emmafemma
    ernlia03 skrev 2010-11-26 13:50:01 följande:
    Det var inga goda nyheter. Fostret hade dött i vecka 6 redan... Gråter Ska in på skrapning på tisdag. Fick inga tabletter eftersom det ändå bara var 50 % chans att få ut allt då och vi har en resa till London inplanerad till torsdagen. Då ville han säkerställa att allt kom ut direkt. Vi som skulle berätta för svärföräldrarna på resan...

Fruktansvärt ledsen, dåligt samvete för att jag inte mått bättre och längtat mer efter pyret, känner mig otroligt lurad. Allt bara faller. Jag var ju i vecka 11, inte alls länge till jag "klarat mig"... 
    Så fruktansvärt tråkigt ernlia03! Jag är hemskt ledsen för din skull. Jag hoppas att du lyckas roa dig på resan ändå. Tusen styrkekramar till dig!

Välkomna alla nya!

Till alla som har fått mens i dagarna. Vad tråkigt! Upp i sadlarna igenSkrattande 

Ha en härlig fredag tjejer!
  • emmafemma
    Gris78: Vilken otroligt söt bild du har bytt till! Jag kan inte påstå att jag är ett grisfan som några av er andra verkar vara, men den bilden var ju helt bedårandeSkrattande Hoppas att det inte blir mer än flytningar för dig! Jag menar givetvis, hoppas att du är gravid. Har du testat än? Jag brukar inte räkna med flytningar innan mens som första mensdagen. Det går ju inte att ta miste när mensen väl sätter igång. Inte för mig i alla fall. De verkar ju vara ganska vanligt med något mensliknande även om man är gravid, så jag håller alla tummar och tår för dig.

Själv fick jag en brun miniflytning idag (på dag 10 eller 11 efter ÄL) och jag hoppas, hoppas, hoppas att det var en nidblödning. Mina bröst är fortfarande ömma (jag vaknade även till i morse när jag vände mig om på magen på grund av att det ömmade så mycket). Jag har även haft molvärk i helgen som fortfarande sitter i. Jag hoppas så att det är tecken på graviditet!  Jag ska hålla stenkoll på om den bruna flytningen fortsätter (vilket fult ord egentligen - och vad skönt med ett forum där man kan diskutera sådana här saker).

Det är så mysigt nu med allt pynt och all snö! Jag hoppas ni har det bra inne i värmen, eller ute i snön. Vi hörs i veckan.
  • emmafemma

Go' kväll, tjejer!

Mäh! Min s.k. nidblödning i går har fortsatt hela dagen i dag (flytningar, inte direkt blödning) - precis som förra månaden. Jag inte längre så stora förhoppningar om att jag är gravid. Vad typiskt! Jag ska dock vänta tills den feta damen sjunger innan jag börjar beklaga mig alltför mycket.

Ha det!

• emmafemma

Och nu kom min mens också! Vad tråkigt! Jag lägger till mig lite längre ner i decemberlistan. Skönt med 2 BIM i samma månad i alla fall. Det känns bättreSkrattande

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

Tomte DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    4 -- SannaK ÄL ca 20 nov (flera försök, 1 MA)
    6 -- Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 -- änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    7 -- AnnJan ev ÄL 23 nov (1:a föesöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16 -- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17 -- 18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 

• emmafemma
    ifyouweremine skrev 2010-12-02 23:39:24 följande:
    Är det nån här vars man är nästan mer sugen på bebis än ni? Min blir väldigt besviken när min mens kommer.. mer än mig. Och han vill så gärna göra allt rätt, kämpar hårt - har förändrat sina vanor. Han blir lite sur varje gång jag unnar mig kaffe, vin eller annat som är dåligt för fertiliteten. Inte så han höjer rösten men det syns.

Jag får dåligt samvete men samtidigt vill jag gärna få unna mig saker nu innan allt ska väck i 1,5 år när man väl blir gravid.. särskilt när jag har mens. Hur gör ni med sånt här?
    Jag känner också igen det där! Maken är ingen stor kaffedrickare, men jag ÄLSKAR kaffe och dricker normalt 3-4 koppar om dagen. Mellan ÄL och BIM drar jag ner till max 2 koppar. Gör jag en kopp efter middagen, kan maken fråga vilken i ordningen det är. När jag ska bada säger han "Inte för varmt" o.s.v.Skrattande  Men jag är inte bättre själv, så jag ska inte klaga. Jag är ganska duktig på att säga till/påminna honom också.

Stort grattis acinna! Jag håller också tummarna för alla er som inväntar BIM i dagarna!

Trevlig helg!
  • emmafemma

Hej alla goa tjejer!

Jag har tagit en liten paus från tråden (även om jag givetvis har varit inne och lästSkrattande). Den här tråden är så mysig och ni börjar kännas som nära vänner allihopa. Jag får många goda skratt och tankeställningar. Jag väntar nu på BIM och ser fram emot en härlig jul tillsammans med familjen. V i reser bort några dagar, så jag återkommer efter BIM. Jag hoppas att jag då kommer med glada nyheter.

Essalady: Jag garvade högt när jag läste ditt inlägg "sexat 8 gånger de senaste ...". Jag var tvungen att läsa det högt för maken. Vi är båda grymt imponerade över er och kan inget annat än att säga "Snyggt jobbat!". Skrattande

Ceke: Så otroligt tråkigt för din väninna och hennes man. Usch och fy vad orättvist livet kan vara.

GOD JUL på er och lycka till med allt vad det innebär (ÄL, mens, BIM etc.)

Kramar från mig!

• emmafemma

Hej alla!

Hoppas ni har haft en skön jul! Jag ligger nu på BIM+2. Ingen mens än, men heller inget plus. Däremot har jag molvärk i magen, värk i svanken och en del bruna flytningar som började igår. Det kan givetvis vara ett tecken på graviditet, men jag gissar att mensen är på väg. Det känns så i alla fall. Men utan mens och utan + kan man inte göra så mycket annat än att vämta och se.

Något som gjorde mig hoppfull var att mina bröstvårtor har gjort så in i bomben ont i över en vecka. Det är en symptom jag aldrig har haft innan. Inte nog med att de sved - de såg även helt såriga ut, vilket är svårt att fejka.

Det har fått mig att HOPPAS! Men nu när det känns som om mensen är på väg, börjar jag misströsta. Så håll tummarna för mig (ja, för oss alla givetvis).

Grattis, grattis, grattis Astro! Vilken härlig julklapp!

• emmafemma

Så kom min mens också! På dag 30. Om den nu ska komma, varför inte så tidigt som möjlig? Suck! Men nu är det nya tag i januari som gäller. Jag stryker mig från listan, då jag inte har räknat ut hur det ser ut i januari än. 

Som vanligt säger jag lycka till till er andra!  

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet