Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Stort grattis till Irmelie och Zalia, tänk vad det plussas nu!

Lite tycka-synd-om-mig-själv dock, när ni veteraner i tråden plussar och "försvinner" från tråden så känns det lite sorgligt, kommer sakna er enormt och hoppas  att ni tittar förbi och sprider baciller emellanåt .

Jag  och maken satt precis och tittade på gravidlistan, ni är mga som plussat efter snittförsöket nr 7, många på 9-10 försök, upp till ett år. Det skänker tröst åt oss som nu går in i försök nr 6

Kram tjejjer!

/Kaprifolen- som-njuter-av-ett-glas-vin

• Kaprifolen
    Jojjo77 skrev 2011-06-10 21:13:20 följande:
    Gör som flera andra, tar en paus härifrån. Kommer säkert kika in då och då, men känner att jag inte orkar vara aktiv i tråden just nu. Jätteglad för er som plussat, men känner att jag är långt ifrån er sits. Allt känns tungt och ja, hopplöst.

Ta hand om er och lycka till alla!

Kärlek Hjärta
    Ta den tid du behöver, men du ska veta att du kommer vara saknad, du är ju en av rävarna här i tråden Kom gärna tillbaka när lust eller behov infinner sig. Kram!
    Polarlantis skrev 2011-06-10 21:33:26 följande:

STORA GRATTIS till er som plussat, KUUUUL! Gör mig lite gladare faktiskt!

Jojjo55: Hoppas det känns lite lättare snart...stor kram och lycka till med allt!

EGO: Är det någon som trodde på att det skulle vara slut på min följetong så tyvärr inte...

På tisdag blir det operation, skrapning. Hormonnivån sjunker inte och blodgrejset i magen växer, SUCK! Nästa vecka har det gått sju...SJU S J U veckor sedan jag fick veta om MA´t, det är ju helt sjukt att det inte är över ÄNNU!!! Känner mig jättedepp och det sliter på det mentala det här...suck...Men nu kanske det blir bra...men ska vi sätta något på att det även blir infektion? Oddsen är bra för den här otursförföljda tjejen..! Dessutom är båda doggsen krassliga och sambon har problem med knät. Kul med livet nästan jämt...

Aj, aj tråkigt att det inte ger med sig. Men du, nu ska vi inte gissa på fler tråkigheter för din del. Nu kan det bara bli bättre! Håller mina tummar för dig nu och så få vi "hålla varann i handen" fram till våra plus. För plus måste det bara bli så jädrans mkt gravidbaciller som sprids just nu
  • Kaprifolen

Hej

Ngn som vågar sig på en analys? Vi har ju ibland när vi pratat detaljer (sekret mm) nämnt en sk slemklump som kommer i samband med att äggvitan kommer. Eftersom jag är oregellbunden i min Äl så räknar jag den kortaste cykeln ever (32 dgr) som jag haft och den längsta jag haft (46 dgr) och så sexar vi på mellan dessa datum typ+ lite före och efter. Jag räknar då denna månad med att datumet för ÄL i min kortaste cykel blir ca 19 juni, det innebär ju att äggvitan kan uppstå några dagar innan, men nu fick jag den berömda klumpen redan idag + att jag känt lite stickningar i högra delen av tjejmagen (vilka jag bortsett fr då det är sjukt tidigt). Är ju toktidigt! Är det rimligt att den ska komma så tidigt (sannolikheten att jag skulle få en cykel på under 30 dagar vilket detta skulle kunna innebära ser jag som obefintlig), står det ngt i bibeln om klumpen, Irmelie du brukar ju ha koll

Kaprifolen- som- borde-skaffa-sig-en-egen- bibel

• Kaprifolen
    Irmeline skrev 2011-06-13 18:56:05 följande:
    Det kommer ju några dagar innan ÄL så jag tror ni ska köra på!!!
    Du kan ju ha fått en kortare cykel denna månaden!
    He he, jo jag tänker så också, men sannolikheten...... ja du vet man ältar fram och tillbaka. Men men det handlar ju om att sexa på så det är väl bara att köra. Sen att man vill förstå vad som händer kan man nog bara glömma, den här kroppen kommer skaffa mig en sån där vit tröja med extremt långa armar *jag blir galen*
  • Kaprifolen

Håller alla tummar och tår för dig, Polarlantis imorgon! Det går kanon och sen är du redo för nya tag igen.

• Kaprifolen

Hej

Har funderat lite på detta m pergo, när jag var gos gyn senast (i april) så pratade vi lite om mina oregelbundna cykler och hon sa då att det är inget som behöver vara ett stort problem, det kan man fixa med tabletter.....dock antydde hon inte att det skulle vara läge för det redan då. Jag hade då precis avklarat vårat 4:e försök.

Nu funderar jag på hur det gått till för er som provat/prövar pergo, hur mga försök hade ni gjort när ni började och var det ni själva som påtalade att ni ville prova det eller blev ni erbjudna det i samband med att ni gjorde en utredning?

Ja, hur funkar det liksom?

/ Kaprifolen

• Kaprifolen
    Irmeline skrev 2011-06-17 09:41:51 följande:
    Jag var hos gyn efter 2 3-månaderscykler och hon tog upp det, annars hade jag iof gjort det.
    För att snabba upp processen lite. Hade iof försökt nästan ett år, vet inte om det spelar roll?
    Sophy80 skrev 2011-06-17 10:00:57 följande:
    Kaprifolen
    Vi gick till min italienska husläkare (gyn) och sa att jag hade PCO och därför behövde hjälp för att bli gravid. Förutsatte att jag skulle få pergo på en gång och det fick jag. Ingen mening med att vi skulle försöka på egen hand först. Jag visste ju att jag oftast inte hade ÄL - cykler längre än 40 dagarr brukar inte ha det. Förvisso hade vi haft sex mer eller mindre utan preventivmedel i 3.5 år vid det laget.
    Ok då förstår jag, är det fler i tråden som har erfarenheter? För min del vet jag ju inte varför jag är oregelbunden, bara att jag är det. Framförallt i perioder, sen kan det komma perioder då jag är hyfsat regelbunden, det slår bara på ett par dagar hit eller dit.
    Nemi76 skrev 2011-06-17 10:10:06 följande:

Jo, någon (tror det var Sophie80) undrade om jag inte ska göra VUL för att konstatera ÄL men nej, på Norra Älvsborgs Länssjukhus gör man tydligen inte det till en början. Minns inte allt han sa (man skulle fan antecknat när man var där för jag minns ju inte hälften av allt som sades) men jag har för mig att om det visade sig att jag inte fick utslag på ÄL-stickorna, eller om Pergon inte hjälpte så skulle man göra VUL.

Och självklart blev det sex igår! Nu hoppas vi på plus om två veckor!!! Ingen temphöjning idag dock, den kommer väl imorgon

Verkar som vi bor i samma område, jag tillhör också NÄL, har du gjort din utredning där. Fick du vänta länge och var det bra personal?
  • Kaprifolen

Stort grattis Fröken Ellen!

O välkomna ni som är nya, till det som troligen är FL´s trevligaste tråd

Irmelie, jag håller alla tummar jag kan för att allt ordnar sig. Det bara måste gå vägen!

Ego, här är verkstan i full gång men har en seg make på halsen idag....hur får man fart i en sån

• Kaprifolen

Hej

Nu har kaprifolen funderat igen...

Ni som tyvärr har erfarenhet av MF och då riktigt tidiga sådana, jag tänker strax ef BIM typ. Märkte ni ngn skillnad på den blödningen och en "vanlig" mens? Jag tänker på att man ofta läser om att en del får så tidiga missfall så man inte ens vet om det.... Jag hade rätt stora avvikelser förra månaden i min blödning och ju mer jag tänker på det så börjar men ju undra....Men som sagt, vad är era erfarenheter? OM ni vill dela med er vill säga...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet