Inlägg från: Mumwannabe79 |Visa alla inlägg
  • Mumwannabe79

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Negativt test idag också och ingen mens än. Lite rosa flytning igår och iförrgår när jag letade. Tror bara att mensen är sen, den har varit det förr. 

Ang. ÄL-test så har Testlagrets har inte funkat nå bra för mig. Har nu 56st ÄL-test hemma från quicktests så jag är utrustad Skrattande 

Dags att åka till jobbet!

• Mumwannabe79

Hej och välkommen nya tjejer i tråden!
    Jag är 31 och har försökt få till en graviditet med min sambo sedan juli-2010. Bor i Köping.

Mensen var ovanligt sen denna gång, kom idag på dag 32. Har förbrukat en hel del grav-test (som varit totalt negativa) fast jag misstänker att jag inte ens hade ÄL Tungan ute  Ny cykel, ny chans!

Solig BIM Vi som längtar... Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24--Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26-- Finlandssvenskan ÄL 12 april(6:e försöket)
    26-- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca - Frk Svår ÄL 25-27 april
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (10:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)

• Mumwannabe79
    ifyouweremine skrev 2011-04-13 07:43:19 följande:
    Prodigy - Hm så konstigt att mensen var så sen. Jag är bim+2 idag men jag är också inne på att jag nog inte hade ÄL. Men igår kväll började det kännas som det gör dagen före mens, spända bröst, gasig, allmän mens-opepp. Så jag tror nog att den kommer idag faktiskt. Annars får jag nog testa.

Nästa månad (om det inte blir nåt nu) ska jag nog tempa igen. Det är så irriterande att vara osäker på om ÄL varit eller ej. Särskilt när man vet att man slarvat med testandet.
    Jag tempade och tempen gick som en bergochdalbana, ingen tydlig stegring: [url=www.fertilityfriend.com/home/333568/]My Ovulation Chart[/url] Fick ingen stegring på ÄL-test heller.
  • Mumwannabe79
    Pingla35 skrev 2011-04-16 00:09:29 följande:
    Härligt Ansi, Grattis!!

Essa- synd på tanten!!

EGO- Idag är en skit dag fast det bara borde vara toppen. Resväskan står packad och lördag kl 9.35 lyfter vi mot landet down under!!
    Ändå sitter jag nu och gråter... Fan, fan!!
    Har blivit bombarderad med brev frå kk. Ett där de säger att cellprovet var normalt, so far so good, MEN jag måste iallafall göra om det för att de har missat och ta några jävla celler i någon kanal. Dit igen och sära på benen...

Sedan var jag tvungen att höra av mig om mit blodvärde, sköldkörteln, tog blodprov i tisdags. Fick resultat via telefon. Nehej, inget bra värde ligger fortfarande för högt 2,9 ska vara högst 2,0. Bara sticka till apoteket och gjorde en fuling på stan bara för det. Var på bibblan med elever på morgonen och hade då halvtimmen innan fått besked om att ännu mer piller måste ätas(jag som har problem att få i mig dem jag redan tar). på vägen till bussen hem ligger ett apotek och jag kilar in och köper ännu en pillerburk. Tog max 2 min. Men där utanför står hela min klass. Ska tillägga att de är 12 år, snart 13. Fick ändå dåligt samvete för det. Men jag hinner för fasiken inte med ett privat liv just nu. Mycket jobb!!
    När jag kom hem kl. 17.30 (en fredag!) låg det där blodbeskedet på golvet under brevinskastet. Omprov v.22.

Så nu sitter jag och tycker synd om mig själv för att jag nu ser chanserna att vara gravid lika med noll bara för detta blodvärde. Dessutom kom svägerskan över och hjälpte sambon med deklarationen(revisor) och klagar på att hon mår illa. (hon berättade i förra veckan att de är gravida med nr. 2) Jag är glad för deras skull men just idag hade jag bara lust att säga:
    - Jag skulle byta med dig vilken dag som!!!!Demon

Nu ska jag bara försöka fokusera på att ha kul, slappna av och må bra i några veckor!

Jag kommer att kika in och se hur det går för er men osäker på om tillfälle ges för att kommentera. 
    (Tar med mig grav.test i fall att, hoppet är väl det sista som överger en.)

Tack för att ni finns. HjärtaJAg är så glad att jag hittade den här tråden. Tårarna har slutat att spruta bara för att jag skrivit av mig.. Ni är min lilla familj när det gäller den här "försöka-bli-gravid-persen".

Lycka till nu alla, vill se en längre gravPluslista när jag kommer hem!

Hej!
    Om du har regelbunden mens borde du ha samma chans som andra kvinnor att bli gravid. Det är ju inte jättestor skillnad på 2,9 och 2,0, det går väl snabbt att komma tillrätta med med högre dos av Levaxin. Hittade en mycket informativ sida om hypothyreos: http://skoldkortel.blogspot.com/

Du behöver inte ha dåligt samvete för att din klass väntade på dig när du var på apoteket, se det som ett undervisningstilfälle Glad

Trist att du måste göra om cellprovet men det är ju bra att de är noggranna.

Hoppas du får en bra och skön resa, du kanske inte ser detta inlägg förrän du kommit hem.
  • Mumwannabe79
    Kattflickan skrev 2011-04-15 19:34:15 följande:
    Ja, jag kan verkligen känna ångest ibland över att tiden bara går och att jag inte blir gravid (bestående gravid). Sen har jag igen börjat fundera över det här med DS och om det kan vara nåt fel på mig. Tänk om min alla mina ägg är defekta? Tänk om jag bara kan få barn med kromosomfel? När jag tänker så får jag ångest.

Innan vi började försöka skaffa barn skulle jag ha beskrivit mig själv som mycket psykiskt stabil, nästan aldrig nere över något. Har aldrig förr känt ångest på det viset över något. Men nu går mitt humör går upp och ner som en berg- och dalbana.  

Nu ska vi göra fredagsmat!

Millan

Jag tror inte att alla dina ägg är defekta. De flesta som har downs-barn har fler barn som är helt friska. Hittade denna text "Ju äldre en kvinna är desto större sannolikhet är det att hennes väntade barn har ett kromosomfel. En kvinna i 20-årsåldern har en sannolikhet 1:1500 medan en 40-årig kvinna har en sannolikhet om 1:100 att de ska föda ett barn med Downs syndrom." (http://www.fosterdiagnostik.nu/?Riskv%C3%A4rderingsmetoder)

Det är jobbigt det här med barnverkstad när det inte går som man vill. Tror de flesta tjejer ibland känner sig psykiskt instabil, inklusive mig.
  • Mumwannabe79
    Marsflickan: Jag är också allergisk. Tror att det är helt ofarligt att äta allergimedicin fram till positivt grav-test, de första veckorna lever ju embryot av gulesäcken.
    Har hört att allergi ofta blir lindringare under graviditet så då kanske man klarar sig med typ Lomudal ögondroppar och nässpray (som kan användas under grav. enl. fass) Glad
  • Mumwannabe79

Uppdaterar..

SoligBIM Vi som längtar...
    Baby

April {#emotions_dlg.flower}
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    30 -- fridanilsson ÄL 16 April (Första försöket efter missfall)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

10 -- Fröken Ellen. ÄL 26:e april. (12:e försöket, 1:a med Pergo)
    11 -- Irmelie ÄL 27 april (Första försöket med pergo)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    13 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6)
    16 -- Sophy80, äl typ 2 maj (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
    16 - Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 maj (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1, någonsin)
    24 ca-- Råttentottan ÄL 9 maj ca (9:e försöket)
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)
    27 -- shelby ÄL 14 maj (hoppsan hejsan)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
    5 -- Frk Svår ÄL ca 21-26 maj
    5 - Prodigy79 (11:e försöket)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    Kiyona BF 8 jan 2012 enl FL (2:a försöket)

• Mumwannabe79

Hej tjejer!
    Jag var till kvinnokliniken igår för cyst-kontroll och ev. punktion av cysta. Var till en läkare som jag inte varit till förut och han verkade duktig. 
    Han hittade inga cystor att punktera och det var ju positivt. MEN han tyckte det såg ut som att en äggledare är vätskefylld (säcktubor) och så har jag polycystiska ovarier Rynkar på näsan
    Känner mig uppgiven, har ju inte bara en åkomma som försvårar att bli gravid utan eventuellt fyra. Endometrios, PCO, en trasig äggledare och spottings. Förhoppningsvis fungerar den andra äggledaren, men chansen att jag kommer bli gravid utan IVF känns obefintlig. Rynkar på näsan

• Mumwannabe79
    Irmeline skrev 2011-05-18 09:35:12 följande:
    PCO behöver inte vara så farligt som du tror. Det betyder att man har fler folliklar och kanske har svårare att ägglossa, å andra sidan har man fler ägg och är därför fertilare längre upp i åldrarna. Dessutom har man bättre kvalitet på äggen, och blir oftare gravid om man väl lossar. Och så har man de bästa chanserna vid IVF!
    Tack för pepp!
    Men endometrios kan ju göra äggkvaliten sämre.. Ja vi får se.. Jag kommer kontakta fertilitetsenheten i augusti när de öppnar efter sommarstängningen, då har vi försökt ett år.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet