• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ernlia03 skrev 2010-12-28 14:55:47 följande:
    Jag ligger också i magsjuka... Kräks Vaknade av att jag mådde illa imorse och hann tänka några positiva tankar kring illamående. När sedan magen satte igång och producerade både uppåt och nedåt hittade jag inget positivt med det längre... 

Har faktiskt funderat på det där med att "tänk om man skulle ha haft ÄL nu". Är man skadad eller? Glad Även om min man inte brukar få prestationsångest tror jag han skulle ha det svårt just nu...
    Å nej.. Kyra på dig!!!

hehe.. tja.. jag tror helt enkelt att vi är totalt insöade och "skadade"
  • ceke
    Irmeline skrev 2010-12-28 15:09:32 följande:
    Själv har jag fått feber nu..

Tur att det är ett antal dagar kvar till ägglossning så man hinner krya på sig.. :)
    Men hörrni, håll er friska nu, för guds skull! Inte ta efter mig och ligga hemma, heller! Börjar nästan tro att man kan smitta via FL...

Och håll i beräkningen att sjukdom innan ÄL kan försena ÄL... har läst i "bibeln" Så ni vet att det är helt normalt! Hehe... ska hålla det i tankarna själv också...

Biblen är verkligen lättläst! Har nog faktiskt tagit mig igenom alla de intressanta delarna! Och börjar fundera varför i all sin dar flickor inte får veta om sån info redan i mellan/högstadiet!?!?!

Åh vad jag aldrig mer kommer att börja med p-piller. Det ska jag ju även undvika enligt gynekologerna.. men alltså, FAM verkar va en bra grej även som preventivmetod.. om man nu inte är livrädd för att bli med barn när man inte planerat så, vill säga.. Men jag menar.. Om vi nu skulle lyckas få nr 1, så vore det ju inte hela värdlden om 2an skulle komma tätt även om vi inte tänkt så.. Men jag kommer definitivt köra på metoden även som preventivmetod i fortsättningen!
  • ceke
    Polarlantis skrev 2010-12-28 16:45:47 följande:
    Men nej, jag som håller alla tummarna för dig ju!!!
    Inget har hänt här ännu...spänningen stiger...
    Polarlantis.. när hade du ÄL? Har du koll på det? Blir ju så nyfiken att analysera lite
  • ceke

Astrogirl! Åhh va underbart! Sitter här och ryser och myser och blir tårögd av att läsa ditt inlägg!!! Det är ju helt fantastiskt! GRATTIS!! {#emotions_dlg.flower}

• ceke
    Astrogirl skrev 2010-12-28 17:43:01 följande:
    Tack ceke, nästa gång är det kanske din tur, vem vet. Glad
    Jaa, som vi hoppas Jag hoppas på ett bra år 2011 helt enkelt! Och tja... om inte annat så vet jag ju att utredningen drar igång i sommar om inget hänt. Eller så får vi se vad som händer ifall proveran inte tar bort spottingsarna... Usch hemska tanke.. Men jag vet i a f att vi får hjälp och att jag har en läkare med mig på resan..

Så det känns positivt i a f
  • ceke

Oj, kul att se din kurva, Mallanis! Vilken högtempare du är! Jag är en kall jäkel jämfört mig dig

• ceke
    mallanis skrev 2010-12-28 20:15:58 följande:
    Hhha I´m a hot bitch ;) kan kanske tillägga att jag tempade vaginalt *s* ...
    Min temp varierade så "mycket" när jag tempade oralt (inte sova med öppen mun/ inte somna med tempen i gapet ja på 30 sek ;) mm) så jag började tempa vaginalt och slapp dippar och toppar!
    Hmmm, ja det tål att tänkas på... får se efter den här cykeln om jag ska fortsätta med muntemp eller gå över till vagtemp...

Åhhh va jag vill att min älskling ska bli frisk nu!!!! Vill ha sex ju!!! Gjorde Ältest nyligen och det ger inte fullt utslag, men nästan så... suck! hoppas på att den avvaktar tll på tors åtminstone, så kanske vi hinner med imorrn i a f!

Gris: tycker det luktar lite gravid om dig ändå! Och Polarlantis, dig formligen tokdoftar dig ett stort fett plus om!!!
  • ceke
    mallanis skrev 2010-12-28 20:26:48 följande:
    Han kanske är bättre redan i morgon bitti? ;) så ni får till det i tid!
    Mmmm hoppas hoppas. Jag mår fortfarande fint och han har inte spytt sen runt lunch... även om det sprutar ur andra ändan.. men verkar lugna sig lite för honom så får hoppas att även tempen sjunker och han får i sig lite käk så småningom också. Stackarn! Men OJ va jag har käkat vitpepparkort idag
  • ceke
    Lavendia skrev 2010-12-28 21:47:19 följande:
    Dum fråga men vad är spottings som många skriver om?
    Bruna eller svartbruna flytningar... Ett jäkla aber!!!
  • ceke
    ifyouweremine skrev 2010-12-28 21:52:12 följande:
    ceke - Urk vad mycket sjukdom och trassel ni åker på hos er. Tycker du förtjänar lite hälsa och medgång snart! Förhoppningsvis har du samlat på dig tillräckligt på minus-kontot att det blir ett plus på gravstickan nästa gång som kompensation. :)
    Mmm, jag hoppas verkligen att du har rätt! Nu får det va nog! Jag brukar va frisk som en nötkärna men denna höst har ju varit katastrof!!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet