Inlägg från: Drömmen om Elin |Visa alla inlägg
  • Drömmen om Elin

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Fru KM skrev 2010-10-06 12:08:57 följande:
    Deppdag, stoooort munsår vilket brukar betyda, mens på G{#emotions_dlg.djavulsk}
    Skickar en stor kram! NYA TAG!!! Glad
  • Drömmen om Elin

Nu börjar de närma sig BIM för min del, 7 dagar kvar och första försöket är avverkat! Tror inte på ett plus då jag missat ÄL dagen. Har beställt Apiforce och Zink som jag skall hämta ut imorrn. Kommer inte vara med i någon mer tråd med BIM listor utan skall försöka att inte tänka så mycket på allt som har med en kommande graviditet att göra för att ha större chans att plussa. Har tex beställt en Thailandsresa tills i mars, frågan är om jag kommer ha blivit gravid tills dess??? Härligt iaf att ha andra saker att fokusera på.

• Drömmen om Elin
    ifyouweremine skrev 2010-10-11 20:52:29 följande:
    ernlia03 - Låter ju väldigt positivt tycker jag! Imorgon är det säkert starkare igen ska du se. Har för mig att barnmorskorna brukar säga att man inte ska testa förrän 7 dagar efter bim eftersom risken är ganska stor att inget tydligt streck syns innan dess. Men vem klarar att vänta så länge? ;)

Drömmen om Elin - Låter underbart med Thailand. Har du varit där förut? Jag var där för två år sen, var i Bangkok, Ao Nang och Koh Chang. Hoppas du får gå på stranden med begynnande bebismage då. :)

mallanis - Läskigt med blödning, men är inte det rättså vanligt/normalt? Har fått för mig att det är när det blöder mycket och länge i kombination med smärta som det kan vara MF. Enstaka blödningar brukar väl ha andra orsaker. Hur var det dina två tidigare gånger när du fick MF? Håller iaf tummen för att lillbebben där inne biter sig fast och stannar kvar ett BRA tag till. Vilken vecka är du i förresten?

Själv är jag bim-1 idag, men istället för spänd och hoppfull så känner jag mig tyvärr helt säker på att jag kommer få mens imorgon. Har haft endel mensvärk i nedermage/rygg som kommit och gått under dagen och dessutom haft den där bekanta känslan av att det pirrar/ilar lite i livmodern och stundtals "rinner till" i slidan. Har för mig det kändes precis så dagen före mens förra månaden. Det enda som inte stämmer är att mina bröst inte är spända/ömma som de var dagen före mens förra månaden, men det kommer väl imorgon bitti.

Suck, hade ju varit så himla roligt om man blivit gravid. Jag har ju till och med tänkt ut en ambitiös plan på hur jag ska berätta för maken ifall jag blir gravid.
    Tack, du låter som världens gulligaste människa ;)) Jag har varit där en gång tidigare 2007, i Kata, Phuket och nu blir de Phuket igen. En vecka i livliga Patong och sen en vecka i lugnare Kata.
  • Drömmen om Elin
    Grattis ernlia03!!! Underbart med ett Plus
  • Drömmen om Elin
    Lillamillan: bra råd om att inte skjuta upp saker. Jag kan även tillägga att man skall tänka på lite annat än ägglossning och mens om dagarna oxå, de kan låsa sig om man är för mycket i gravidtankar.
  • Drömmen om Elin

3 dagar kvar till BIM känner ingenting, och tror inte jag hade nån ägglossning sist Obestämd.

• Drömmen om Elin
    Pingla35 skrev 2010-10-14 17:05:55 följande:
    Det är skönt att komma in här i tråden och läsa.
    Skönt att ni/jag skriver det som dyker upp i huvudet och det är ju en del...
    Både lättsamt och jobbigt.

Jag själv hade en mycket trevlig stund igår. Myspys för första gången på över en månad. Snacka om att man har längtat. undrar om det är så par som fått barn känner då det har mys efter barnafödande. (Har hört att man ibland måste hålla upp med mysandet)
    Det var en stund med pirr i magen... Härligt!!

Nu är man riktigt på banan igen!! Nu kör vi hårt!
    Haha! roligt för er Glad
  • Drömmen om Elin

Mellanis: Man kan ju alltid hoppas!! Glad Nä du har rätt hoppet är inte ute än!!

• Drömmen om Elin
    BIM imorrn, känner ingenting....hoppet överger mig dock inte förens tant röd kommer på besök.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

15 -- Lillamillan  ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    17 -- Drömmen om Elin  (1:a försöket)
    17 -- Sanna77  (1:a försöket, första barnet)
    18 -- Inna  ÄL 6 okt (3:e försöker, första barnet)
    20 -- simtim  ÄL: ~5 okt (tredje försöket)
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)
    31 -- MD77  ÄL 21 okt (tredje försöket, första barnet)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~7 -- MariaF79  ÄL ~ 24 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    10-- Ansi22 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet
  • Drömmen om Elin

Nej jag har inte börjat testa, känns bästa att vänta in mensen då jaq inte har några gravidkänningar.

• Drömmen om Elin
    Rosavit skrev 2010-10-16 13:47:22 följande:
    Vi håller tummarna för er i alla fall!

Själv hade jag glad gubbe på ÄL testet för tredje dagen på raken... Orkar inte bry mig. Blir det så blir det..
    Skönt att kunna tänka så, tror tyvärr att många på FL är väldigt insnöade i sina bebistankar att de kan låsa sig pga det. Skönt att ha annat att fokusera på tycker jag, och som någon skrev i en annan tråd att inte skjuta upp saker bara för att man kanske är gravid då.
  • Drömmen om Elin
    L Maria skrev 2010-10-16 17:24:04 följande:
    När det gäller det här med alkohol är jag ganska obrydd faktiskt - jag vill inte ge upp allt för att bli gravid just nu (fråga mig igen om 8-9 månader, ifall vi inte lyckats då - då kan jag tänka mig att försöka med allt möjligt!)

Det här med alkohol brings me to something else - familj och vänner. Vi råkar ju vara i den situation att nästa steg för oss är att försöka få barn - vi har jobb, hus och gifte oss i slutet av sommaren. Alla bara går och väntar på att vi ska berätta "den stora nyheten"... Misstänker tex att en av mina kompisar kollat mina p-piller (hade kartan framme vid tandborstmuggen) för att se om vi fortfarande skyddar oss (detta var precis efter bröllopet och det var en gammal karta som stod kvar, jag hade en "vit" tablett kvar på den). Alkohol är ju i den meningen ett väldigt säkert kort - om jag börjar köra "varje gång" så kommer folk att tro det direkt och på något vis känner jag att jag vill bevisa att det inte är så - sist jag körde tog jag någon klunk vin för att smaka och för att folk inte skulle tro något.
    Vad är det jag vill ha sagt...å ena sidan fattar ju många att det bara är en tidsfråga för oss, å andra sidan vet jag inte om jag vill berätta rakt ut att vi försöker. Just nu är det tre personer i hela världen utöver mig och maken, som vet att jag slutat med p-piller och där har jag också sagt att jag kommer att berätta NÄR det finns något att berätta, så de frågar inte.

Hur ser det ut hos er - vet folk (familj och/eller vänner?) att ni försöker? Pratar ni med någon om det? Hur kommer ni då att göra när ni blir gravida - kommer ni att låtsas i tre månader, tills första risken är över, innan ni berättar eller kommer ni att berätta direkt...?
    MIn vänner och en del jobbarkompisar vet att vi har öppnat bebisverkstad. Har inte berättat för någon i släkten om detta. Blir jag gravid så kommer jag hålla det lite tyst till en början för de som har fått veta att vi försöker.
  • Drömmen om Elin
    Ernlia03: Skönt att kunna få berätta på familjeliv iaf. Går de inte att byta massagetiden mot mjukare massage (taktil) eller fotvård, ansiktsbehandling?
  • Drömmen om Elin
    Mellanis: Tack de var snällt! Hur går det för dig med graviditeten?
  • Drömmen om Elin

Tar bort mig från listan, känner mig inte gravid, mensen kommer nog när ja vaknar eller i dagarna, prickade inte in ÄL dagen på nån sticka... Lycka till ni andra!

Oktober
    15 -- Lillamillan  ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    17 -- Sanna77  (1:a försöket, första barnet)
    18 -- Inna  ÄL 6 okt (3:e försöker, första barnet)
    20 -- simtim  ÄL: ~5 okt (tredje försöket)
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)
    31 -- MD77  ÄL 21 okt (tredje försöket, första barnet)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~7 -- MariaF79  ÄL ~ 24 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    10-- Ansi22 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet

• Drömmen om Elin

Testade negativt! Redan efter första försöket börjar de kännas hopplöst, hittade ju inte mina ÄL dagar och nu börar jag tänka på om jag har ÄL överhuvudtaget? känner mig inte glad!

• Drömmen om Elin
    ifyouweremine skrev 2010-10-17 15:19:27 följande:
    Vad synd! :( Hur var det nu med testerna, har du försökt med äl-tester flera månader utan att få stegring? Vilken tid på dagen testar du och har du väntat några timmar innan? En del har ju en väldigt kort stegringsperiod, det kanske bara varar några timmar, och då kan man ju missa den även om man testar varje dag. Och vissa har äl helt oväntade dagar under cykeln, inte alls i mitten som det brukar. Så det finns säkert goda chanser att du har äl ändå, även om du inte sett det ännu.. Sexar ni enbart när ni ser stegring? Vi sexar var tredje dag från att mensen är slut tills jag får stegring - då sexar vi varje dag i några dagar.. och sen blir det lite vila.. På det sättet känns det som man undviker att missa även om äl-testet inte skulle visa nåt...
    Nä vi har bara försökt en månad och jkag började med stickorna 12 dagar efter senaste mens och testade ca 10 dagar.. sen tröttnade jag på de... Men när mensen kickar igång, har BIM idag, skall jag börja testa 10 dagar efter mens och testa längre i och med att jag har oregelbunden mens. Den har vart regelbunden oxå, väldigt olika.
  • Drömmen om Elin
    Drömmen om Elin skrev 2010-10-16 23:26:10 följande:
    Tar bort mig från listan, känner mig inte gravid, mensen kommer nog när ja vaknar eller i dagarna, prickade inte in ÄL dagen på nån sticka... Lycka till ni andra!
    Hej var ju med i den här gruppen förut, hade BIM 17 okt men jag tog bort mig från listan för att jag inte kände mig gravid, Nu 11 dagar senare har jag plussat. Så kan de gå, första försöket och allt. Ville bara berätta de eftersom jag var med här ett tag.
  • Drömmen om Elin

Tack, men jag fiskade inte efter era goa grattis, ville bara berätta och ge inte upp hoppet som jag gjorde!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet