-
Åhh, spännande! Såg att det va du som skrivit och slängde mig in i tråden för att se om du plussatPolarlantis skrev 2010-12-27 17:02:47 följande:Jag vill gärna vända trenden...men jag tror nog jag håller mig liiiite till...lovar meddela så snart test är utfört!
Inväntar resultat med spänning!
-
Ojojoj tjejer.. håll i er nu. Nu verkar min käre man ha hittat till familjeliv. Sitter precis o funderar om han ska skaffa en profil... Snart kan det bli livat i en del trådar.. höhö...
-
Åh så jag känner igen dina tankar. Inga roliga tankar. Kram på dig!!ifyouweremine skrev 2010-12-28 03:16:01 följande:Suck kan inte sova.. Är i grubblartagen. Har haft tilltagande menskänningar de senaste dagarna så jag känner mig rätt säker på att mensen är på g. Det jobbigaste är att maken är så hoppfull. Han säger varje månad att han tror att det är en liten bebis där inne och är så glad och optimistisk. Det känns så jobbigt att behöva göra honom besviken varje gång. Han vill ju så gärna. Och för varje månad som går så känns det mer och mer som det är fel på mig, och jag funderar på vad jag kan göra annorlunda för att öka chanserna. Vara helnykter, träna mer, stressa mindre? Eg. tror jag inte jag kan påverka så mycket och det är det som är så störande. "jag" gör honom besviken och kan inte göra nåt bättre...
Suck! Ursäkta egoinlägg... -
Måste säga att jag är impad!!! Jag skulle nog aldrig kunna hålla migPolarlantis skrev 2010-12-28 09:37:58 följande:Och nix, har INTE testat ännu...hummelihum...vi får se...inga tecken på något alls här än så länge...får se hur länge jag orkar vänta ;)
-
Haha.. heja din samboPolarlantis skrev 2010-12-28 10:24:51 följande:Haha, är nog bara den totala skräcken för pluss eller minus som gör att jag inte testar! Men snart tror jag sambom SLÄPAR mig in och sätter mig på toan
-
På tal om att dela tankar så gjorde jag nåt riktigt otippat igår.. Min chef frågade hur det är med min vän som förlorade sitt barn (vi jobbar inom samma förvaltning) och jag berättade lite om det (då det är ok för min vän).. Då kom vi in och pratade lite om barn, att det är en gåva man får och inte nåt man skaffar etc. Han har ett biologiskt barn och ett adopterat, så han är väldigt bekant med tankar kring att det inte funkar att få ett till. Han berättade om att de hade fått flera utomkveds och att nr 2 inte gick att få biologisk väg, så det blev adoption. Så han berättade att han och hans fru varit så frustrerade när andra i deras närhet blivit gravida och fick barn, alternativt pratade om att det bara va att skaffa etc... Någon stans i detta så slapp det ur mig att vi försöker och så gjort ett tag.... kanske inget man vanligtvis berättar för en chef.. Men han va väldigt förstående och önskade oss lycka till.. och att han är bekant med tankar om att det verkar svårt och att det tar mycket kraft och energi och tankar.. Så Tja.. det kändes faktiskt skönt att berätta det!
Jag har i stort börjat bli rätt öppen med det om folk frågar.. Känns lättare så, för har märkt att det innebär att jag sen slipper kommentarer och frågor! -
Hmm, attans.. ÄL på väg och nu har älsklingen min åkt på magsjuka... och jag antar att det betyder att det snart är min tur också. Skit också! Är på dag 12 idag och har väl antagligen ÄL på tors-fre... Hoppas hinna bli friska innan dess... Antar att gårdagens mys kanske inte räcker... Har i o f sig en öppen tapp i rätt läge och "rätt" flytningar (inte äggvita i o f sig än).. Ursäkta details... Men sucksucksuck om magsjuka sätter stopp för denna månads försök!!!
-
Haha.. jaa, just nu har han placerat sig på toagolvet (med värmeslingor) iklädd mjukisbyxor, termobyxor, två tjocka tröjor och ett duntäcke... så tror inte att det är läge att gå in o "våldta" honom... Men förhoppningsvis hinner han repa sig till imorrn, så får vi se om det är min tur att ligga risig då.. men är det så och ÄL på g, då får jag nog stålsätta mig och tja, som du säger.., bita ihop o kämpa en kvartLavendia skrev 2010-12-28 13:00:11 följande:Tack vad go du är! Tyvärr har mensvärkarna kommit tillbaka och nu börjar det göra ont i korsryggen så är 100 på att mensen kommer när som
Förstår era känslor att få höra om grav.besked osv. Min bästa vän fick barn i juni och jag skulle fått 5 månader efter och det skiljer exakt 5 månader på oss i ålder så vi tyckte det var så mysigt. Jag är barnets fadder och sist de var på besök och jag precis fått mensen började jag storgråta när jag fick henne i min famn. Min väninna förstod då de kämpade i 2 år men oj så fånig man känner sig.
Gris: Håller tummarna för dig och skickar en stor kram om det skiter sig.
Ceke: Tuff början men de rackarna kan vara starka och simma länge. Annars får ni bita ihop och kämpa en kvart - ha ha!!
Ont i korsryggen och mensvärk BEHÖVER ju inte tyda på mens... Håller i a f tummarna för alla er med BIm omkring i dagarna! -
Irmelie: Va bra att du va och kollade upp det och va skönt att få veta att det är ägglossning på G! Jobbigt dock att få veta att det kunde gått snabbare och att det finns rester kvar... Men som du skriver, nu är du snart igång i gen i a f, alltid nåt
-
Hahaha.. mjo, är ju en tanke att ha med i beaktning! Han börjar se en aning piggare ut och har lyckats somna, så han verkar i a f va på bättringsvägen... Och peppar peppar (hm, har ätit sån också av formatet vit och hela) så känner jag fortfarande inte av nåt... Ser ju dock ut som att vi får fira nyår själva. han syster som vi skulle fira med är livrädd för magsjuka så hon verkar inte vilja veta av oss på ett bra tag.... Hmm.. så det får bli oxfilé, rödvin och en jäkla massa sex för vår del istället, bara vi är kryaSannaK skrev 2010-12-28 14:51:22 följande:Känner också igen de motstridiga känslorna i samband med andras graviditetsbesked! De mest primitiva sidorna av en kommer verkligen fram i sådana sammanhang. Känner mig som en missunsam häxa samtidigt som det inte går att stoppa! Det är väl som alla här säger, något helt naturligt. Skönt att höra att man inte är ensam.
O du ceke, bara karln är frisk så kan han nog göra det som behövs även om du är sjuk, fast det kanske inte är värt det ändå med tanke på att sexlivet ska fungera även efter barnverkstan, kan ju bli traumatiskt för er båda
Skumt annars på fertilitetsfronten här.. började se lite äggvita igårkväll.. och hade en massa sex... nu på morgonen så är det bra mycket torrare, men fortfarande inga utslag på ÄL... är på dag 12, så borde inte va äl förrän i övermorrn eller fredag... Men tempen sjönk rätt ordentligt idag. Fattar nada.. Enligt "biblen" får vissa lägre temp strax innan ÄL.. men då borde väl flytningarna va mer äggvita nu än igår?? Eller?
På tal om nåt HELT annat.. provade ett nytt recept igår.. Googla på Arlas "Apelsinkyckling med chili"! helt sanslöst smaskigt enligt oss! Ni missar nåt om ni inte testar...