Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

emmafemma skrev 2010-11-23 19:00:20 följande:
    Slutsats:

1. Jag är gravid - TJOHO!!!
    2. Den fejkade molvärken har flyttat sig till brösten
    3. Brösten var helt enkelt ömma

Jag hoppas på alternativ nummer 1.   
    Helt underbar analys! Jag håller tummarna :)
  • Polarlantis
    Zalia skrev 2010-11-25 14:05:34 följande:
    Hej allihop!

Jag är gärna med här också. Är 30 och har drabbats av enorm bebislängtan de senaste månaderna. Jag som aaaaldrig skulle bli en sån som bara tänker på bebisar. Jo tjena! Efter mycket diskussioner har vi iaf dumpat kondomerna nu och kör på händer det så händer det taktiken tills maken känner sig lite mer redo att försöka lite mer aktivt. Fast vi skulle nog svimma båda två om det hände nåt nu direkt! Glad

Det där med alkohol... Tänker nog som flera här, tills jag får ett plus så får det bli ett glas då och då men ingen superfylla. Därmot
    Lycka till och hoppas ni inte svimmar av inom det närmsta även om det vore sjukt kul!
    Visst är det knas att man får bäbis på hjärnan plötsligt, jag tillhör kategorin jag ska aaaaaldrig ha några barn...men visst, det är det enda jag tänker på nu! Mamma var lika dan, hahaha!
  • Polarlantis
    Zalia skrev 2010-11-25 14:05:34 följande:
    Hej allihop!

Jag är gärna med här också. Är 30 och har drabbats av enorm bebislängtan de senaste månaderna. Jag som aaaaldrig skulle bli en sån som bara tänker på bebisar. Jo tjena! Efter mycket diskussioner har vi iaf dumpat kondomerna nu och kör på händer det så händer det taktiken tills maken känner sig lite mer redo att försöka lite mer aktivt. Fast vi skulle nog svimma båda två om det hände nåt nu direkt! Glad

Det där med alkohol... Tänker nog som flera här, tills jag får ett plus så får det bli ett glas då och då men ingen superfylla. Därmot
    Lycka till och hoppas ni inte svimmar av inom det närmsta även om det vore sjukt kul!
    Visst är det knas att man får bäbis på hjärnan plötsligt, jag tillhör kategorin jag ska aaaaaldrig ha några barn...men visst, det är det enda jag tänker på nu! Mamma var lika dan, hahaha!
  • Polarlantis
    ceke skrev 2010-11-25 14:12:39 följande:

Egesom i a f jag börjar tänka på nu när vi själva har bebisverkstad och som jag aldrig reflekterat över tidigare.. i a f inte på samma sätt. Bara egentligen det här med att fråga nån om de planerar barn... jag menar... det är ju en jätteprivat fråga som ingen borde förvänta sig ett ärligt svar på! Eller frågan om man är gravid? Jag menar.. det berättar man ju först när man är redo att göra det... det finns ju annars en tanke med att man inget sagt

J detta är vi utsatta för hela tiden nu, folk som frågar, jaha,ska ni ha barn nu eller? men hallååååå det är ju superprivat!!!! Blir så irriterad för förutom att dom frågar så ska dom lägga sig i och komma med synpunkter om ja, ni kan väl vänta lite i alla fall, ni måste väl inte ha brottom. Som dom har med det att göra?!!!? MORRR!!!
  • Polarlantis
    änglabitch skrev 2010-11-25 20:59:20 följande:

Hejsan!
    Hoppar gärna in här, snubblade över tråden och kände-vad skönt-fler än jag!
    Är 33 och har (ganska) nyss börjat höra dom berömda biologiska klockorna,och insett att om man ska ha barn får man nog vara redo nu, det är nog dax.Och plötsligt är det inte annat än bebis, barbapappa och spjälsäng i huvet!
    Märkligt! Men rätt skönt, då kanske man är hyfsat normal iallafall
    Känns lite som ALLA andra har barn och ser mig som ett hopplöst fall som inte fattat att vad livet går ut på.
    Hade, vad jag tror, ÄL i måndags ( och sex oxå ) så jag har BIM runt 6 Dec.

Visst är det helt galet hur klockan plötsligt inte har snoozefunktion längre? Innan kunde det hoppa upp en tanke ngn gång och så snoozade jag bara bort den...men nu? HÄNDER INGENTING när jag försöker...bara bäbis i skallen :) Lycka till!
  • Polarlantis
    Saftmedbulle skrev 2010-11-27 11:21:13 följande:
    Önskar dig massor av lycka till!
    Tack!
    Det är så himla stort...och ändå så naturligt och det vanligaste som händer varje dag i världen...och ändå ska man noja sig så himla mycket...himla onödigt :) Men det är väl mest att det är lite osäkert med jobb för sambon men det borde vara fixat och klart efter utbildningen (säger dom!) så i sommar ska han ju ha jobb...annars lär det bli lite klen kassa...

Men ekonomin kan ju rasa när som helst även om man tror man har allt unde rkontroll...så det är väl bara att köra på! HIHIHI!!!
  • Polarlantis
    Zalia skrev 2010-11-27 16:34:45 följande:
    Själv tror jag att jag avvaktar lite med att lägga till mig i listan, känns så seriöst då och vi är kanske inte riktigt där än. Fast det kommer ju inte hindra mig från att vara ett nervöst vrak vid BIM (som råkar infalla samma dag jag ska på julmiddag med jobbet. Hm.)
    Instämmer...vågar inte sätta upp mig på listan ännu..får vänta liiite...Har liksom landat i beslutet nu. bara sambon som ska landa lite också...så kör vi :)
  • Polarlantis

NU börjar verkstaden...på riktigt! Imorgon är det dags för pillermensen sedan är det bara att ligga i och försöka att inte känna så förbaskat mycket...hur nu det ska gå till när detta är det enda jag tänker på?!?!

Skönt med beslut att starta men det är så läskigt också...iiiihhhh!!! Shit..bli förälder...det är verkligen vuxet...ojojoj..

• Polarlantis
    ceke skrev 2010-11-28 21:21:33 följande:
    Sen önskar jag dig lycka till att inte känna så mkt första månaden Hehe.. (liiite ironiskt, för anar att du kommer känna efter mer än någonsin förr, hihi...) Men definitivt ett stort ärligt lycka till med bebisverkstan!
    Jo men tjena...kommer gå sååå bra att inte känna och tänka hela tiden...hmmm...Känner redan efter för jag har ätit antibiotika under ÄL...så liten chans finns det ju att det redan hänt ngt...
    Tack så mycket för support, det känns fint att kunna hänga här :)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet