• NICU

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ifyouweremine skrev 2011-04-12 14:15:17 följande:
    Fortfarande ingen mens.. Bim+1.. Gud, det är så nervöst varje gång jag går på toa. Frågan är hur länge man pallar attvänta innan man testar.. Egentligen ska man ju vänta till bim+10 enligt rekommendationerna men det känns ju rätt omöjligt att stå ut så länge. Försöker intala mig att detta bara beror på ev. strulande ÄL.. Det är säkert så.. Men tänk om inte... Usch varför håller vi på med detta hörni, man kan ju inte koncentrera sig. Sen den här annorlunda magvärken som jag haft en vecka nu. Ni som känt molvärk, hur brukar det kännas? Här är det som en "matta"/tryck där nere som värker men utan att det gör väldigt ont. Sticker till ibland, bränner till ibland.. men mest vara ett tryck liksom. Har inte haft så förut.. Så nåt annorlunda händer där inne helt klart, men sen om det är äl-strul eller nåt annat vet man icke!
    Jag förstår din känsla! När jag var BIM +1 (29:e dagen) fast BIM +7 (enligt min menscykel) så testade jag.... fast det syntes inget och idag (BIM +14) började jag blöda multum. Suck! Jag håller min tumme hårt för dig! Vänta och se får du se vad som händer - även om varje dag är jobbig - så ska man ju ändå vänta i 9 månader innan man får barnet ändå, så några dagar till fixar du! ;) *Kramis*
  • NICU
    ifyouweremine skrev 2011-04-12 15:14:29 följande:
    NICU - Haha det var en bra syn på saken, att jag ändå måste vänta (och våndas) i 9 månader om jag blir gravid.. Lika bra att vänja sig! Det är verkligen en enda lång väntan detta med barnverkstad.. Vänta på äl, vänta på bim, vänta på ultraljud, vänta på safe zone, vänta på förlossning.. :)
    Jamen visst är det en bra syn? Det är ju faktiskt så - man måste vänta hela tiden så jag VET att du klarar några dagar till även om det är skitjobbigt rent ut sagt! ;) Kramis
  • NICU
    Råttentottan skrev 2011-04-12 15:15:18 följande:
    Tar en paus med FL till efter vår semester (när ÄL förhoppningsvis infaller) och vårt första utredningssamtal. Har blivit så deppig på sista tiden när det inte tar sig och känner att jag surfar alldeles för mycket på gravidsidor i ställer för att jobba. Ska försöka koppla bort allt utom min temp-kurva så kanske det tar sig denna gång. Tänker hela tiden på att jag vill bli gravid och märker att jag inte mår bra av det. Funderar på att göra som Fröken Ellen, bara komma in här mellan Äl och mens när det iaf finns en teoretisk chans att det tagit sig.

Grattis Simtim och i fall jag missat någon, grattis du också. Har itne orkat läsa ifatt hela tråden sedan jag bröt ihop helt i torsdags när mensen hade kommit. Sköt om er så hörs vi tjejer. 
    Du är inte ensam! *Kramis*
  • NICU
    ifyouweremine skrev 2011-04-12 21:45:15 följande:
    Ceke - Vi har inte pratat nåt om det faktiskt. Men han älskar överraskningar iaf. ;) Men mysigt iofs att dela förväntan o spänning som ni gör.. samtidigt vill jag inte ge falska förhoppningar. Han blir oftast mest besviken när mensen kommit..
    Det är klart att man blir besviken, men om han är med dig när inte mensen kommer så kan ni ju gå igenom det tillsammans? Det har jag och min sambo gjort <3
  • NICU

Det verkar som att jag inte alls fått mens utan ett tidigt missfall... skit också. Men då vet man ju ändå att det funkar, om man nu ska se det positivt?

• NICU

Jag gick 14 dagar över tiden för min cykel, jag blödde bara färskt blod och det var inte alls som vanligt och det är ingen mens jag har nu, utan blödde mycket på morgonen och sen har det bara avtagit och jag brukar blöda i 6 dagar =/

• NICU
    Ansi30 skrev 2011-04-14 12:48:29 följande:
    Nu är jag helt skakig... jag har fasiken PLUSSAT!!!!!!

Har gått här och väntat på mensen och allt har känts precis som det alltid gör innan jag ska ha den men så idag kom jag på att jag kanske borde testa eftersom bröstvårtorna helt plötsligt började göra ont...

Nu är det bara att hoppas att plusset håller i sig! 
    Weeeeeeeeeeeee! Härligt!! :) Grattis!! :D Håller tummen =)
  • NICU

Nu sitter jag här och tröstäter mintglass. Yammie. Kanske bäst att krypa ner? :-P

• NICU

Uscha Millan, vi får hålla tummen för varandra framöver! :)
    Lite mintglass hjäper för stunden ;)
    Kramis

• NICU
    Kattflickan skrev 2011-04-14 23:03:12 följande:
    Det värsta NICU är att jag lovat mig själv att inte äta sötsaker dessutom, så nuförtiden har jag lixom inget att trösta mig med:

* Har dragit ner till en kopp kaffe per dag för att inte försämra fertiliteten.Kaffe
    * Dricker mycket sparsamt med alkohol, för att inte försämra fertiliteten.Skål
    * Äter inga sötsaker eller godis för att gå ner (hålla) vikten. Äpple

Tungan ute

Livet känns lite trist faktiskt, känns inte som om jag har några laster kvar. Har tillomed slutat dricka kolsyrat vatten för att inte tänderna ska ta stryk Tyst

NICU-jag hoppas också att det går vägen för oss snart!

Millan 
    Härligt!! =)
    Kaffe är ju så gott, kan inte hålla mig utan typ 2-3 koppar om dagen! Får väl se om det kan bli någon bäbbe ändå ;)
    Du kanske kan trösta med en god sallad? ;)
    *Kramis*
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet