ifyouweremine skrev 2010-11-30 20:47:14 följande:
Saftochbulle - Ja precis som änglabitch säger så har vi ju ingen övre åldersgräns i den här tråden :)
Daniela01 - Vad synd! :( Julklapp får det bli istället som sagt..
EGO: Jag har en fundering. Min menscykel verkar vara ca 25-26 dagar. Enligt fysiska symtom (äl-flytningar, temphöjning, äl-värk) har jag 11-12 dagar follikelfas och 14 dagar lutealfas. Enligt älstickorna har jag 14 dagar follikelfas och 11-12 dagar lutealfas. Oavsett vilket som är rätt så har jag läst att kort menscykel innebär mindre chans att bli gravid. Särskilt dåligt är det om lutealfasen är för kort för då hinner inte ägget fästa. Men om follikelfasen är för kort, innebär det att äggen inte mognar klart innan de släpps? Hur långa menscyklar har ni andra?
Hmmm, innebär kort cykel mindre chans? Vilket spann räknas som normalt då, ngn som vet? Jagräknar mig som en långcyklare, har ca 34 dgr men har har sedan jag slutade m p-piller för 5 år sedan pendlat mellan 32 dgr och 46 som mest. Det senaste halvåret ligger jag dock runt 33-34 dgr. Jag har hört att även vi som e långcyklare har mindre chans eftersom vi under vår fertila tid då inte "hinner" släppa lika mga ägg. Frågan är vad som räknas som "normalt" och hur mycket som skiljer när det gäller chansen?