Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tycker det luktar plus om Gris och Polarlantis.. :) Grymt spännande ju..

• ifyouweremine

Gris - Har du haft nån mer brun flytning? Tycker absolut du ska införskaffa test. :) För mig lever hoppet, bim är framflyttat till 29:e.. Men har menskänningar så känns som den är på väg.. så inget stort hopp.. men ett litet :)

Polarlantis - Du håller oss på sträckbänken, det är bra. :) Heja heja! (Man blir faktiskt nästan lite nervös när nån i tråden ska testa hihi)

• ifyouweremine

Suck kan inte sova.. Är i grubblartagen. Har haft tilltagande menskänningar de senaste dagarna så jag känner mig rätt säker på att mensen är på g. Det jobbigaste är att maken är så hoppfull. Han säger varje månad att han tror att det är en liten bebis där inne och är så glad och optimistisk. Det känns så jobbigt att behöva göra honom besviken varje gång. Han vill ju så gärna. Och för varje månad som går så känns det mer och mer som det är fel på mig, och jag funderar på vad jag kan göra annorlunda för att öka chanserna. Vara helnykter, träna mer, stressa mindre? Eg. tror jag inte jag kan påverka så mycket och det är det som är så störande. "jag" gör honom besviken och kan inte göra nåt bättre...

Suck! Ursäkta egoinlägg...

• ifyouweremine

Sorry för deppinlägget senast. Tänker som tur är inte så jämt men ibland sjunker man in i såna tankar. Och jag längtar till den dag jag får berätta för honom att jag blivit gravid, han skulle bli så glad. Men det är som din chef säger Ceke, ett barn är en gåva, inget man skaffar. Så det är bara att vänta och hoppas.

Idag när jag vaknade hade mina menskänningar helt försvunnit. Konstigt. Men de kommer nog tillbaka under dagen. Tog med en tampong för säkerhets skull.

Hur går det för er som är gravida förresten? Länge sen vi fick en rapport känns det som! :)

• ifyouweremine

SÅ UNDERBART ASTROGIRL!! {#emotions_dlg.flower} Det verkar faktiskt vara ganska vanligt att par blir gravida när de "ger upp" eller typ blir så less att de har sex utan att direkt försöka. Men det kan ju vara tack vare spolningen också. Och vilket stort och fint plus du hade också, många har ju mycket svagare plus vid bim. Så här har det inte bara tagit sig, utan det har tagit sig _ordentligt_! Glad

Gris -  Men det är ju tydligen rätt vanligt med bruna flytningar istället för mens när man skulle haft mens om man är gravid.. Så jag tycker fortfarande du ska köpa ett test! Hur var det nu igen, brukar du har bruna flytningar flera dagar före att mensen kommer annars? Eller bara nån dag innan? Vilken dag är du på nu?

• ifyouweremine
    Lavendia - Spottings är att man får småblödningar, oftast mellan ÄL och BIM eller vid ÄL.

ceke - Urk vad mycket sjukdom och trassel ni åker på hos er. Tycker du förtjänar lite hälsa och medgång snart! Förhoppningsvis har du samlat på dig tillräckligt på minus-kontot att det blir ett plus på gravstickan nästa gång som kompensation. :)
  • ifyouweremine

Oj vad du vad snabb ceke.. men du kan ju det där med spottings. :)

Polarlantis - Oj vad spännande!! Håller tummen så den nästan vitnar här. :) bim+2 nu va?

Hur går det för emmafemma?

Lavendia - Snart bim-dags för dig också ju! Känner du nånting? Trött kommer jag ihåg att du skrev förut. Jag är också en sån som blir jättetrött så fort jag är ledig och slappnar av.. Man är så uppe i varv och stressad annars. Men har nog inte somnat sittande. :)

• ifyouweremine
    Minnie - Låter väldigt intressant det där inslaget. Jag brukar själv ha ägglossning före utslag på äl-stickan, åtminstone verkar det så om man går efter temphöjning och äl-känningar. Vad konstigt att det är så egentligen. Undrar om det påverkar möjligheten att bli gravid på nåt sätt. Typ att ägget inte får samma skjuss som det skulle ha fått om det varit mer fart på stegringen.

Ojoj vad mycket alla skriver nu ikväll.. gick bara några minuter mellan två av mina inlägg och ändå hann ni skriva 5 st. Kunde inte låta bli att le vid tanken på hur det skulle vara om vi allihop satt i ett rum. Tänk vilket kackel det skulle bli!!  Drömmer

Ego - Usch jag känner mig så sjukt opepp på mens imorgon.. men känner mig ganska säker på att den kommer tyvärr.. blä blä blä. Och så kommer man vara sådär mens-sunkig och svullen när man ska fira nyår också.. ooooooooopepp!
  • ifyouweremine

Hehe har precis läst igenom en debattartikel med en låååååång diskussion efteråt gällande hur man ska äta och dricka under graviditet. Artikeln sa att så mycket som 13% av svenska kvinnor i en ganska stor undersökning hade sagt att de kunde tänka sig att dricka alkohol under graviditet. Nästan 40% kunde tänka sig att bryta mot en del av de många saker man avråds från att äta/göra t.ex insjöfisk, massage m.m. I artikeln stod det också att det forskats väldigt mycket och länge kring alkohol under både graviditet och amning, men att man inte kunnat finna några bevis för att det är skadligt i måttliga mängder, särskilt inte vid amning. Och sen att i både USA och Storbritannien har man ändrat från att helt avråda från alkohol till att avråda från större mängder alkohol under graviditeten.

Och sen i diskussionen var det massor av argument från båda sidor, en hel del påhopp och vissa var helt skogstokiga. Snacka om att frågan om hur man ska vara inför sitt barn upprör och det slutar ju inte direkt efter amningen, utan det är alltid massa åsikter. Jisses! Man blir nästan mörkrädd ibland. Nästan hetsigare än religiösa meningsskiljaktigheter. Men det måste ju bara betyda att barn är så viktigt för människor och om man själv är förälder vill man överföra alla sina korrekta åsikter på alla andra föräldrar för att rädda deras barn. Eller vad tror ni?

Jag kommer nog iaf följa ganska många rekommendationer under graviditeten, om jag nånsin blir gravid. Men jag kan tycka att det blir lite hysteriskt att följa precis alla rekommendationer om vad som kan vara farligt för fostret. I så fall kan man ju lika gärna stanna inomhus - jag KAN ju bli påkörd av en bil om jag går ut! Och om man ska ha nolltolerans på gifter och kemikalier bör man ju sluta både äta och andas..

• ifyouweremine

Ofattbart hur mkt klantigt folk kan säga! Nästan skrattretande. De menar såklart inget illa men man blir ändå så trött.

Bim idag och ingen mens ännu. Men den brukar komma mitt på dagen så den dyker garanterat upp. Har med mig två tamponger så jag är beredd. Men opepp!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet