Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

{#emotions_dlg.flower}GLAD MIDSOMMAR{#emotions_dlg.flower}
  • Pingla35
    Saftis- neeäj, vad sjuttsingen! Jag som verkligen trodde på er denna gång. Höll alla mina tummar för er. Jag hoppas att ni kan finna styrka i varandra och tillåta er att vara ledsna och bittra. för att sedan gå vidare. 
    Jag önskar er all lycka i framtiden och hoppas på att utredningen kan ge er svar på era frågor. Styrkekramar på väg!
    Nemi76 skrev 2011-06-27 22:08:00 följande:
    Usch, jag tar verkligen ankommande mens hårdare än väntat Just nu vill jag bara dra täcket över huvudet och invänta störtfloden... Till råga på allt kommer svågern och hälsar på i helgen. Svägerskan (sambons och svågerns syster) är höggravid och jag bara vet att det kommer att komma kommentarer om att jag och sambon borde skaffa barn. Jag vill så gärna komma på en riktigt syrlig och bitsk kommentar tillbaka så han kanske fattar att hans ord sårar. Hittills har jag bara viftat bort dem med orden "den dagen den sorgen" och skrattat bort det men nu vill jag "lära honom en läxa", helst utan att börja gråta
    Jag förstår precis vad du pratar om. Har svägerskan gravid jag med. Men hon vet mycket väl att vi försöker och är fullt medveten om att jag tycker att det är jobbigt. Det till trots så känner jag som du: denna gång när mensen kom var det väldigt tufft.
    Så pass att jag trots mens i helgen avstod från att festa. Jag var helt ur balans och kände inte alls för att bli full. Vet hur jag kan bli med några glas vin, lite för känslig helt enkelt. Jag blir inte rolig då
    Gick bra hela midsommar men när jag var på tjejfest i lärdags så förstod ingen varför jag inte festade.
    Värdinnan vet om kampen om att bli gravid så jag förstår henne inte riktigt när hon tjatade om att jag skulle ta vin, tjat under hela kvällen...
    Är det så konstigt att man inte dricker?! Kanske, förr så spottade jag inte i glaset. Men jag är i en period nu där jag känner att något glas är fullt tillräckligt.  Har inte samma lust att parta som för några år sedan.

Festen kom av någon anledning, några minuter, att hamna på ämnet skaffa barn. Där en kvinna ska bli mormor och det bara blev. Ingen på festen har haft problem att få barn kommer det fram. Och denna blivande mormor säger då: -Ja, men de som har problem med att få barn måste ju helt enkelt bara bryta vanor och inte tänka så mycket på att det ska fungera. 
    Tur jag var nykter! Annars hade jag nog kunna sagt några väl valda...

• Pingla35
    Irmeline skrev 2011-06-29 08:52:21 följande:
    Varit på VUL idag, varken domedag eller hallelulja.
    Fostret var cirka 5-6mm, vecka 6+3, lite litet. Och så såg hon ev. hjärtat slå.
    Vad nu? Lite liten och eventuellt känns inte så kul..
    Nu känner jag mig ännu oroligare än innan :(
    Finner inte ord.. 
    VAd menar dem med dem orden? Hoppas att du bara missförstått deras prat!
    Styrkekramar!!

• Pingla35
    Kaprifolen skrev 2011-06-29 12:33:39 följande:

Städar lite och passar på att ta bort Pingla, du skrev ju att sket-tanten kommit....Du får lägga in dig igen när du känner för det

Tack!!
    Jag har inte hängt med riktigt och ska lägga in mig lite senare. 
  • Pingla35

Hejsan!
    HAr varit borta några dagar och här händer det massor...
    Grattis Marja till Plus !!
    polaratlantis, Äntligen, vad kul för er att vara på banan igen!

Välkommen in alla nya!

EGO- Kan berätta att min ÄL var det mest knepiga hittills! Att åka iväg med sambo, sambons bror och  far på en segelbåt är väldigt trevligt. Men inte när det är ÅL tider.
    Det betydde för oss tre försök på två mindre romantiska ställen. Dessa fungerade inte då sambon hade svårt att få till det. Fullt förståeligt. Försök nummer tre på en klippa på en ö med den vackraste utsikten... gick inte heller! Slutade i dussinet myggbett hos båda och en fästing på mig.
    vi blev helt enkelt tvungna att delge brodern i våra planer och han hjälpte till genom att dra iväg svärfar och den övriga besättningen som kom lägligt till våra nästa försök. HA HA! någonstans är jag otroligt glad över att vi kan skratta åt det hela!

Till råga på allt så upptäcker jag, när jag packar upp allt, att jag glömt alla tester på toan, på båten!!SkrikandesTungan ute

• Pingla35

Lägger in mig i listan igen, inte för att jag hyser någon större tilltro till att det faktiskt blir något denna gång heller.
    Förutsättningarna var ju som sagt inte de bästa. Men OM det blir har vi precis som irmelie en rolig historia att berätta någon gång i framtidenSkrattande

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    1 -- ca Råttentottan ÄL 17 juni ca (11:e försöket, 1:a efter spolning)
    4 -- Smiley ÄL ca 19 juni (45:e försöket, tror jag. Pergomånad)
    8 -- Önskan78 ÄL 24-25 juni (2:a försöket)
    10 -- DubbelA, ÄL ca 28 juni (försök nr 10)
    10 -- Annelie77 ÄL ca 26 juni (försök 3 efter MF i v11 tidigare 4 försök) 
    6-12 -- Prodigy79 (12:e försöket)
    12 -- Jezza80 (6:e försöket)
    14 -- Kastrulliz, ÄL 1 juli ca (första försöket)
    16 -- Kiyona, ÄL 2 juli (försök nummer 5, X 2009, MF 12/5)
    16 -- Finlandssvenskan ÄL 2 juli (9:e försöket)
    21 -- MariaF79, äl ca 10 juli (försök nr 9, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    20 -- Polarlantis, ÄL 6 juli (försök 1 efter MA, 4 försök innan)
    22-- Pingla77, ÄL 6-7 juli( tror det är försök nr 12, andra försöket efter 2a kuren pergo)
    26 -- Nemi76, ÄL 10-15 julli (Försök nr 2 med Pergo)
    31 -- Essalady ÄL 11 juli (11:e försöket) 

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    3 -- ViVillHaBarn (3:e försöket, 30 år)
    5 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 juli (försök nr 7)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012

PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Millan75 BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel)
    Zalia 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marsflickan BF 29 februari (2:a försöket)
    Marja 78 BF 16 mars(försök nr 3, 1:a barnet 33 år

• Pingla35
    Irmeline skrev 2011-07-13 10:11:47 följande:
    Måste bara få dela med mig av min lycka, vet att det kan vara jobbigt att höra för er som kämpar, men er tid kommer!!

Jag såg en perfekt liten nallebjörn idag på VUL, med hjärta, drygt 20mm som stämde precis med tiden. Såå glad! Skrattande
    Jag grät när jag gjorde VUL och såg den, hade på något sätt stålsatt mig ifall det skulle bli MA igen, men nu levde den!! Kanske kanske ändå kan det gå vägen..
    Så härligt att höra!! Solig
    spelar inte någon roll att det är jobbigt att höra att andra får positiv feedback på tester eller undersökningar, man blir varm inombords och gläds med er!  

Lät konstigt men jag tror att ni förstår hur jag menar!Obestämd
  • Pingla35

Jaha, då börjar man närma sig BIM...
    visserligen en vecka kvar men det kommer som vanligt, svullen mage, begynnande värkande bröst och molande mage. Gud vad kul!

Nåja, idag har vi haft dåligt väder. Skönt för nu har jag äntligen tagit dag i de där "måste-sakerna". Så nu är två ektrösklar slipade och inoljade två vändor. Garderoberna har äntligen fått dörrhandtag, efter tre år..
    Och en köksbänken är förbättrad med lite olja.
    Check!

Återstår bara
    en till köksbänk
    nya handtag på innerdörrar
    helst slipa och lacka om ovanstående dörrar
    måla om toaletten
    tapetsera sovrummet
    mm
    mm

Härligt med semester!! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet