Vi över 30 som längtar efter första barnet

Grattis Ansi!!!!
Fick precis veta om en släkting till mig som fått sitt första barn. Jag är ju så klart glad för hennes skull men sen blir jag ju avundsjuk oxå o börjar tänka att det kanske aldrig kommer bli något barn för våran del. Dessutom fick min bästa kompis sitt andra barn för ca en vecka sedan så det är lite för många nyfödda just nu:(
Jag hade tidigare en arbetskamrat som hade problem att bli gravid och hon var så himla bitter mot alla som blev gravida och jag tyckte alltid det var så jobbigt att lyssna på henne och hennes arga kommentarer. Nu känns det som att jag är på god väg att bli som henne och jag vill verkligen inte bli någon sur gammal bitterf'*tta:(
Fick mensen, lika punktligt som vanligt, i lördags så nu väntar jag bara på att den ska ta slut så vi kan dra igång (eller dra över varandra
) igen. Försöker hålla modet uppe men det känns lite svårt vissa dagar. Hur gör ni andra? Vi har ju aldrig lyckats få ett plus så jag vet inte ens om det går vilket gör det extra jobbigt inbillar jag mig (inte för att jag vill uppleva ett missfall!). HAr ni några tips?
Nu ska jag dra till jobbet o njuta av det , förhoppningsvis, fina vädret!
Kram på er allihop!!!
låter härligt med vårkänslor. Själv väntar jag på att mensen ska ta slut, är innen på sluttampen så snart är det dags för sambon att se upp när jag kommer lurandes och vill att han ska jobba lite