Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Nu är jag förvirrad... Fick en lätt blodig flytning igår morse och det brukar för min del vara detsamma som att mensen är på g. Men sen kom inget mer under dagen, tänkte då att jag imorse skulle vakna och att den kommit igång ordentligt, men icke, här är det torrare än Sahara!

Jag ska egentligen ha min mens imorgon, om jag räknat rätt. Någon som varit med om något liknande? Är som sagt förvirrad nu.

• Jojjo77
    simtim skrev 2010-10-26 14:08:17 följande:
    ansi30 det låter ju hur bra som helst. Hoppas det tar sig för er!

Jojjo55, det verkar väl lite misstänkt och spännande, eller? Jag har ingen koll på nidblödningar och sånt, men om det inte blir mer mens så är det väl snart läge att testa iaf. Håller tummarna.

Inna. Ja, det var trist med mensen, för mig har det faktiskt varit lite tvärtom - att jag tagit det bättre tidigare försök men den här gången blev jag klart besviken. Fast det varade inte så länge..kände mig som mig själv igen rätt snart ändå. Och nu är jag laddad för den här månaden, ska börja äl-testa om några dagar.

Tycker att det är dags för fler plus i tråden nu! Kan inte se nån aktuell BIM-lista just nu men jag håller verkligen tummarna för er som har BIM härnäst.
    Ja, det känns lite misstänkt. Även om vi inte tänkt att vi ska börja jobba på barn förrän denna måndad, så är det ju ingen omöjlighet att det skulle kunna vara så ändå, eftersom vi inte skyddat oss. Nu går jag bara och väntar och väntar på ordentlig blödning. På jobbet tror de väl att jag har urinvägsinfektion så mycket som jag springer på toa

Nu kanske jag är lite dum, men är det vanligt med en liten blödning runt menstid, trots att man är gravid??? Nidblödning är väl något som kommer tidigare?
  • Jojjo77
    ernlia03 skrev 2010-10-26 17:13:24 följande:
    Jag tror att nidblödningen kan komma lite när som helst efter ÄL. Eller, det är rätt vanligt med en liten blödning när man skulle ha haft mens även när man är gravid. Nåt om att kroppen inte riktigt hänger med i svängarna. Tungan ute Om just en sådan blödning är en nidblödning vet jag inte dock. Jag hade en blödning fem dagar innan BIM, och det räknar jag som nidblödning eftersom jag faktiskt blev gravid den gången också.
    Tack för svar Okej, då kanske det är dags att köpa ett test.
  • Jojjo77
    ifyouweremine skrev 2010-10-26 21:30:17 följande:
    MariaF79 - Ja så har jag också läst mig till att det är.. alltså att lutealfasen oftast är lika lång, men att follikelfasen kan skifta och att det är follikelfasen som avgör om cykeln blir lång eller kort.

Gris78 - Meh, nu är du ju med två gånger i listan! ;) Jag har för övrigt en känsla av att kort cykel innebär stora chanser till bebis! Heja oss!!

Hur går det för er som är gravida? Mår ni bra? Min kompis kände första fosterrörelserna förra veckan. Det måste vara väldigt speciellt.. ser fram emot den dagen!! Om den kommer..

Jojjo55 - Sjukt spännande!! Har hört att endel får en liten mens-skvätt nån eller några dagar före riktiga mensen och att det är vanligare när man är lite äldre (vadå "äldre", vi har ju minst halva livet kvar!!). Men det kan ju lika gärna vara nidis, för som sagt så är det ju inte ovanligt att den kommer vid bim. Håller tummen för det sistnämnda! Känns det som att mensen är på g, eller har du några gravsymtom?
    Tack för svar Inte helt lätt att ha koll på allt, men får nog gå och inhandla ett test. Har enormt ont i brösten, men det kan jag ju ha kring mens, så har inte tänkt så mycket på det, annars mår jag som vanligt.
  • Jojjo77
    Kattflickan skrev 2010-10-26 21:42:07 följande:
    Min syster som är gravid fick brunröda flytningar vid BIM, men sen kom aldrig nån mens utan hon var gravid! Hoppas det är detsamma för dig Jojjo55!

Jag tycker också att det är skön stämning i den här tråden!

Min katt har börjat bli piggare nu, jag var hemma och VAK-ade idag (Vård av katt), en försmak inför VAB kan man ju hoppas Fast nu så tog jag en semesterdag. Imorgon ska sambon jobba hemma så han kan se till henne.

Millan 
    Ojdå, då kanske det är så... Tack så mycket för svar och lycka till med kissen!
  • Jojjo77

Vill bara tacka er alla underbara tjejer för alla svar! Tycker också att det är en jättetrevlig stämning här och det känns som en jätteskön ventil när man har tankar i skallen, plus att det är så mycket som man upptäcker att man inte har koll på när det gäller sig själv och sin kropp  

Ljusrosa flytning i förrgår, inget igår, lite ljusrosa flytning imorse, men inget mer, ömma bröst annars bra. Får gå och köpa sticka på hemvägen idag tror jag...  

• Jojjo77
    ernlia03 skrev 2010-10-27 08:30:04 följande:
    Men brukar det inte bli så efter ett tag? Kroppen vänjer sig helt enkelt vid graviditetshormonerna och reagerar inte lika starkt. Men förstår din oro eftersom du har varit med om missfall förut.

Jag trodde aldrig jag skulle bli så här nojig! Förvånad Har i princip lovat mig själv innan, men det är ju omöjligt att inte oroa sig. Jag är orolig för att jag inte är illamående, även om jag vet att det är ganska vanligt också. Jag oroar mig överlag över att jag inte har så många symptom, "endast" större bröst och lite ont i magen nu och då. Igår åt jag dessutom lever till lunch och visste inte vad jag skulle ta mig till när jag någon minut senare insåg att "shit, det är ju totalförbud på att äta lever!" (tydligen är det höga doser a-vitamin i det och det kan vara skadligt för fostret). Googlade som en galning och kändes inte bättre när man läste att nu i vecka 7 sker den mesta utvecklingen och det är extra viktigt att ta hand om sig... Spydde i panik upp det jag kunde och ringde sedan BM som lugnade mig med att "en gång är ingen gång, men tänk på det i fortsättningen".

Igår kväll fick jag dessutom ganska ont i magen, som om någon drar i naveln inifrån magen. Fick det efter ganska hård träning så tänkte att jag kommer aldrig att förlåta mig själv om nåt händer. Men är lite lugnare idag och har insett att det nog bara är växtvärk.

Absolut inte meningen att beklaga mig över graviditetskrämpor, vet att det är det sista man vill höra och läsa om när man själv försöker så intensivt att bli gravid! Obestämd Också en sak jag lovade mig själv, jag skulle aldrig beklaga mig över NÅT som hade med graviditet att göra, bara jag fick bli gravid. Glad Bara att inse att det är svårt att inte oroa sig, men det kanske bara är en övning inför vad som kommer sen, när bebisen väl kommer ut. Flört

Kan bara instämma med de flesta, jag läser allt men hinner inte kommentera allt, hinner knappt läsa allt. Glad Vissa saker känner man igen sig i och då är det lättare att kommentera nåt vettigt och så kanske man borde jobba lite på dagarna när man sitter på jobbet också... Skäms

Men det är skönt med en tråd där de flesta har samma funderingar och tankar, det är så skönt att ventilera alla skumma idéer man får!
    Till dig och till mallanis, klart att ni ska skriva om era tankar även om ni upplever dem som nojiga. Jag tycker att det är jätteintressant att följa er! Jag tror att det kommer att gå bra för er båda och håller alla tummar
  • Jojjo77

Köpte inget test på vägen hem... Gick in på Apoteket och stog och tittade på hyllan och sen gick jag ut. Känns som om jag inte vågar testa för att jag vet att jag blir besviken om det är ett minus. Avvaktar ett par dagar till och ser om något händer. Eller så får jag ett ryck imorgon och springer och inhandlar ett på lunchen. Man blir ju knäpp av att vänta och att hålla sig borta från att kissa på stickor!

Håller med Sanna77, vad hände med den avslappnade inställning till det här med att bli gravid???

• Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-10-27 20:33:58 följande:
    Hmm jag vet inte om jag är på BIM -6 eller BIM -10... har blivit förvirrad eftersom ÄL kom tidigare än vad kalendern förutspått. 

Om man går efter FLs kalender så har jag  BIM -10 men där kan man inte välja lägre l-fas än 11 dagar och jag hade 10 dagar denna månad...

Vad har ni för BIM datum??

Glad 
    BIM idag...
  • Jojjo77
    ifyouweremine skrev 2010-10-27 12:06:57 följande:
    Oj vad jobbigt att gå och oroa sig över missfall och andra problem hela tiden. Men jag kommer garanterat också göra det när/om det väl blir dags. Själv så går jag just nu och är nervös att mitt jobb ska göra det svårare att bli gravid. Det är nämligen förenat med mycket stress. Jag försöker hålla stressen borta men det är inte så lätt. Igår t ex blev jag tvungen att jobba 08-06 och sen panika iväg till jobbet igen efter 4h sömn.. Är det nån som vet hur stress påverkar om man väl blivit gravid? Kan sånt orsaka missfall eller är det bara kromosomfel och sånt som gör det? Vet ju att stress kan rubba ägglossning och sånt så det är svårt att bli gravid..
    Titta in på den här sidan och scrola längst ner, där står lite kring stress i samband med att man försöker bli gravid.

www.niomanader.se/content.asp
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet