Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kekke skrev 2011-01-13 21:06:52 följande:
    jag tycker ni alla är underbara personer som stöttar o hjälper varandra..
    puss o kram på er alla..
    Håller med.
    En ovanligt trevlig tråd här på FL Glad
  • Irmeline

Apropå lutealfaser så var det en annan tjej i en testtråd som jag hängt i som hävdade att hon plussade på BIM-10 (hon visade upp ett svagt streck). Eftersom jag hört att man tidigast kan plussa på ÄL+7 så blev jag lite nyfiken, så jag kollade hennes ÄL-test. Hon fick stegring den 1:a jan, och befann sig alltså på ÄL+9. Jag försökte påpeka lite fint att det var väldigt kul att hon var gravid men att det nog inte var BIM-10 (hon lurade ju de andra i tråden att tro att det går att plussa så tidigt). Men hon hävdade att det visst var så, en rekordlång på 19 dagar alltså! Tungan ute

Det är inte lätt med matte för alla..

• Irmeline

Mensen kom som en klocka idag... Det visste jag ju redan iof, haft grym pms denna månad.
    Känns bra att den kom i alla fall, såhär 2,5 mån efter missfallet. Bra att ha mens en gång emellan som de säger, så man får väl glädjas åt det, eller nåt.

Flyttar mig till nästa ev. BIM.
    Hur går det för er med BIM den 17:e? Ni är ju ett gäng. 
    Räknar med åtminstone ett plus! Skrattande

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    17 -- AnnJan ÄL 2 jan (2:a försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6- - Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)

8-- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• Irmeline
    Pingla35 skrev 2011-01-16 22:22:26 följande:
    Här har vi inga symtom överhuvudtaget. Mer än möjligtvis lite uppsvälld. Det kilo som jag tidigare under veckan var så glad över och som var borta är tillbaka.
    Har i vanliga fall problem med ryggen lite då och sen men har varit väldigt bra nu under en lång tid. Idag vaknade jag med molvärk i svanken?? Nåja, vi får se vad som händer imorgon. Ska handla  mer stickor på testlagret nu så att man är redo inför nästa månad.
    Får hoppas att uppsvälldheten kanske har något gott med sig Tungan ute
  • Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2011-01-17 16:52:11 följande:
    Wiii!
    Nå...? Plus? Någon? Håller alla tummarna jag har!

Ego: Här har tanten lämnat skutan och ÄL inväntas...suck. Bra att ha träningen att fokusera på så man inte blir helt insnöad i verkstaden. Ska nog försöka förföra mannen ikväll, så hans simmare får träna lite ;) Annan sorts träning än den jag menade förut...
    Det är nog bra!
    Hört att de inte ska vara för "gamla" när de ska skjuta skarpt, så tömning några dagar innan rekommenderas.. 
  • Irmeline
    ceke skrev 2011-01-17 16:54:47 följande:
    Då ligger vi exakt lika Slut på sattyget idag och nu får nog Kekke passa sig. hihi

Här är det massiv tränignsvärk efter 7 km längdskidor i lördags. Satan i gatan va otränad jag blivit. Och uschaimig.. hittade ett nytt batteri att stoppa i vågen i morse. Morr!!!! Här ska tränas...
    Hört att viktökning kan vara en bieffekt av provera..
    så kanske inte ditt fel? 
  • Irmeline
    Pingla35 skrev 2011-01-17 17:16:12 följande:
    Ingen mens i sikte, men har en undran.Varnar känsliga läsare! 

Hur har ni det med flytningar innan mens?
    (Jag tror att jag borde börja anteckna lite mer än vad jag redan gör.)

Tänkte att om det är mens på gång så kanske det hjälper lite på traven om man myser lite. Så kanske det sätter fart. Men nehej!!
    får försöka förföra mannen efter jympapasset ikväll!
    Testa?? Det gör jag när paketet kommer om nu inte tanten knackar på förstObestämd 
    Tror det ska vara torrt innan mens om man inte är gravid, Kan få flytningar om man är gravid.
    Om du hade det är det ju ett intressant tecken!
  • Irmeline

Fick ett jättetråkigt besked i morse.
    En kompis som försöker bli gravid har fått sitt tredje missfall. De har försökt 1,5 år.
    Hon har varit deppig sen första missfallet, så det här var ju inte direkt välkommet. :(
    Sååå ledsen för deras skull!

Intressant med "ät dig gravid" artikeln. Har ju PCO och vet att kosten påverkar mig mycket. Har totalt sockerförbud sen nyår (kakor, glass, godis efterrätter etc). Kanske kan det ta sig snart då :)

Tänker som du essalady: vill bli gravid precis efter resan. Då blir det dessutom en januaribebis istället för julbebis. Nu gäller det att komma i form för beachen!

Stort grattis Fru KM! :) Lägg gärna till dig som gravid i listan. 

• Irmeline

Apropå utredning så ska jag ta tag i det i vår också.
    På sophiahemmet i sthlm kan man gå utan remiss.
    Lika bra att kolla upp så snart som möjligt.

Någon som vet hur man hamnar i IVF-kö?
    Måste man ställas i kö av gyn eller kan man ställa sig själv?

Väntetiderna är ju 1,5 år så kanske lika bra att ställa sig direkt! 

• Irmeline
    L Maria skrev 2011-01-20 13:48:08 följande:
    Kram på er tjejer som känner er nere! Som någon annan sa tidigare - det är tur att vi går i omgånger med deppigheten, så vi stöttar varandra!

Ego - här känns det som att jag få en rejäl jäkla käftsmäll - och då menar jag bokstavligen... Drog ut en visdomstand i förmiddags och sitter nu med en svullen och ömmande kind, extra mycket saliv i munnen, en kurrande mage och så kan jag inte äta förrän om flera timmar. Jag får dricka nu, men eftersom bedövningen inte släppt kommer det att rinna ut igen... Urk! Men skönt att den är borta i alla fall. Jag hade inte ont av den, men hon sa att det var inflamerat där nere, i vävnader eller var det var...Ynklig dag på soffan idag!
    Funderar också på om det kan ha någon påverkan på äl, antar att det var något antiinflamatoriskt även i bedövningsmedlet... Nu verkar äl inte komma förrän på söndag, så jag hoppas att ägget inte tar skada idag så att säga...
    Håller tummarna att ÄL kommer ändå!
    Den kanske blir lite försenad bara.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet