Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Astrogirl skrev 2011-01-31 23:26:46 följande:
    Hej alla

Var på ultraljud idag och tyvärr fanns där inget litet foster med klappande hjärta. Det fanns en fostersäck med ett foster som dött i v 7. Hade hoppats på att få se en liten krabat i v 10 med klappande hjärta och som kanske simmade runt lite, men magkänslan stämde tyvärr. Har fått remiss till Calanderska i Göteborg för skrapning, då det inte verkar som om kroppen stöter ut det på egen hand.

Hade försökt att förbereda mig på att vi kunde få detta tråkiga besked, men innerst inne hoppas man ju att magkänslan har fel och att det skulle finnas ett litet levande foster därinne. Har gråtit mycket idag, men känner att man behöver det.Gråter

Känns tungt att behöva börja om och försöka på nytt igen. Hoppas på att det kommer ta sig fort, precis som för dig Ernlia03, men då vi försökte i ett år innan det tog sig första gången så vågar vi inte ha för höga förhoppningar. Kommer nog hålla mig borta från FL ett tag tills mensen kommer igång igen efter skrapningen som jag hoppas jag får göra inom kort. Sen hoppas jag att jag kommer tillbaka hit och kämpar vidare med ny ork och lust.

Kram på er och håller tummarna för er alla! 
    Hemskt tråkigt att höra... Kram på dig och välkommen tillbaka!
  • Saftmedbulle
    CajsaK skrev 2011-02-01 11:40:49 följande:
    Tack för ert stöd, någon som vet hur länge man kan ha ont i magen vid missfall, har som sagt haft ont sedan ung. 7 imorse, börjar avta lite nu....
    Att du har ont behöver inte per automatik betyda att det rör sig om missfall. När jag fick missfall kände jag ingenting... Men om du är orolig kan du ju kontakta gynakuten-de brukar vara till god hjälp.
  • Saftmedbulle

EGO: En vecka till BIM och det känns INGENTING. Finnar dock, är väl bra, kanske? Fast inte så snyggt ;)

• Saftmedbulle

Städar lite...
    Gris halkade ur, så jag plockade upp henne igen...

Solig  BIM Vi som längtar...  Baby

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 --- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL ~23 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    11/2-- Frk Svår ÄL 27/1
    12-- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    18--- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök

• Saftmedbulle
    frifantasi skrev 2011-02-01 21:19:20 följande:
    Oj CajsaK, 2 veckor, det skulle jag ju säga är ett typiskt graviditetssymptom...:)

Stockholmsveckan, var det Gris78 som undrade? Det är ÄL-veckan. Den vecka då det sprutas mycket, som under stockholmsveckan i Visby med Cahmpagne, tror det var Millan som myntade det, tack för det!

Ceke, Ja det där med MA hade jag aldrig hört talas om heller. Först när en vän började jobba på KK operationsavdelning som jag fick höra det, trodde hon skämtade med mig! Kanske din kropp hajar Proveran nästa månad, kämpa på!

Lavendia: BLÄÄÄ för att sitta och hålla masken alltså!

Saftochbulle: Finnar är välkomna, endast i sällskap av graviditet...

Ernlia: förstår att det nog blir än mer att oroa sig efter plusset, men vad lovely med ett tickande hjärta Hjärta !!!

EGO: Lite annorlunda denna månad, betydligt större och ömmare bröst än vanligt, tror jag iaf. Har inte fört så noga anteckningar kring det eftersom jag fokuserat på mina spottings som kommit en vecka innan mens, men de har jag inte denna månaden... Kan inte minnas att de varit så svullna innan.... hmmm... eller så har min kropp börjat fatta galoppen med alla hormoner i cykeln kanske :) För övrigt vistades jag i en stor folksamling alldeles för länge i söndags och har nu blivit förkyld :(  Fick dock ett gott skratt tidigare när min sambo dansade modern dans med mysbyxorna uppdragna till armhålona Skrattande Det gör en gott, som du sa Kekke...
    Låter ju lovande, frifantasi! Håller tummarna för att det är något på G...

Ernlia: Jätteglad för din skull att det såg bra ut på VUL. Hoppas dina hormoner och humöret håller sig i schack (pepp!)
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2011-02-02 17:05:37 följande:
    :) hi Polaris lustigt men jag har inte mitt goda humör med mig heller och min sthlmvecka är slut på fredag. Hög tid att bli på bättre humör!! Jag vill bara be alla att fara å flyga när chararden på jobbet e slut.

Inget ont mot någon av er i denna tråd, ni e ett stående undantag.

Tack för påminnelsen om Sthlm uttrycket! Jag bor ju i sprutcity så jag borde kommit ihåg...
    Ha, ha! Sprutcity? Jaså, det är där man bor? Underbart uttryckt!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-02-02 22:26:35 följande:
    Jag ville inte få ett tråkigt besked på min födelsedag imorgon, så vi testade idag.

Wiii! Vilken underbar födelsedagspresent! Grattis till plus och på födelsedagen!
  • Saftmedbulle
    Polarlantis skrev 2011-02-03 13:15:27 följande:
    Ja jag har inte druckit något på så länge så det är inte någon som undrar längre, hahaha! MEN det finns något mycket svårare... GRÖNMÖGELOST! Det äääälskar jag och skulle jag inte äta det med mina vänner så skulle de tvara högs misstänkt!!!
    Ha, ha , då kan vi bilda klubb. Vadå alkohol? Men att avstå mögelosten, det minsann!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet