Vi över 30 som längtar efter första barnet
Supergrattis MD77-fantastisk känsla att få ett positivt graviditetstest!
Irmelie: Jag håller tummarna! Hoppas på att det gått bra. Inget blod än? Det är ju ett bra tecken.
Ni som är gravida och är oroliga av er, jag tror det är normalt. När jag var gravid var jag orolig för det mesta. Det jobbigaste var att jag är klättrare och plötsligt blev jag höjdrädd! Kändes jättefånigt men rädslan var svår att styra.
Själv är jag vid rätt gott mod idag, har fått kallelsen till återbesöket efter aborten och har fått min mens! Ovanligt i den här tråden att någon blir glad över mensen!
Jag har också utbildat mig, och sen ville jag jobba några år och sen tog det lite tid innan jag träffade rätt man för 5 år sen och sen behövde han tid innan han ville bli pappa. Men nu vid 35 års ålder så vill jag verkligen ha barn. Har nog velat i några år faktiskt. Fast jag inser ju att man inte kommer kunna klättra 3 gånger i veckan längre. Bland mina vänner finns det flera som är tveksamma till barn, men deras pojkvänner vill jättegärna ha barn. Faktum är att jag bara har några fåtal vänner som har barn, trots min ålder.
Millan
Men det är intressant att läsa och i princip det mesta känner jag igen mig i. Tack och lov inte pratet om missfall, jag håller mig gärna ovetande om det ämnet också. Det är ju skrämmande hur vanligt det är, det hade man ingen aning om innan man började snöa in sig på "göra barn ämnet". Det är ju iofs bra att kroppen har ett eget system att rensa ut det som inte är ok. Men inte gör det ämnet lättare att tänka på för det. Usch, kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att få missfall nu när man ändå varit gravid i några veckor.