Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kekke skrev 2011-01-16 14:32:12 följande:
    några har svarat på min fråga om hur ofta en tjej fejkar sin orgasm..
    svaret är: vem fan bryr sig    :)
    Haha, gå ut med det svaret till alla hormonstinna 17-åriga killar
  • Jojjo77

Lycka till alla bimmare!

Tråkigt AnnJan

Jag tänkte också att det skulle vara passande m tredje gången gillt, men nu har brösten börjat ömma, så mensen kommer nog snart...

Kekke - nä, vem f...n bryr sig egentligen, men visst är det pricke över i:et

Tycker ni alla är duktiga som stakar er fram i skidspår, jag skulle dock aldrig i hela mitt liv få för mig att ge mig på skidåkning. Var väl 20 år sen sist och jag låter det förbli en evighet sen

• Jojjo77
    ceke skrev 2011-01-17 20:12:24 följande:
    Jojjo: det fina med längdskidor är att det liksom "sitter i ryggmärgen"! jag började åka lite förrförra vintern och då var det nog 15 år sedan senast.. Men det gick finfint! Och tja.. 7 km bums... jag har liksom lite svårt att göra saker på en LAGOM nivå. Ärligt har jag nog aldrig lärt mig vad det ordet betyder Är bara glad att jag itne fick för mig att ta milen på en gång! Hahaha... då skulle jag inte kunna gå på en vecka!

Får se om vi ska hitta på nån middag strax.. sen får nog Kekke passa sig om han inte vill bli påhoppad av en sexsugen fruga!
    Haha, kan tänka mig att det skulle vara en syn efter en mil Ja, kanske är så att det sitter där, djupt djupt  därinne.
    På Kekke efter middagen tycker jag Skrattande

Nu är det en dusch för mig, sen tidigt i säng, är toktrött.
  • Jojjo77

Ber redan nu om ursäkt för ett gnäll- och egoinlägg.

Sluta läs nu om ni inte gillar svordomar....

Förbannade, jävla, piss, skit mens!!! Ljusrosa flytning nu när jag gick på toa! Blir så jäääävla trött på det här!!! GAAAHHHHHH! Första gången sen vi började försöka som jag nästan började gråta när jag tittade ner på trosskyddet. Vet att det "bara" är tredje försöket, men jag blir så ARG!!!

Tillråga på allt så blir det nu sneflipp i min skalle, tantjävlen kommer nämligen 2 dagar för tidigt, vilket innebär att jag måste räkna om och krångla, då är ju inget som jag trott de senaste månaderna om det ska börja strula med menscykeln nu också! BLÄÄÄÄ!!!

Är skithungrig och trött, så nu ska jag hem och skita i allt som har med diet att göra och sen gå och lägga mig och dra något gammalt över skallen... 

• Jojjo77
    Polarlantis skrev 2011-01-18 15:01:55 följande:
    Ush så jobbigt! men om du har tur kan det ju vara en liten hoppsanjagharglömtattjaginteskahamens-mens...och att du är gravid...men det är ju ett halmstrå, jag vet!
    Absolut, skit i all diet, pyssla om dig!!!
    Jag närmar mig dommedag nr 2 och jag tycker det är asjobbigt alltihop så jag förstår hur du känner på gång tre!!! Man gör allt man kan men det räcker inte...det är hårt arbete det här!!!
    Tack söta du för tröst Ja, hårdare än hårdast var det att försöka bli gravid, usch. Hoppas att du har mer tur än jag
  • Jojjo77
    {#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6- - Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8-- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    14-- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16?-- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
  • Jojjo77

Tack alla underbara ni för pepp! Imorgon är ju en annan dag och jag hoppas att det känns bättre då än nu...

Hoppas att du har rätt MumwannaB, om att det inte behöver innebära strul med hela min cykel.

Kram och tack för att ni finns Hjärta

• Jojjo77

Pingla - nej, du skulle ju inte joina mig i det här! Förstår precis hur du känner, man blir så matt och tom att man nästan bara har lust att lägga sig ner och inte resa sig igen... Kram!!!

Millan - hoppas tanten håller sig borta för dig. Inte alls omöjligt att det kan ha varit tidigt missfal, kan man ju ha det fast man inte vet om det. Enl en barnmorska jag pratat med har en kvinna det flera gånger under sitt fertila liv utan att ha en aning. Kram!!!

Ceke - skönt att slippa spottings

Tack igen alla för stöd och pepp.

De rosa flytningarna har tilltagit, så tyvärr tror jag inte att jag kan greppa efter halmstrån att det inte är mensen. Vissa mensperioder får jag rosa flytningar innan det drar igång, andra gånger sätter det igång som en flod.

Trots att vi bara försökt aktivt några månader så har jag faktiskt mailat till vårt sjukhus fertilitetsklinik. Känner bara att jag skulle vilja prata med någon och kollas upp, så att vi vet om vi är okej eller inte. Vi har trots allt inte skyddat oss på över ett år, även om vi inte uttalat sagt att vi vill bli gravida och hållt på med stickor och grejer. Vi pratade också igår om att min man, om vi inte får träffa någon, ska göra spermatest hemma. Vi får se vad som händer, men jag känner nu att min tankar kring att inte kunna bli gravid, behöver dryftas med någon, så att jag kanske kan lugna mig lite, eller bli ännu mer nojjig...

• Jojjo77
    ifyouweremine skrev 2011-01-19 08:32:06 följande:
    Jojjo - Tycker du gör rätt i att försöka få utredning. Jag skulle nog oxå gjort det tidigare än efter ett år om det inte var så att jag tog ut spiralen hos Kvinnohälsan, då finns det ju nånstans i systemet när jag började försöka. Men eg. tycker jag det är dumt att behöva vänta så länge. Tänk om man har nåt sånt där onödigt fel som är lätt att åtgärda. Då slösar man ju ett helt år, och vi har ju inte så mycket tid kvar i fertila sektorn...

Ceke - Jo idag steg tempen faktiskt till normal nivå igen. Ånej nu kommer jag säkert börja inbilla mig massa symtom nu när jag kan ha haft en fästdipp.. Än så länge känner jag iaf nada.
    Tack vad skönt att höra att det inte är helt knäppt att vilja kolla upp sig. Jag tycker också att det känns onödigt att kasta bort en massa tid om det som sgat skulle vara något som går att fixa. Tiden börjar ju rinna iväg lite smått...
  • Jojjo77
    Pingla35 skrev 2011-01-19 23:17:54 följande:
    Vilken härlig bild, fru KM!! Grattis!! Det första jag såg när jag kom in här på tråden. Nu börjar det hända saker, mer plus vill jag se!

Jodå, tanten kom med en riktig fart! Herre jösses säger jag bara. I viken lycklig värld har jag levt i innan jag sluta äta p-piller?
    Kan det vara så att det tar sådan här lång tid för kroppen att komma igång?? Denna mens och förra månaden är de värsta jag haft sen jag vet inte när. Korta men jag e så le, trött och har så ont första dagen att jag bara vill gå hem och lägga mig. När jag åt piller så gick den nästan förbi omärkbar.
    Grät en skvätt på jobbet och tyckte livet va piss i några timmar men känner mig starkare nu i kväll.
    Stickorna kom i lådan idag.
    Så nu, så fort hon gått igen blir det stickor och mys.

Millan-synd påMinus ! Men vi kämpar på! 

Tack för all pepp! Ni lär mig jätte mycket. Ska från och med idag anteckna varje dag och beskriva hur jag känner och hur det ser ut.

Postar detta och återkommer med lite nya siffror till listan! 
    fru KM GRATTIS Solig

Näe Pingla, höll ju tummarna för dig! Nu fixar vi det nästa månad, eller hur!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet