• Inna

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hello alla!

Har hållt mig borta härifrån någon vecka sedan mensen kom, man blir ju lite opeppad... men nu nu kunde jag inte hålla mig borta längre:)

Mycket prat om ägglossningstester nu och jag har ju gått från att vara totalt emot till att hylla dem! Nej då, men de funkar bara bra på mig. Jag har köpt från Testlagret och de har funkar bra, inga problem att tyda strecken. Och så visade de att jag har ÄL flera dagar senare jag trodde.

SÅ kul att höra att det är flera som har sjuka samtal hemma, haha! Sambon spånade senast idag om när vi skulle börja satsa den här månaden, att vi var lite för lata senaste månaden...vi var lite trötta senast.. han är gullig som är lika galen som jag.

• Inna
    simtim skrev 2010-10-19 16:40:41 följande:
    Här kom mensen idag, jag anade att den nog skulle komma som vanligt. Trist förstås, och så är det uselt väder, och ingen mat hemma, och ont i magen.....blääärgh
    Men.
    Skam den som ger sig, för det första. Och sen måste jag också säga att det känns bra att lära känna sin kropp bättre för varje månad, precis som andra tidigare skrivit i tråden. Aldrig har jag väl haft sån koll på när mensen ska dyka upp förut... Och även om jag inte känner av när jag har ägglossning så tror jag att jag har bättre koll nu på ungefär när det ska bli.
    Så, det får bli ett nytt försök om ett par veckor! Med ÄL-stickor även denna gång.

Ni som har ÄL i dagarna - lycka till med sexandet!
    Trist med mensen! Fick min också den här månaden och det ÄR rätt knäckande första dagarna... Men på något sätt har jag faktiskt tagit det lättare de sista två gångerna, kanske har insett att det kommer ta lite längre tid för oss än jag naivt trott från början.

Men i november gäller det! Skrattande
  • Inna

Som MariaF79 skriv så kommenterar jag inte heller så många individuella inlägg men jag läser ALLT! Och jag måste säga jag med att jag verkligen uppskattar den här tråden... känner mig mycket mer hemma här än i andra BIM-trådar, över 30, första barnet, positiv stämning... kan inte bli bättre! Jo, lite fler plus skulle inte skada...Flört Och så lär man sig lite, igår kunde jag upplysa sambon att den inte bara är vi som känner oss sex-stressade runt ägglossningen, haha, tror faktiskt han blev glad att höra det.

Jojjo55: jag var också helt till mig när jag beställde ÄL-tester! Det var ju kul ju...Glad Men tar det sig inte den här månaden måste jag beställa nya, kanske inte är lika kul då.

På tal om ägglossning (klumpar osv) så har jag också fått en klump runt ÄL en gång, vet inte säkert så klart men kopplade ihop det med det. Förresten så har jag aldrig någonsin haft trådiga flytningar... gud var jag letade första två månanderna innan jag läste någonstans att man inte måste känna dem!

essalady: gud vad jag känner igen mig! Min mens fortsatte funka som en klocka de 4 gångerna efter att jag slutade med p-pillerna. Trodde så klart den skulle fortsätta så... Men NU de senaste två gångerna har den börjar strula till sig lite, ÄL kommer tidigare/senare än jag trott, liten blödning då jag trodde jag skulle ha mens, sen ingenting förren 3-4 dagar senare när mensen kommer, annorlunda blödningar... Ingen kris direkt, men föredrar starkt min gamla "klocka".

• Inna

Nu tillbaka i stan, och på FL, efter en helg iväg! Och en del att läsa ifatt en sig på...Glad

ernlia03: Jag kände metallsmak i munnen när jag gick och väntade på min mens vårt andra försök. Hade ingen aning om att det kunde vara ett symptom, läste det sen när mensen var sen den månaden och då började jag hoppas så klart, men sen kom mensen ändå tillslut. Nu har jag hakat upp mig lite på just det med metallsmak och det var skönt att läsa att du känt det en månad och sen inte när du blev gravid... ska försöka släppa just det, tycker det är så jobbigt att gå och leta symptom.

Pingla77: Tycker inte alls det är konstigt att du reagerar på alla gravida och barnvagnar, jag gör det med! Håller det för mig själv men så klart svider det till när man får höra om ännu en kompis som är gravid (har 4 gravida nära vänner just nu!) nu när vi längtar så mycket. Det är så dubbelt, jag blir ju också så glad för mina vänners skull...

Det var någon som nämnde att vi alla är i samma ålder som en anledning till att hänga i den här tråden och det håller jag verkligen med om! Hängde i lite andra BIM-trådar lite halvhjärtat innan men här har jag fastnat bla på grund av att det känns som om man har mer gemensamt än med 20-åringar. 

MariaF79: Jag är också en av dem som skjutit upp barnalstrandet pga studier. Inte karriär precis, är inte någon karriärsmänniska, men att utbilda mig klart och hitta ett jobb jag trivs med. Men främst har nog anledningen varit att jag velat ha mina "twenties" för mig själv faktiskt, vara "ung", dejta, och sedan jag träffade min stora kärlek ha tid för oss. Som någon annan skrev så behöver det ju inte betyda att man skjutit upp barn medvetet utan bara att det är i den här åldern man väljer att skaffa barn.

• Inna

Nu har jag läst ifatt mig och GRATTIS till de senaste plussen! 

Irmelie: så tråkigt att höra! Kan inte säga annat än att jag känner med dig, men du verkar ha en positiv inställning i allt det tråkiga!

ernlia03: Fösökt att slappna av om du kan, jag har en kompis som fick blödningar i vecka 5-6 och det gick bara bra och hon är mamma nu!

• Inna

Här är det ÄL-dags, såg ett lite starkare streck på stickan idag och om jag fått någon rutin nu så borde det bli starkt i morgon. 

Har tagit tag i mig själv och äntligen börjat äta bättre och röra på mig mer igen. När vi bestämde oss i augusti för att försöka bli gravida släppa all min motivation att äta bra och träna, hade ju tänkt gå upp en del inom en kort framtidGladNu har jag gjort det också, men inte katten på grund av någon graviditet utan bara av ren lathet...haha Så nu är det att ta tag i sig själv igen, jeansen sitter lite väl tight! 

• Inna

Ägglossningen är över och vi har verkligen varit målinriktade den här månadenGlad 

Jag har inte tappat hoppet eller så men på något sätt kan jag inte det minsta se mig som er som börjat få symptom... det känns som om vi kommit in i rutinen ÄLtesta-ÄL-leta tecken på mens-mens... osv. Vet inte alls varför jag känner så här men det känns inte som om det är vår tur än. Men vad vet jagObestämd

Angående p-piller så har jag ätit sen jag var 17 och utan avbrott 15 år framåt. Hade hört en massa skräckhistorier så jag förväntade mig hell and back när jag slutade men det enda jag märkte var att jag fick en hel del finnar men de har nästan försvunnit nu. Så jag har inte lidit alls av att äta p-piller men vet inte om jag skulle börja igen, inte för att jag har något emot p-piller men nu när jag lärt mig hur mig kropp funkar (hej ägglossning...visst knappt var det var innan!) inbillar jag mig att det skulle räcka med kondom under den osäkra veckan. 

• Inna

Uppdaterar mig på listan och flyttar mig tyvärr från "12-gruppen"Glad Vet inte hur jag räknade så fel, nu hamnar jag i nästa gäng istället!

Och tycker det verkar hända mycket i listan nu, många symptom... så kanske lite roliga uppdateringar från er snart!?

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM- Vi som längtar efter första barnet 

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket)
    8 -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

~15 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16--Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25-- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27- Gris78¨ÄL 13-14 nov (försök nr 2? ) 
    30 - Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF juli

• Inna
    ifyouweremine skrev 2010-11-04 20:18:23 följande:
    Pingla77 - Det där låter ju jättepositivt! Ska bli så sjukt spännande att höra resultatet av testet imorgon. För det blir morgonurinen va?

Inna - Men du är väl bara på ca ÄL+3 än så länge? Då är det ju inte så konstigt om du inte ha några symtom. Men jag känner igen den där pessimistiska känslan.

Min deppighet (som för övrigt antagligen är pms) börjar gå över i bitterhet. Har fått en uppenbarelse och kan sia om framtiden. Imorgon bitti kommer jag testa och det kommer vara blankt. Då kommer jag tänka "men tänk om jag ändå är gravid bara att det inte ger utslag ännu". Några timmar senare kommer tant röd att dyka upp. Kom ihåg var ni läste det först!!
    Å menade inte så, tror jag är den sista personen som skulle få några symptom över huvud taget!Glad Jag har aldrig känt av varken mens eller ÄL så varför skulle jag känna några nu liksom... Menade att jag inte kan sätta in mig i situationen som de som börjar närma sig mens och känner symptom, kan inte se mig själv där. Har hela tiden den där känsla att den inte är vår tur än...

Trist med mensen förresten! Men jag har en känsla av att jag joinar november-gruppen jag medGlad 

Och jag tror inte ni behöver oroa er för lite vin ni som har BIM i dagarna, det är väl inte förren senare fostret får näring från kroppen? Och absolut inte du Irmelie, tyvärr var det nog bara otur som gjorde att det inte gick bra den här gången!

Glad helg allihopa, nu ska jag ut i solen! (och försöka att inte tänka på ÄL, BIM, faser hit och dit osv...Flört
  • Inna

Å så trist Satfochbulle! Var ju så kul att några av oss lyckas:( Men klart du får prata om det trista här också, vi sitter ju alla i samma sits och vill nå samma mål. Det roliga och det tråkiga kan tyvärr hända oss alla, så älta på du!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet