Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Godmorgon tjejer!

Fatta att vi fått 50 cm snö sen igår och då bor vi ändå i de södra delarna av landet! Och det är inte ens december än....synd att man inte har ÄL för det är verkligen upplagt för mys när man känner sig insnöad, men öva kan man ju göra Lite tråkigt dock eftersom vi egentligen skulle åkt till vänner i helgen. Hur är det med er är ni insnöade

• Kaprifolen

Nu har vi 80 cm snö... vi bor på västra sidan om Vänern och det är sk Vänersnö vi får, lite oberäknelig, väderprognoserna brukar inte kunna förutspå den så man blir lika förvånad varje gång Idag har vi röjt snö fr kl 8 imorse till kl 16.30, tur man har traktor!

Med tanke på att tant röd infann sig så njuter jag nu av lite gott vin och myser i adventstider, ljusstakar och stjärnor är uppe och imorgon få vi tända första ljuset!

Ser ut som tant röd hälsat på hos allt för mga denna helgen, nu jäklar får det bli lite ordning, kan ngn fixa lite plus till nästa månad

Kramar!

• Kaprifolen

Tjena tjejer,

hoppas att helgen har vart bra, själv har den bestått av snöskottning...

Ser ut som vi fortfarande har några plus att vänta på i novembertråden, jag håller alla tummar och tår för er! Själv väntar jag på att tant röd ska ta sitt pick och pack och dra. Ser fram emot ett helriktigt försök vid ÄL om ca två veckor, väntan dit känns lång men jag anar att veckorna därefter blir ännu längre...

Plussa på!

• Kaprifolen

Angående detta med att berätta för ngn om att bebisverksataden pågår. Jag har en lite knepig relation till min mamma så henne vill jag absolut inte berätta för, jag bävar tom för att berätta den dagen en grav är ett faktum....Min mans familj vet inget heller. Jag har alltid burit på en rädsla för att föda barn, vilken har yttrat sig genom att jag säger: "jag ska aldrig ha barn", ingen av mina nära har någonsin genomskådat mig så när min syster i somras kläckte ur sig att man inte kan tänka så så bröt jag ihop och berättade hur jag verligen kände och att jag fick hjälp med min rädsla nu. Så min syster vet och en mycket nära vän, som jo hon har nog genomskådat mig delvis, för det var hon som hjälpte mig att hitta ngn som kunde hjälpa mig. I min mans familj är vi liksom sist med att få barn så det känns som omalla väntar på detta. I min släkt är vi först + att jag är ju såååå gammal så alla väntar på att ngt ska hända av den anledningen

Förstår om min historia låter lite knepig när vi i denna tråden bara längtar efter att bli gravida, och som ni förstår så har jag nu kommit så långt att jag faktiskt vågar bli gravid. Fast jag ska erkänna att sexet vid första ÄL var skitläskigt Nu blev det ju inget plus denna gången och det är därför jag ser det som en mental övning

• Kaprifolen
    ifyouweremine skrev 2010-11-30 20:47:14 följande:
    Saftochbulle - Ja precis som änglabitch säger så har vi ju ingen övre åldersgräns i den här tråden :)

Daniela01 - Vad synd! :( Julklapp får det bli istället som sagt..

EGO: Jag har en fundering. Min menscykel verkar vara ca 25-26 dagar. Enligt fysiska symtom (äl-flytningar, temphöjning, äl-värk) har jag 11-12 dagar follikelfas och 14 dagar lutealfas. Enligt älstickorna har jag 14 dagar follikelfas och 11-12 dagar lutealfas. Oavsett vilket som är rätt så har jag läst att kort menscykel innebär mindre chans att bli gravid. Särskilt dåligt är det om lutealfasen är för kort för då hinner inte ägget fästa. Men om follikelfasen är för kort, innebär det att äggen inte mognar klart innan de släpps? Hur långa menscyklar har ni andra?
    Hmmm, innebär kort cykel mindre chans? Vilket spann räknas som normalt då, ngn som vet? Jagräknar mig som en långcyklare, har ca 34 dgr men har har sedan jag slutade m p-piller för 5 år sedan pendlat mellan 32 dgr och 46 som mest. Det senaste halvåret ligger jag dock runt 33-34 dgr. Jag har hört att även vi som e långcyklare har mindre chans eftersom vi under vår fertila tid då inte "hinner" släppa lika mga ägg. Frågan är vad som räknas som "normalt" och hur mycket som skiljer när det gäller chansen?
  • Kaprifolen

Åh, vad kul med plus i tråden, stort grattis acinna!

Ego: tycker för min dela tt tiden sniglar sig fram är ju hela två veckor kvar till ÄL...suck. Tröstar mig med lite vin och håller tummarna för er som har BIM i dagarna. Heja

• Kaprifolen

Fasiken att inte tant röd kan hålla sig borta för er heller! Men åh, vad jag håller tummarna för er som ännu inte fått påhälsning.

Appråpå avundsjukeklubben, jag har nog inte kommit så långt i bebisverkstan, rent känslomässigt, att jag sällar mig till den. Jag har flera vänner som är gravida men jag har fullt upp med att förlika mig vid tanken på att jag själv försöker så jag hinner liksom inte tänka så mkt på det. Men jag har full förståelse för er som känner så när vänner blir gravida. Å vänta bara, om bågra månader när jag blivit varm i kläderna sällar jag mig säkert till den klubben oxå .

Däremot så är jag avis på er som står redo inför ÄL nu i dagarna, det såååå långt till den 15 dec som är min ÄL. Så Julafton kommer att vara precis mellan ÄL och BIM för mig, återigen detta med alkoholen, men jag gör nog som några av er tidigare sagt, dricka lite grann och inte ställa livet på vänt. Vill ju inte att hela tjocka släkten ska spekulera innan man själv ens vet....

• Kaprifolen

Mellanis: Skönt o höra att allt såg bra ut och att du nu känner att du kan börja njuta av din graviditet!

Såg att ni diskuterat antal mensdagar och att det kan vara kopplat till fertiliteten (fattade jag rätt?). Hur funkar det och hur mga dagar har ni? Sedan jag slutade m p-piller för snart 5 år sedan har jag haft typ 4 dgr, känns lite m t p att vissa  man hör om har i en vecka.... Vad tror ni finns det ngt samband med graden av fertilitet?

En annan grej jag har funderat på är detta med värktabletter. På preparat som ipren m fl står det ju att man inte ska käka sådana om man försöker eller är gravidmen det står inte varför. Jag har helvetisk mensvärk och äter receptbelagda tabletter med samma verksamma substans och samma varningstext. Ngn som vet varför de inte är bra och om det med tanke på att det är ca 2 veckor mellan mens och ÄL inte spelar ngn roll om jag skulle ta en tablett vid just mensen?

• Kaprifolen

essalady: avslöjar nu min okunskap, men vad exakt är prostaglandinsyntesen? Inte klokt vad ni kan här inne, ibland undrar man hur mycket det är man inte vet egentligen....och som man borde veta

• Kaprifolen

Shit, vad kul med plus i tråden, nu hoppas vi på den ketchup-effekten som ngn nämnde!

Stort grattis till Inna och Uppsara!!!

Nu går jag och firar er framgång med lite skumpa

Ha en trevlig kväll alla goa tjejjer!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet