Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hehe jag tänkte också på det att vi ju blivit bra trots att våra mammor rökt och druckit - tänk om de inte gjort det, hur smarta hade vi inte varit då!! :) Fast jag vet flera som gjort allt rätt under graviditeten men som ändå har barn med adhd, problem med inlärning osv..

Ingen tant ännu.. Hoppas hon håller sig borta!!!

• ifyouweremine

Fortfarande ingen tant. Det känns hela tiden som hon är påväg, eller känslan kommer och går, har gjort i några dagar nu. Mycket aktivitet. Men jag kan ha haft äl senare än jag tror.. Hon kommer säkert imorgon.

• ifyouweremine

Tanten hann komma idag ändå.. backstabbade mig när jag var på bio... Död
    Stackars maken, han hade börjat hoppas nu när mensen dröjde några timmar extra.. Själv hade jag såna menskänningar att jag inte börjat hoppas ännu.

Men nu blir det skumpa i nyår! Skål Och så får 2011 bli det stora året när jag blev gravid för första gången  istället...

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)

• ifyouweremine
    ceke - Ojoj 30-årspresent! Vilken prisklass har du tänkt? Sen är det kanske lite kort tid att hinna fixa värsta grejen tills imorgon.. Min har väldigt specifika intressen så det brukar inte vara så svårt, men jag har köpt rättså dyra presenter också (ääääälskar att överraska). Har bl.a köpt biljetter till en premier league match, en middagsdejt med hans favoriter i elitserie-hockeylaget, en resa till Spanien osv. Men en upplevelse brukar ju generellt sett vara bra. Kolla t.ex liveit.se, där finns det upplevelser för alla smaker och i olika prisklasser.
  • ifyouweremine
    ceke - HAHAH! Första länken var rolig. Jag blev tvungen att berätta om den för maken och han tipsade om att han snart fyller år också.. ;) Låter jättehärligt med den andra grejen också. Snöslunga verkar vara helkört, har letat efter det jag med.. tror alla var förbokade redan före vintern och försvann direkt.

Polarlantis - Ja man blir helt klart besviken även om man innerst inne inte tror att det är nåt. Hoppet är det ju det sista som överger en och dessutom vill man ju så gärna tro. Men nu blir det paus från bebisverkstaden under mensveckan, med nyårsskumpa och medium rare oxfilé. :) Och sen nya tag igen.. 2011 känns som det kommer bli ett bra år för vår tråd!
  • ifyouweremine

Emmafemma - nej vad surt!! Den där sadist-tanten alltså... Hon väntar tills man byggt upp en gnutta hopp och sen kommer hon med ett sånt där riktigt bitch-smajl och ett rått skratt.

Ego: För statistiken är det synd att så få plussar i vår tråd, men rent ego är det ändå lite skönt. Tänk om alla andra skulle plussa hela tiden och man blev ensam kvar.

• ifyouweremine

Urk, ovanligt kraftig mensvärk den här gången.. det tycks variera från gång till gång hur mycket mensvärk jag får. Har ni också olika så? Nån som vet varför?

Har gått och surat hela dagen för att mensen kom igår, men nu har jag inhandlat massa olika sorters vin och champagne så att jag kan inviga mitt nya vinspel imorgon vid nyårsmiddagen. Så nu är jag på fiiiint humör igen! Tänk så trist nyårs-vinspelet hade blivit om jag bara fått dricka alkoholfritt.. man får tänka så!

Gris - Var tog du vägen? Vad hände med flytningar vs. mens? Hoppas att du fick ett plus och blev så upprymd att du glömt logga in här på några dagar. ;)

Polarlantis - Oj vilka svängningar! Dags att bli förväntansfull igen nu då! Hoppas inte mensen kommer tillbaka och att det blir ett fint plus istället. Det låter ju konstigt att det bara blev en liten skvätt tycker jag. Ibland kan ju mensen hoppa över helt och hållet, särskilt när man nyligen slutat med hormonpreparat, men en liten skvätt och sen inget verkar skumt. Kanske du hade ägglossning senare än du tror och fick en nidis nu? :)

Hur går det för våra bimmare i övrigt? Daniela01, Kaprifolen1979, Bäbis201008 till exempel? Ett plus till tycker jag gott vi kan hinna klämma in innan året är slut. :)

Saftochbulle - Har du haft ägglossning nu? Det var väl nu i dagarna tyckte jag mig se i bim-listan.. Vore ju superskönt om den kom igång som den ska så du kan plussa i januari sen. :)

Zalia - Det var säkert att din kropp tänkte att nu när den ändå inte är gravid så vill den bli full på nyår! Se det som ett tecken.. ;)

• ifyouweremine
    ceke - Åh stackarn, man kan ju förstå hur det måste kännas. Vi tjejer kan ju liksom i stort sett alltid få till det, även om det inte blir så behagligt. Är ju inte samma sak för dem.. Jag tycker det var grymt bra av honom att gå med på att ens försöka! Ni verkar båda två vara rätt tuffa som kämpar trots massa sjukdomar och annat. :)
  • ifyouweremine

Det är ju helt klart positivt på äl-stickan, inget snack om saken. Och då bör ju ÄL vara detta dygn eller nästa, om du inte har som jag, att ÄL är precis före positivt utslag på stickan. Om jag fattat rätt så kan alkohol göra att ägglossningen blir försenad eller uteblir, men nu verkar det ju som du fått eller kommer få din, så du kan nog skåla så mycket du vill tror jag. :)

• ifyouweremine

... fast däremot är det nog bra om inte din man super sig rännstensfull, så det finns några simmare kvar sen...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet