• Aruba

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Gris78 skrev 2012-01-10 11:48:34 följande:
    Det gör det säkert Åsli! :)
    Du har ju varit hälsan själv sista tiden.

Själv funderar jag på om Clear Bule testerna, grav.testerna menar jag kan ha fel..
    Vad tror ni?
    Testerna funkar OM det inte är för tidigt, annars ska de vara bra. Tidigt så är morgontest bäst, men det här med att de ska ge utslag dagen efter väntad mens är oftast fel. En vecka tidigast, efter ska det tydligen vara.
  • Aruba

Har någon av er använt fertilitetsmonitor (jäklar vilket pris,,,) Hur fungerar det - är de något att ha?

• Aruba

Läste i denna trådan att ägglossningstest viasar positivt för sent för oss över 30. Stämmer det? Använder Clearblue och där syns ju ett svagt dubbelstreck redan innan ÄL, dvs innan man får "glad gubbe" (nu syftar jag inte på maken *s*) 

• Aruba
    Irmeline skrev 2012-01-12 13:34:36 följande:
    Det kan vara så men behöver inte vara så, jag hade ÄL strax efter stegringen (glada gubben).

På tal om glad gubbe har jag inte sett mycket av sådan sen jag plussade, varken den ena eller andra sorten.. ;)
    Tror aldrig jag haft så låg sexlust i hela mitt liv!
    Har hört att detta blir ändrat andra trimestern... Jag har haft kollegor (manliga) som klagat på frun/sambons enorma lust,,,
  • Aruba

En fråga - hur gör ni med träning mellan ÄL och BIM? Kör som vanligt eller inte?Har det någon påverkan?

• Aruba

Väntar på Bim 1/2... Men, maken stack på konferens på måndag morgon och då fick jag positivt på ÄL test samma morgon.... Har vi missat chansen då, äL test visar ju ÄL inom 24-36 timmar? Senaste mys på söndag kvälll...

Har bokat gyn om vi misslyckas denna gång,...

• Aruba
    Lilysweet skrev 2012-01-19 16:28:39 följande:
    Hej Alla ! För en liten tid sedan kunde jag meddela att jag var gravid, men dessvärre fick jag en del blödningar vilket till sist resulterade i ett missfall... Jag kommer snart tillbaka för att ladda om men behöver repa mig lite ! Kram på er alla!

Åh, så tråkigt.... Jag hoppas du kommer på fötter snart igen så hejar vi fram dig till nästa försök!
  • Aruba

Hej!

(har bytt nick fd Åsali)...Fråga...om man inte hittar något "fel" på någon av oss, vad kan då vara första steget? Spolning, inseminering? Jag har inte fattat turordningen än...Eller går man direkt på IVF?

• Aruba
    Tedax skrev 2012-01-22 12:57:35 följande:
    Känner mig rätt låg... Har nog ÄL i dagarna, men än har testerna inte visat något. Har liksom ingen lust till sex, ingen lust att ens försöka, för det känns som att det ändå inte kommer att fungera. Blir ett år äldre nästa vecka och är inte ens gravid igen, och det är över ett år sedan första missfallet. Känns lite ensamt när jag testar, tempar, läser, funderar, ringer runt och maken helst inte pratar om det för att det är ett problem (som inte han kan lösa)... Tiden bara går och det händer inte så mycket... Tanken börjar komma krypande nu, tänk om det inte kommer att fungera för oss, tänk om vi inte får några barn. Vad gör vi då? Försöker hålla tankarna i skick med träning och yoga, vänner, har till och med skaffat en ny hobby. Med det hjälper liksom inte. Det känns som om allt är i väntan på... Graviditen, barnet, den efterlängtande familjen... Det känns som om det är en lång väg dit, om vi kommer dit alls.
    Om du orkar med det, kanske ni ska ta en paus. Man blir lätt fixerad och det går ut över allt annat inkl förhållandet... Eller, fokusera PÅ sex, inte att bli gravid, ha kul igen--eller om ni kan ta en myshelg någonstans där du kan försöka släppa tankarna. Japp, lättare sagt än gjort, jag vet...
  • Aruba
    Jojjo77 skrev 2012-01-24 20:09:43 följande:
    Fått reda på att en jag känner blivit hoppsangravid och är i ett dåligt förhållande osv. Hon ska ha då jag skulle haft. Blir förbannad. Var finns rättvisan? Jävla skit! Sorry.... dålig dag idag.... skiter i allt det här snart....
    Nä, vad tråkigt... Men hon har ju ÄNDÅ inte den situation som du skulle vilja ha, inte sant??

En fråga till er som får alla möjliga preparat - hur mår ni av dem egentligen (biverkningar)?

Ännu en fråga... Ni som varit nygravida - har ni haft mensliknande känningar veckan innan BIM?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet