Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-04-12 15:18:04 följande:
    Usch! Ja, det är ju lika surt varenda gång, man vänjer sig aldrig vid den j...la kärringen! Bryt ihop, res dig och sexa vidare Kram och pepp!!!Hjärta
    Tack!:)
  • DubbelAA
    ifyouweremine skrev 2011-04-13 11:47:51 följande:
    Gris - Aha förstår problematiken.. Hoppas ni får till det ändå. Ingen mens här än, men den kommer nog idag, känns verkligen som så i kroppen.
    Hoppas den inte kommer! Håller tummarna för dig:)
  • DubbelAA
    Kaprifolen skrev 2011-04-15 20:29:58 följande:
    Vart på tjänsteresa i Skåne några dagar och väl hemma fick jag ÄNTLIGEN mitt utslag på ÄL-stickan!   Det innebär att jag får en lång cykel denna månaden oxå, ca 44 dgr. Förra månaden vart ju oxå lång...

Jag har fått utslag på stickan både igår och idag, brukar era utslag vara så "länge" oxå?
    Jag brukar oxå få utslag på ÄLstickorna i 2 dagar. Från början brukar jag inte se något streck alls, sen blir strecket lite starkare i nån dag o sen kommer det 2 dagar då strecket är starkare än kontrollstrecket.
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-04-18 20:40:20 följande:
    Vi har redan påbörjat utredning, varit på första besöket. Nu är det spolning av äggledare som ska göras och det är noga när i cykeln det görs. Och nu finns som sagt ingen tid kvar till mig denna månad!

Jag ringde och pratade m dem när vi försökt i 3 månader, tog sen ett tag innan vi fick komma, nu har vi försökt i snart 7 månader. Så jag har varit ful, men som sagt tiden går och äldre blir jag... och ska de hålla på så här så ja, då kommer jag bli gråhårig på köpet också tror jag. Ska ringa på tors och hoppas då på en återbudstid efter påsk.
    Jag hejar på dig Jojjo och tycker att du gjort rätt att göra en "fuling".  Ibland kan man ju känna på sig vissa saker o som du skriver så blir vi ju inte yngre direkt.

Hoppas du får en tid efter påsk o att allt löser sig. Heja heja hej!!!!!
  • DubbelAA
    Irmeline skrev 2011-04-18 11:18:37 följande:
    Drar till thailand på onsdag. Skönt, men trist att det regnar hela tiden! Hoppas på att ett fint ägg lossar under semestern :)
    Trevlig resa! Är så himla avis!!!Skrattande
  • DubbelAA

Fick precis veta om en släkting till mig som fått sitt första barn. Jag är ju så klart glad för hennes skull men sen blir jag ju avundsjuk oxå o börjar tänka att det kanske aldrig kommer bli något barn för våran del. Dessutom fick min bästa kompis sitt andra barn för ca en vecka sedan så det är lite för många nyfödda just nu:(

Jag hade tidigare en arbetskamrat som hade problem att bli gravid och hon var så himla bitter mot alla som blev gravida och jag tyckte alltid det var så jobbigt att lyssna på henne och hennes arga kommentarer. Nu känns det som att jag är på god väg att bli som henne och jag vill verkligen inte bli någon sur gammal bitterf'*tta:(

Fick mensen, lika punktligt som vanligt, i lördags så nu väntar jag bara på att den ska ta slut så vi kan dra igång (eller dra över varandraFlört) igen. Försöker hålla modet uppe men det känns lite svårt vissa dagar. Hur gör ni andra? Vi har ju aldrig lyckats få ett plus så jag vet inte ens om det går vilket gör det extra jobbigt inbillar jag mig (inte för att jag vill uppleva ett missfall!). HAr ni några tips?

Nu ska jag dra till jobbet o njuta av det , förhoppningsvis, fina vädret!

Kram på er allihop!!!

• DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-04-19 09:02:14 följande:
    Helt otroligt! De ringde mig nyss från fertilitetsenheten och jag fick en återbudstid redan imorgon! Problemet är att jag fortfarande blöder, men de ska försöka att genomföra undersökningen i alla fall, det kan tydligen gå om man inte har för kraftiga blödningar. Nu känns livet lättare igen!
    Underbart!! Du ska se att det kommer gå superbra!!
    ifyouweremine skrev 2011-04-19 08:51:13 följande:
    Yes, nu är mensen över och vårkänslorna rinner nästan över. Tror inte jag känt mig så "på g" sen i somras. Så ikväll ska jag hoppa på maken. ;)
    HahaSkrattande låter härligt med vårkänslor. Själv väntar jag på att mensen ska ta slut, är innen på sluttampen så snart är det dags för sambon att se upp när jag kommer lurandes och vill att han ska jobba liteDemon
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-04-20 08:36:42 följande:
    Jag tillhör en av dem som inte sett programmet, inte så mycket för att jag inte klarar av att titta på förslossningar, utan att jag känner att det är jobbigt för att man vill vara en av dem. När det gäller nålar så kan jag inte titta när man tar blodprov på mig eller andra, gillar dem inte och skulle inte vilja ha en stor nål inkörd i ryggen. Håller med Finlandssvenska om att jag hellre skulle ta smärtan. Skulle lätt dra ut en tand utan bedövning, tycker bedövningssprutan är värre än resten som görs hos tandl

Lycka till nu, ni som passerat sthlmsveckan, hoppas att det tar sig!

Hoppas för min del att dagens spolning gör underverk, såsom det varit för andra av er Det positiva idag är att mensen knappt visat sig, så de borde kunna undersöka mig. Ska snart ta 2 alvedon, rek av Ceke och sen ge mig iväg till sjukhuset. Så nu är det bara att ladda för att få stavmixern(=ultraljudsapparaten, som jag tyckte var galet stor sist!) uppkörd mellan benen, + lite annat...
    Lycka till med spolningen!! Hoppas den gick bra o att den, som du skrev, gör underverkSkrattande
    Irmeline skrev 2011-04-20 10:59:46 följande:
    Precis tillbaka från gynbesök på dag 12 (ätit pergo dag 5-9). En stor ÄL blåsa på 12mm och ett antal små. Slemhinnan endast 3mm så inte på g ännu. Om den växer 2mm per dygn så blir det 20mm på söndag och ev. ÄL sö-må, 24-25, vilket var rätt bra gissat av mig (se listan).
    Han ville träffa mig igen om några dagar för att se hur det går. Tyvärr är jag utomlands. 
    Sen ville han även träffa mig efter ÄL och kolla då, dvs 3 besök på en cykel!! Är inte det mycket?
    Jag har som mest hört om 2, de flesta verkar få ett (kring dag 12) och vissa får piller utan att följas upp alls. De ska höra av sig om de inte blir gravida på några cykler. Konstigt att det kan vara så olika. Är iof glad att de tar det seriöst och följer upp. Har frikort ändå, så det kostar inte mer än min tid.

Ikväll drar jag utomlands och kommer vara borta från tråden i 2v, om jag inte tittar förbi ett internetcafe där borta :) 
    Håller tummarna för er andra medan jag är borta, och hoppas komma hem till en massa plus! Solig 
    Trevlig resa!!!!
  • DubbelAA
    ceke skrev 2011-04-20 19:07:41 följande:
    Ego: är helt grymt trött. Skulle kunna sova ständigt... eller i a f ligga och vila! och så har mina tuttar tydligen behagat att växa ur mina F-kupor. Hm. Helt galet... Har fått tid till VUL 3 maj så ser fram emot det! Typ två veckor dit... de måste gå fort och det måste gå bra fram tills dess och därefter! Har bestämt mig för att det här ska gå bra... men är så jäkla nervös för att nåt ska gå fel hela tiden!
    Skänk lite av dina tuttar till mig som knappt har ett par myggbett att stoltsera med;)
     A win-win situation tycker jagSkrattande

Och du ska se att det kommer att gå jättebra så ingen idé att oroa dig:)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet