• K1978

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Lavendia skrev 2011-01-27 08:35:57 följande:
    Kia: Tusen tack för din information om utredning! Inser att det tar mycket längre tid än jag trodde så vi kanske inte ska gå här att såsa. Vi fyller 37  resp 40 i år så tiden börjar ticka på och vill gärna ha ett syskon om vi får drömma.

Så apporopå ålder! Vilket trams!! Sverige är verkligen åldersfixerat. Alla mognar vi olika, har olika önskemål i livet och olika livsöden som folk inte har en aning om. Det är inget man kan hänga upp på en ålderssiffra och säga att alla ska vara lika. Det finns så mycket normer som det är skönt att bara skita i  Demon Så njut av att BARA vara 33 och har många år på dig att skaffa barn! Hjärta
    Varsågod! Då är det nog hög tid att sluta såsa ;) gränsen för IVF går väl vid 38 års ålder tror jag....Lycka till!
  • K1978
    Saftmedbulle skrev 2011-01-27 17:26:18 följande:
    Styrkekram! Inte ge upp nu...
    tack! åh nej jag ger inte upp fick lite lugnande besked av kliniken idag med och vi ska lyckas :)
  • K1978

ni som plussat nyligen grattis! Kände ni något speciellt veckan före, jag tycker mig ha en molande känsla i magen av och till kan det vara ett symtom eller är det bara mitt önsketänkande.

Jag gjorde förresten cellprov i oktober -10 som visade cellförändringar, fick gå til bmsk igen och fick nu svar på mitt andra cytologprov igår som fortfarande visar cellförändringar...nu måste jag vänta cirkus tre månader på att komma till gyn och då ska de titta i mikroskop, ingen som varit med om det här Gråter ????

På tisdag den 15:e åker vi på semester till Sri Lanka & Maldiverna är rädd för att blodet kommer forsa på måndag som är BIM och att det ska förstöra semestern, jag har haft väldigt svårt att se fram emot vår resa överhuvud taget det sista, jag låter väl som en bortskämd unge men jag hade bra mycket hellre fått ett PLUS istället för vilken resa som helst Skäms

• K1978
    Ansi30 skrev 2011-02-08 13:38:50 följande:
    Kia78: Jag hade cellförändringar vid cellprov, fick återkomma igen för nytt efter några månader. Förändringen var kvar så jag blev kallad för en biopsi. Skönt nog var svaret på den att allt var helt okej. Nu går jag och tar cellprov lite oftare.
    Cytologprov? Är det det vanliga cellprovet eller är det biopsin? 
    ok va skönt, menade cellprov vet inte var jag fick cytologprov ifrån :S får hoppas jag har samma tur, vill inte böka mer med lilla underlivet än nödvändigt, visst har jag läst att ev konisering inte ska påverka men ändå
  • K1978
    Jojjo77 skrev 2011-02-08 15:01:43 följande:
    Vad jobbigt med cellprovet, hoppas att det ordnar sig. Försök att njuta av resan , kan säga att jag är väldigt avundsjuk, näst bäst efter pluss tror jag och det är ju inte fy skam!!! Kanske blir plus när ni kommer hem
    tack!!!!! jag hoppas det, resan ska förstås bli underbar, börjar äntligen få lite resfeber och det är ju positivt. Ett plus på alla hjärtans hade förstås varit fint d med :)
  • K1978
    frifantasi skrev 2011-02-08 18:44:27 följande:
    Vad jobbigt med så lång väntat på besked Kia! All denna väntan som tär på oss alltså! Hoppas ni får en riktigt härlig resa även om tanten skulle dyka upp tills dess. Är ni borta tillräckligt länge för att träffa ÄL igen eller?
    Tack! Ja det räcker med oro som det är över ägglossning, plus och allt annat. Vi är på Maldiverna under ägglossningen alltid något, gott om tid för mys :)
  • K1978
    Kattflickan skrev 2011-02-08 19:38:43 följande:
    Kia: Hoppas provet är bra! Självklart skulle du hellre ha ett plus en en resa, men i väntan på plusset (eller kanske du får det innan resan) så försök ha ett så bra liv som möjligt. Du kommer att ha kul på resan och vips så är det dax för ÄL igen utan att du hunnit tänka på det så mycket. Jag tänkte idag när jag köpte ett par dyra skor att det är lika bra att passa på att shoppa nu, för snart är jag gravid och då kommer jag kanske inte unna mig så mycket.

Millan

Tack Millan!!!
  • K1978
    Pingla35 skrev 2011-02-08 19:55:22 följande:
    Jag tog cellprov som visade cellförändringar i slutet av juni. Då den tydligen var av aggressiv art så ringde barnmorskan mig så fort hon hade labb svaren. Ca 3 dagar efter. Sedan blev remiss skickad och jag fick komma på biopsi i mitten av juli. Det svaret visade samma som det bmsk hittat och ledde senare i sept till en laserbehandling, sk konisering.
    Men så här var det för mig när den var aggressiv. Kan det vara så att din cellförändring inte visar så stora förändringar? Se det som positivt att de kallar dig ofta. De har dig under uppsikt. så länge ditt samliv inte gör ont så kan du vara lugn men börjar det göra ont eller att du blöder. Ringer du.
    Hoppas jag inte skrämmer dig är inte meningen!!! Det gick jätte bra för mig och det är jag alldeles säker på att det gör för dig oxå! Det jobbigaste är väntan!

Tack för ditt svar, min är förstås inte så aggressiv utan lugn eftersom de "låter" mig vänta, dessa cellförändringar växer långsamt och ingen av de som undersökt mig det senste barnmorska som tog prov och gynekolog under infertilitetsutredningen såg något konstigt så jag tror jag kan slappna av. Särskilt efter ditt svar det gick ju bra för dig och då var det snabba ryck!!!
  • K1978
    ceke skrev 2011-02-09 17:26:26 följande:
    Just det.. uppdaterade listan då tanten som väntat bullrat in idag. Och det med just buller och bång. Känns dock rätt skönt att den kommit igång så vi kan starta ett nytt försök och hoppas på en MYCKET lugnare cykel denna gång... och UTAN provera. ALDRIG mer provera för mig, hoppas jag! Är liksom inge besviken över dess intåg idag då jag vetat sen förra veckan att det var som kört denna gång.

Ser nu med nervös spänning fram emot läkarbesöket imorrn, så även kuratorsbesöket. Känner mig dock bra mycket mer pepp nu än förra månaden. mer beslutsam liksom.. Så känns underligt att gå till kuratorn.. MEN jag ser henne dels som en frist där jag kan pysa om alla tankar så jag kanske klarar av att fokusera mer på jobbet etc när jag är på jobbet.. men även som en mycket bra väg in till läkarna...

Sen Åhhhhhh va jag ser fram emot uppvärmningen inför nästa stockholmsvecka, och själva stockholmsveckan för den delen Har insett att ÄL är på en måndag, så det blir en riktig myshelg med en massa härligt sex helgen innan. hehe..

OM man nu ska se nåt positivt med dessa fördjävliga spottings så är det väl att det känns som en vinst att kunna ha sex
    Tråkigt Ceke önskar dig Lycka till med allt!!!
  • K1978

Tillbaka igen efter en underbar semester, fick mens på alla hjärtans dag dagen före avresa men på semestern har jag njutit och inte tänkt på det alls....hoppas hoppas

Solig  Mars Äpple
    ? -- Irmelie  ÄL  ?? (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    3 -- Fröken Ellen. ÄL 17 feb. (10:e försöket)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    14--Kia 78 ÄL 28:e Feb (11:e försöket)
    15 -- Jojjo55 ÄL 1 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    18 -- Kaprifolen1979 ÄL ~3 mars (försök nr 3)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
    24 - Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29--Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
    Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8) 
    Millan75 BF 27 okt (försök nr 4)
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)

• K1978
    Jojjo77 skrev 2011-03-05 11:05:00 följande:
    Kia - välkommen hem och tillbaka, härligt att ni haft det bra. Då hoppas vi på att ni gjort en semesterbebis då
    Tack Jojjo :)
  • K1978
    grattis ni som plussat, själv drar jag en filt över huvudet idag igen. Hur gör ni andra som
    kämpat länge för att orka  vill leva här och nu och inte i cykler som det känns nu :/

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    15 (17?) -- Jojjo55 ÄL 3 mars (på det 5:e gäller det!)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    16-- Frk Svår ÄL 1 mars
    18 -- Kaprifolen1979 ÄL ~3 mars (försök nr 3)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
    21 -- Irmelie  ÄL 6-7 mars (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    24 -- Lavendia (9.e försöket efter mf)
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

Solig  April {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Zalia ÄL ca 22 feb (sjätte försöket)
    4 -- Ceke ÄL ca 20 feb (10 försöket)
    11--Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5 på försök 5
    Astrogirl: MA v 7 (upptäcktes i v 10) på försök 10, inväntar första mens efter MA, sedan kan vi börja om.

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80 BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket)
  • K1978
    Oj vad det skrivs och många är gravida, grattis till er. 

själv vet jag inte om jag ska vara kvar kanske hör jag inte ihop med den här tråden längre....

för att vara lite ego kan jag skriva att jag efter utredning i januari som visade något lågt AMH värde. det var inom det normala (1,07) och vi fick remiss skickad och var på det stora sjukhuset i måndags dvs den 11:e samma dag som BIM och som vanligt kom mensen :/

det verkar ändå som att mitt amh-värde är det som gör att det inte fungerar för oss.  Om tre månader är det dags för vår första IVF, det finns en mycket liten chans på egen hand, men även om det inte sas rakt ut till oss så tror jag inte det kommer gå... Det jag fick höra var att jag redan vid första försöket kommer börja med höga doser av hormoner för att kicka igång mina ägg.

för er som känner en oroliga sök hjälp och gör utredning, kan varmt rekomendera att gå privat att få en snabb professionell utredning för en mindre summa pengar är så värt det, allt går så mycket snabbare och jag är väldigt glad att jag inte väntade längre än vad vi gjorde ändå, nu har jag lite lite hopp igen det har varit väldigt mörkt i min värld det sista. kram

Solig BIM Vi som längtar... Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24--Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26-- Finlandssvenskan ÄL 12 april(6:e försöket)
    26-- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca - Frk Svår ÄL 25-27 april
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
  • K1978
    Oj vad det skrivs och många är gravida, grattis till er. 

själv vet jag inte om jag ska vara kvar kanske hör jag inte ihop med den här tråden längre....

för att vara lite ego kan jag skriva att jag efter utredning i januari som visade något lågt AMH värde. det var inom det normala (1,07) och vi fick remiss skickad och var på det stora sjukhuset i måndags dvs den 11:e samma dag som BIM och som vanligt kom mensen :/

det verkar ändå som att mitt amh-värde är det som gör att det inte fungerar för oss.  Om tre månader är det dags för vår första IVF, det finns en mycket liten chans på egen hand, men även om det inte sas rakt ut till oss så tror jag inte det kommer gå... Det jag fick höra var att jag redan vid första försöket kommer börja med höga doser av hormoner för att kicka igång mina ägg.

för er som känner en oroliga sök hjälp och gör utredning, kan varmt rekomendera att gå privat att få en snabb professionell utredning för en mindre summa pengar är så värt det, allt går så mycket snabbare och jag är väldigt glad att jag inte väntade längre än vad vi gjorde ändå, nu har jag lite lite hopp igen det har varit väldigt mörkt i min värld det sista. kram

Solig BIM Vi som längtar... Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24--Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26-- Finlandssvenskan ÄL 12 april(6:e försöket)
    26-- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca - Frk Svår ÄL 25-27 april
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket)
  • K1978

Tack Ceke, även om gynläkaren på privatkliniken inte sa att mitt värde påverkade så gjorde nästa det och nu får jag bara blicka framåt. Vi ska ha vår juvel =)  Jag känner både sorg och tar på mig skuld och är rädd inför detta men just nu har jag inga tårar att gråta, orkar inte vara ledsen och introvert som jag varit en längre tid känns det som,  jag kämpar på lite mer igen och försöker se framåt, önskade att det kom igång lite tidigare men men . jag måste säga att jag är imoponerad av dig som har sån koll i den här tråden :) grattis till ditt plus med!

Millan 75. Anti-mullerian hormone, indikerar ungefärlig äggreserv och min är lite lägre än normalt, på Vaginösa ultraljud har de även sett att jag har mindre antal äggblåsor än normalt. första dr sa 4 i en äggstock och 5 i en annan men nu såg hon 2 resp. 3 vilket det även hade stått i remissen tydligen så jag vet inte om inte den första ville säga sanningen rakt ut eller hur det nu är.

• K1978

Jojjo massor av kramar till dig!!! 

jag plockar bort mig med nu, orkar inte riktigt med.  Jag hade ett sista hopp men det blev inte mer än ett hopp mensen kom om än en dag för sent :/ försök nummer 13 var lika otursfyllt som siffran. 

Jag har börjat spraya ner mina hormoner sedan en vecka tillbaka och är alltså inne på vårt första ivf försök just nu via privatklinik, vi skulle börja i den offentliga vården i mitten av sommaren men vi orkade inte vänta nu drömmer vi om ett plus på midsommar... 

SoligBIM Vi som längtar... Baby

April {#emotions_dlg.flower}
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    30 -- fridanilsson ÄL 16 April (Första försöket efter missfall)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

10 -- Fröken Ellen. ÄL 26:e april. (12:e försöket, 1:a med Pergo) 
    11 -- Irmelie ÄL 27 april (Första försöket med pergo)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    13 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6) 
    16 -- Sophy80, äl typ 2 maj (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
    16 - Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 maj (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 ca -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1 )
    24 ca-- Råttentottan ÄL 9 maj ca (9:e försöket)
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
    5 -- Frk Svår ÄL ca 21-26 maj
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni

Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    Kiyona BF 8 jan 2012 enl FL (2:a försöket)

• K1978
    Irmeline skrev 2011-05-10 14:25:23 följande:
    Kia: hur fort fick ni IVF-tid privat? Så man vet hur lång tid man ska förvänta sig.
    När ska ni sätta in ägget?
    Spännande :)
    Vi kunde börja direkt, ingen kö alls. För min del med regelbunden mensbörjade jag med spray på dag 21 i cykeln, äggplock blir om ett par veckor, börjar med sprutor imorgon efter två veckor med spray.
    Sprutor kommer jag ta i 14 dagar sedan äggplock  &isättning efter ett par dygn och sedan väntan .....

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet