ifyouweremine skrev 2011-03-28 02:14:29 följande:
Ego: ÄL här o vi hade ett halvmisslyckat försök ikväll. Tror några springare hann in iaf. Men jag är inne i en sån där "det är lönlöst" period just nu. Känns som vi aldrig kommer lyckas och kommer förbli barnlösa. Hade bådas föräldrar på besök i helgen och då var det endel pikar och skämt som man fick skämta med i. Kan vara därifrån hopplöshetskänslan kommer. Suck! Det här duger inte, måste peppa till..
Kekke skrev 2011-03-28 07:10:58 följande:
känner igen det där med pikarna.. jag o ceke bestämde oss för att vara helt öppna med allt.. just för att slippa alla pikar o skämt.. gick juh bra i början.. men det blir juh inge roligt juh längre tiden går o det inte funkar..
bättre att säga som det är att vi försöker, vi gör det vi kan.. blir det något så blir det.. annars får man försöka på något annat sätt.. men det är mkt skönare för vår del iaf att berätta som det är.. inga pikar inga skämt. .tror inte ens det är någon som frågat heller på slutet.. dom vet juh att vi försöker och att vio berättar om det funkar..
men det är juh bara mina åsikter..
Irmeline skrev 2011-03-28 10:30:45 följande:
Essa och Kekke, känner igen mig i pikarna, träffade familjen och syskonbarnen i helgen. Både syrran och mamma påpekade flera gånger att nu väntar de bara på mig.. Ingen press alls!
Det där har man ju varit med om, och vi har oxå valt att vara öppna med att vi försöker, och att vi kämpar. Alla vet ju om vår utredning, pergo osv, även om de kanske inte riktigt förstår vad det är vi gör, och vad tabletterna är till för osv. I början kom det frågor, men sen sa vi att fråga inte för det känns jobbigt för oss osv.
Ibland kan min syster säga -Är du gravid?! om jag skulle känna mig lite sjuk eller nåt. Inget illa menat från hennes sida egentligen, för hon gick ju igenom samma själv innan hon fick sina två barn. De kämpade ett par år, och med 3 misslyckade IVF bakom sig, men blev sedan gravida utan hjälp.Innan lilltjejen kom så fick hon ett MF, men blev gravid igen ett par månader senare. Så hopp finns för mig, OCH för er såklart!
Tog sista tabletten pergo idag, så snart börjar bebisverskstan här i Småstaden

Eller vi har redan smygstartat, man måste ju värma upp *hihi*