Polarlantis: tycker det låter som om ni fick prickat ÄL precis, var det en pojke man skulle få då?
Låter förresten otrevligt att få ont i magen av BDG. Vad beror det på? Klen mens låter som värsta drömmen för en som alltid får känna att hon lever de dagarna, fast nu slipper vi ju det på ett tag framöver 
Råttentottan: Å, vad skönt att få hjälp! Håller mina tummar och tår för att det skall ta sig
Millan: Vad kul att ni hittade en äppelsort. Det är sååå mysigt med äppelträd, de är så otroligt vackra och äpplen är bland de bästa frukterna som finns (konstig mening?). Krya på dig, bäst du blir riktigt frisk innan du börjar träna så du inte åker på ytterligare något virus direkt och får förkylning på förkylning
Misstessan: hur har det gått? Ett plus hoppas jag
Saftis: så typiskt, fy vad tråkigt!!!
Peppar och kramar
Maria79: Jag förstår dig, man vill ju inte att folk frågar emellanåt hur det går eller tittar efter mage på en och när de inte ser det tittar medlidande på en. För min egen del har jag ändå bestämt att vara öppen med att vi försöker om någon frågar på jobbet, men som sagt så förstår jag att du väljer att inte berätta. Ang. din man: dessa karlar!
Man blir så trött ibland, men det är tur vi har den här tråden i alla fall
DubbelA: Fy vad tråkigt! Jag förstår hur du menar, det är skönt att det inte är något fel på dig men samtidigt hade det varit det så hade du fått lite extra hjälp. Nu med detta i bagaget får man hoppas ni blir gravida ändå och slipper ivf. Ang. serien så missade jag den, tråkigt! Ville så gärna se den, fick för mig att den börjar först nästa vecka. Ang. svärföräldrarna: fy fan! Hur kan man vara så okänslig?
När ni säger att ni försöker och har svårt för att lyckas och då säger de att de minsann inte hade några svårigheter. Kanske försökte de trösta er genom att säga att det funkade för dem och menade att ni snart blir gravida också, men jag vet ju inte. Svärmorn blev ju upprörd över att din kompis gjorde ivf. Konstigt! Är de väldigt gamla/gammalmodiga? Det kanske beror på det
Millan: ja, det var verkligen tur du föddes på 70-talet!
Ang. dina aborter så förstår jag att du tänker som du gör, att det kanske inte var fel på barnen, men… mycket tyder på att det var det och sen så kan du ju inte göra det ogjort. Koncentrera dig istället på ditt snart kommande barn, det är bäst så för alla
Annellie: det är säkert ingen fara. Graviditetssymptom kommer och går och det bekräftar flera av mina vänner som nu har friska barn. Men jag tycker att om du är orolig så hade jag ringt sjukvårdsupplysningen för att få råd, det är ju ett tag kvar tills på måndag kanske det känns bäst att ändå åka in akut till gyn?
Kaprifolen: skönt att det har börjat hända grejer 
Nemi76: Grattis! Vad underbart att få se sitt barn. Jag passar på att dra in dina baciller i mig, fast nu är det i och för sig kanske för sent när ÄL varit, men hoppas kan man ju alltid göra 
NICU: Det låter ju jättelovande! Hoppas att du får ett plus, ingen tant