Inlägg från: Marsflickan80 |Visa alla inlägg
  • Marsflickan80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

NICU: Fy!!! Jag kan bara försöka föreställa mig hur trött du var! Konstigt att de inte tänkte på att testa på vårdcentralen, det är ju det första man tänker på vid trötthet. Så trist att man skall behöva strida med dem för att de skall undersöka en överhuvudtaget - något som man faktiskt betalar för!

Polaris: Ja enligt barnmorskan har jag det, eller jag har ju flytningarna oxå så då borde det vara så, men jag hoppas på att ägget väntar åtminstone till idag så man hunnit få dit en liten gullig spermie innan fast jag testade med CB ÄL-test och det var ingen glad gubbe där inte. Jag är så dåligt insatt i hur ÄL test funkar. Visst är det så att det visar utslag vid de 3-4 dagarna då man har lättast för att bli gravid? Frågan är om det då visar under alla dagarna eller bara precis i början och om ägget har släppt då kanske det är kört? Det är nog ödet att vi skall bli gravida samtidigt nu då
  • Marsflickan80
    Polarlantis skrev 2011-09-22 08:39:09 följande:
    Nja...om jag förstått rätt så kan toppen på ÄL i otursfall bara vara några timmar på oss som inte är 20 år längre...jag har ju aldrig lyckats få till ett ÄLtest som är lika starkt som kontrolllinjen men jag blev gravid ändå. Har provat testa både morgon och kväll men har ändå inte prickat det. Så antingen är det på g eller så har det varit och det är bara att ladda in simmare för allt du är värd och hoppas på det bästa Flört Och SJÄLVKLART ska vi plussa samtidigt nu! Wiii!!!
    Ja det ska vi
    Ang. ÄL test så har jag inte heller haft tur. Förra omgången sexade vi direkt när en glad gubbe visade sig i displayen (körde CB digitala), mer tydligt kunde det ju inte vara men ändå blev jag inte gravid. Efter det så sa vi att vi struntar i Äl test för man blir bara stressad och då blev jag gravid direkt. Lite som du alltså. Jag hade två stickor kvar sen sist och var nyfiken efter BM besöket igår, därför bestämde jag mig för att testa men så visade det ju inget. Borde nog istället sexa på och strunta i testen eftersom det var det som funkade sist ju
  • Marsflickan80
    ceke skrev 2011-09-22 09:57:11 följande:
    Marsflickan: Jag fick ÄL-flytningar från dag 8 och hade ÄL på dag 14 (tempade så har full koll).... så visst kan man ha det i rätt många dagar Pos på ÄL-test fick jag först dag 13,14.. eller så gott som positivt då jag liksom Polarlantis aldrig fått ett helt positivt ÄL-test.... men jag är gravid ändå
    Är på dag 8 idag (hade mens 14/9) så då finns det hopp. Solig 
    Hur mår du förresten? Du går väl in i tredje trimestern snart om du inte redan har gjort det?
  • Marsflickan80
    Kiyona: men... du skulle ju längst ner på listan ju Ledsen gumman

ceke: Å vad underbart att du mår bra och är bättre i fogarna, det är du värd. 10 veckor, fattar du vad fort det kommer att gå?! Speciellt nu när det inte är så långt kvar till advent.  Men det är å andra sidan lätt för mig att säga som inte har en tung mage att bära på

kristin: välkommen in till vår underbara familj och lycka till!

Jojjo: hur funkar det där med sprutor? Hur ofta tar man, hur länge? Känns det lite läskigt eller är du bara förväntansfull? 
  • Marsflickan80
    baby: välkommen och jag håller tummarna

Jojjo: det kommer gå så bra så, du får tänka på varför du gör det så går det så mycket lättare eller åtminstone lite lättare

Saftis: Pepp till dig, jag hoppas verkligen du plussar. Det borde verkligen vara din tur. Jag håller tummarna extra hårt och hoppas på det bästa. Kram

NICU: Fy och usch för dåliga läkare. Även jag själv har flera gånger känt mig bara dum när jag varit på vårdcentralen, som om de tror att man hittar på symptom (?). Om jag är täppt i näsan och håller på och hostar ut lungorna är det väl inte så konstigt jag kontaktar läkaren, oavsett om det är virus eller ej. Tyvärr så känns vissa läkare så överlägsna att man istället för att gå till vårdcentralen vänjer sig vid att vara dålig istället. Tur att du i alla fall fick hjälp till slut
  • Marsflickan80
    Saftis: tråkigt med tanten men oktober skall vara en bra månad att plussa på har jag hört

Jojjo: Ja, lite knäpp Tungan ute men det blir man när man har längtat så efter nåt och "alla" andra får det men inte man själv. Du har i alla fall självinsikt och det är ju bra det. Förresten så är vi lika knäppa allihop här i tråden när det gäller detta, tror jag

Millan: skönt att det börjar ordna sig för er! Snart är ni på banan igen jag har sagt det tidigare men gör det igen. Tror att oktober är en bra månad för många 

Maria: ja, förklara den om du kan på ett bra sätt

Jezza: håller med. Fettdissar jag med! 

EGO: Vet inte längre om jag redan har haft ÄL eller om den kommer på onsdag. Inget utslag på testet i onsdags iaf, har en sticka kvar och tänkte testa idag eller imorgon, för om ÄL kommer på onsdag så borde jag få en glad gubbe idag, eller? Hade ÄL flytningar i onsdags, inget i torsdags och så kom de tillbaka i fredags EM. Hade jag 2 ÄL då eller har flytningarna bara tagit en paus? Skrattande Fick sexat loss lite igår iaf, får se om vi får till det idag eller imorgon. Tar det ju lite lugnt den här månaden

• Marsflickan80
    ceke: tack för tipset, fast jag testar mest för skojs skull. Vi sexar ändå när vi har lust så får det bli som det blir. Vi blev gravida när vi inte testade, och när vi testade så sket det sig ju. Jag var bara mest nyfiken om stickan skulle ge utslag eller ej, har ju en kvar som jag måste göra slut på sen så blev jag ju lite fundersam på när jag egentligen har eller har haft ÄL. Vad händer hos dig? :)
  • Marsflickan80

Maria: Ja, visst är det svårt och tungt och känns orättvist men er tid kommer, tyvärr så vet ingen när och det är ju det värsta. Om någon sa till oss att då och då blir du gravid och allt kommer att gå bra men innan dess så händer detta så hade man kunnat slappna av, nu vet man ingenting om när nåt händer och hur det kommer att gå. Å andra sidan vill man egentligen veta? Om jag hade vetat att jag skulle få missfall hade jag kanske inte glatt mig åt barnet lika mycket då jag ändå visste att jag skulle förlora det. Det är svårt det där, men jag hoppas att du snart känner dig gladare. Kanske skulle du prata med nån? Det du känner är i alla fall fullt normalt och förståeligt. Styrkekram på dig

Millan: Jag hoppas att ni får remiss, så ni får den hjälp ni behöver. Förbered dig på läkarens eventuella argument också så blir det lättare att bemöta dessa när de kommer. Ang. äpplen så fundera på vad ni vill ha de till. Skall ni bara äta de som de är eller ha mer för att göra äppelmos och dylikt av? Vidare kan det vara bra att fundera över hur saftiga och köttiga de är samt när man vill att de skall komma (tidigt/sent).

TeaTime: Jag har inte jättebra koll på min ÄL men brukar ha lite ont i magen och tuttarna i några dagar men sen så släpper det och kommer tillbaka lagom till mensen. Jag fick också glad gubbe, fast igår

NICU: Jag kommer göra det nästa gång någon frågar rakt ut. Hoppas de får känna sig lite dumma då. Tänkte hålla det hemligt att vi försöker, men egentligen varför då? Folk misstänker ju ändå och jag orkar inte hålla på och ljuga fram och tillbaka. Förhoppningsvis kan jag inte dricka på julbordet heller och då tänker jag inte dra till med penicillin och urinvägsinfektion nu igen, nä nu kommer jag säga som det är även fast jag inte kommit till v.12 (om jag har haft turen att bli gravid innan dess vill säga). Men det är ju så individuellt så jag förstår väl dig också. Det beror väl kanske mycket på vad man har för folk runt omkring sig.

ceke: gick och testade igår efter att ha skrivit här på FL och fick en glad gubbe på stickan

Jezza: tror du att det var ägget som fäste? Hoppas på det

EGO: Glad gubbe på ÄL stickan igår. Hoppas att det ändå blir nåt nu då

• Marsflickan80

Polarlantis: tycker det låter som om ni fick prickat ÄL precis, var det en pojke man skulle få då? Låter förresten otrevligt att få ont i magen av BDG. Vad beror det på? Klen mens låter som värsta drömmen för en som alltid får känna att hon lever de dagarna, fast nu slipper vi ju det på ett tag framöver Tungan ute

Råttentottan: Å, vad skönt att få hjälp! Håller mina tummar och tår för att det skall ta sig

Millan: Vad kul att ni hittade en äppelsort. Det är sååå mysigt med äppelträd, de är så otroligt vackra och äpplen är bland de bästa frukterna som finns (konstig mening?). Krya på dig, bäst du blir riktigt frisk innan du börjar träna så du inte åker på ytterligare något virus direkt och får förkylning på förkylning

Misstessan: hur har det gått? Ett plus hoppas jag

Saftis: så typiskt, fy vad tråkigt!!! Obestämd Peppar och kramar

Maria79: Jag förstår dig, man vill ju inte att folk frågar emellanåt hur det går eller tittar efter mage på en och när de inte ser det tittar medlidande på en. För min egen del har jag ändå bestämt att vara öppen med att vi försöker om någon frågar på jobbet, men som sagt så förstår jag att du väljer att inte berätta. Ang. din man: dessa karlar! Skrikandes Man blir så trött ibland, men det är tur vi har den här tråden i alla fall

DubbelA: Fy vad tråkigt! Jag förstår hur du menar, det är skönt att det inte är något fel på dig men samtidigt hade det varit det så hade du fått lite extra hjälp. Nu med detta i bagaget får man hoppas ni blir gravida ändå och slipper ivf. Ang. serien så missade jag den, tråkigt! Ville så gärna se den, fick för mig att den börjar först nästa vecka. Ang. svärföräldrarna: fy fan! Hur kan man vara så okänslig? SkrikandesNär ni säger att ni försöker och har svårt för att lyckas och då säger de att de minsann inte hade några svårigheter. Kanske försökte de trösta er genom att säga att det funkade för dem och menade att ni snart blir gravida också, men jag vet ju inte. Svärmorn blev ju upprörd över att din kompis gjorde ivf. Konstigt! Är de väldigt gamla/gammalmodiga? Det kanske beror på det

Millan: ja, det var verkligen tur du föddes på 70-talet! Skrattande Ang. dina aborter så förstår jag att du tänker som du gör, att det kanske inte var fel på barnen, men… mycket tyder på att det var det och sen så kan du ju inte göra det ogjort. Koncentrera dig istället på ditt snart kommande barn, det är bäst så för alla

Annellie: det är säkert ingen fara. Graviditetssymptom kommer och går och det bekräftar flera av mina vänner som nu har friska barn. Men jag tycker att om du är orolig så hade jag ringt sjukvårdsupplysningen för att få råd, det är ju ett tag kvar tills på måndag kanske det känns bäst att ändå åka in akut till gyn?

Kaprifolen: skönt att det har börjat hända grejer Glad

Nemi76: Grattis! Vad underbart att få se sitt barn. Jag passar på att dra in dina baciller i mig, fast nu är det i och för sig kanske för sent när ÄL varit, men hoppas kan man ju alltid göra Flört

NICU: Det låter ju jättelovande! Hoppas att du får ett plus, ingen tant

• Marsflickan80
    EGO: Då är Stockholmsveckan över, fick ihop en hel del mys ändå. Nu börjar  de falska symptomen komma smygandes (även fast jag förmodligen har ÄL idag). Usch, varför plågar man sig så? Och så är det 14 dagar kvar tills jag ens FÅR börja testa.
    Är dock övertygad om att det inte har tagit sig eftersom jag har nån infektion i kroppen sen lång tid tillbaka. Skall till vårdcentralen imorgon igen för att kolla läget - igen. Har fruktansvärt ont i nacken, blir andfådd så fort jag rör mig och kommer till jobbet helt genomsvettig + nästäppa förstås. Urk för dessa förkylningar. Ska nu se det där programmet som ni skrev om. Kram
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet