• Smiley

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Frk Svår skrev 2011-03-22 08:22:38 följande:
    Tack alla. Jag är inte lika nervös idag som igår kväll...men jag kommer få en Diklofenak på plats, kanske ska ta en alvedon innan jag åker ändå?
    Hur gick det idag?
    Ville inte skriva något innan du gjorde spolningen, men jag har inga bra erfarenheter av det... Gjorde sjukt ont, och sen så krampade jag efteråt. Inte kul alls. :-/

Millan: Jag blödde visserligen bara i ca 5 dagar, och vi hade sex ca 3 dagar efter det. Känn efter själv vad du tycker känns ok för dig/er. Blöder du inte mer, så är nog allt "ute" så att säga. Kram till dig!
  • Smiley

Millan: Åh, vad trevligt att ni har kunnat köra igång igen För vissa så tar det sig ju ganska snabbt efter MF, så jag håller tummarna!

Frk Svår: Vad skönt att det inte gjorde så ont på dig, och att det var fri passage. Angående pergotimen så har jag hört att det varit slut i hela Europa ett tag. Men som Irmelie skriver, så kolla runt på olika apotek. Du kan ju ha tur någonstans

Idag körde jag igång med min halva kur pergotime. Känns skönt att äntligen få köra på det igen. Hoppas så att den hjälper.
    Mensen höll i sig längre den här gången, brukar blöda i ca 2½ dag, men nu hade jag lite röda spottings (efter ha varit på toaletten) fram tills idag. Känns lite som om kroppen kör ut allt den har och renar liksom (?) Kanske är ett bra tecken?!

• Smiley
    Frk Svår skrev 2011-03-24 12:52:32 följande:
    Känner mig sådär lagom hysterisk och stressad nu när man läst på FL om att det varit mer eller mindre slut sedan juli förra året!
    Fast misströsta inte, jag fick tag i pergo både i december och januari fastän alla sa att det var slut!
  • Smiley
    Frk Svår skrev 2011-03-24 16:42:04 följande:
    Har ringt runt som en tok och hittade till slut nere i Billdal i Gbg! Sambon som är en riktig pärla åkte och hämtade ut två förpackningar som de lagt undan åt mig Nu hoppas vi att de hjälper också
    Du ser! Det fanns pergo åt dig där ute!
  • Smiley

Lavendia: Jag skickar ett stort grattis här oxå. Man kan aldrig få för många grattis!
    Skickar med en liten kram och en gravidmage oxå *hihi* Gravid

• Smiley

Kikade lite på när vi skulle få barn om vi blir gravida nu, och vi skulle få en juldagsbebis Bättre julklapp kan man nog inte få!

• Smiley
    ifyouweremine skrev 2011-03-28 02:14:29 följande:

Ego: ÄL här o vi hade ett halvmisslyckat försök ikväll. Tror några springare hann in iaf. Men jag är inne i en sån där "det är lönlöst" period just nu. Känns som vi aldrig kommer lyckas och kommer förbli barnlösa. Hade bådas föräldrar på besök i helgen och då var det endel pikar och skämt som man fick skämta med i. Kan vara därifrån hopplöshetskänslan kommer. Suck! Det här duger inte, måste peppa till..
    Kekke skrev 2011-03-28 07:10:58 följande:
    känner igen det där med pikarna.. jag o ceke bestämde oss för att vara helt öppna med allt.. just för att slippa alla pikar o skämt.. gick juh bra i början.. men det blir juh inge roligt juh längre tiden går o det inte funkar..
    bättre att säga som det är att vi försöker, vi gör det vi kan.. blir det något så blir det.. annars får man försöka på något annat sätt.. men det är mkt skönare för vår del iaf att berätta som det är.. inga pikar inga skämt. .tror inte ens det är någon som frågat heller på slutet.. dom vet juh att vi försöker och att vio berättar om det funkar..

men det är juh bara mina åsikter..
    Irmeline skrev 2011-03-28 10:30:45 följande:
    Essa och Kekke, känner igen mig i pikarna, träffade familjen och syskonbarnen i helgen. Både syrran och mamma påpekade flera gånger att nu väntar de bara på mig.. Ingen press alls!
    Det där har man ju varit med om, och vi har oxå valt att vara öppna med att vi försöker, och att vi kämpar. Alla vet ju om vår utredning, pergo osv, även om de kanske inte riktigt förstår vad det är vi gör, och vad tabletterna är till för osv. I början kom det frågor, men sen sa vi att fråga inte för det känns jobbigt för oss osv.
    Ibland kan min syster säga -Är du gravid?! om jag skulle känna mig lite sjuk eller nåt. Inget illa menat från hennes sida egentligen, för hon gick ju igenom samma själv innan hon fick sina två barn. De kämpade ett par år, och med 3 misslyckade IVF bakom sig, men blev sedan gravida utan hjälp.Innan lilltjejen kom så fick hon ett MF, men blev gravid igen ett par månader senare. Så hopp finns för mig, OCH för er såklart!

Tog sista tabletten pergo idag, så snart börjar bebisverskstan här i Småstaden Eller vi har redan smygstartat, man måste ju värma upp *hihi*
  • Smiley

Oj, här händer det mycket! På gott och ont.

Saftis: Åh, känner verkligen med dig, och beklagar verkligen! Har faktiskt aldrig hört talas om ofostrig graviditet.

Trist för er tjejer som fick mensen, men det positiva är ju att snart är det ÄL igen!

Zalia: Har du pratat med någon läkare om att din menscykel är så kort?

Ceke: Ja, tänk om det skulle vara en nidis!

Jag: har precis slutfört en halv dos pergo kur, och vi har börjat mysa. Är på dag 11 idag, och jag tänkte att vi skulle köra på minst till söndag, då är jag på dag 22. Borde kanske köra ännu längre, då mina senaste menscykler varit på 31 dagar. Lite extra mys har ju ingen dött av Det hela beror ju egentligen på om jag får spottings tidigt, eller inte.

• Smiley

Är på dag 14, och ÄL är väl på gång. Känner mig lite låg, känns som att vi inte kommer få till det den här gången, och det känns meningslöst att ha ätit pergo. Nu har jga väl inte ÄL på ett par dagar egentligen, men känner mig deppig. Skulle behöva prata med gubben, men det får bli imorgon. Båda ha varit på lite dåligt humör idag oxå, så prat om det här hjälper ju inte oss att bli på bättre humör. Ursäkta deppet... :-/

Ska förbereda för våra gäster som kommer nu, så jag får tankarna på något annat.

Ha en underbar helg tjejer!

• Smiley
    L Maria skrev 2011-04-02 15:12:29 följande:
    Kan konstatera att man i alla fall lärt känna kroppen under den här resan - vi har ju inte tänkt göra ett riktigt försök den här månaden, så det är bra att ha en "ren" månad för statistiken (eh, ja jag är FF-skadad...). Hade äl-flytningar i torsdags och igår och har inte testat med äl-test på hela månaden, igår kände jag dock att nu är det nog på g snart och jodå, kissade på en sticka igårkväll och fick ett sanslöst starkt utslag - teststrecket kom upp direkt och blev bara mörkare och mörkare. Kommer alltså med stor sannolikhet att ha äl på söndag - konstaterade också att jag bara haft äl på lördagar och söndag så länge jag hållit koll, även om jag nu inte har äl på 14 dagen utan 17 eller 18.
    Man lär känna kroppen riktigt bra när man håller på med detta. Minsta lilla hugg, stick eller flytning har man störtkoll på.
    Då önskar jag er lycka till i helgen *hihi*
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet