Vi över 30 som längtar efter första barnet
Grattis Ceke! :)
Själv undrar jag om en ljusspotting idag ca en vecka innan bim betyder att loppet e kört eller om man som gravid kan ha det då med ?
Grattis Ceke! :)
Själv undrar jag om en ljusspotting idag ca en vecka innan bim betyder att loppet e kört eller om man som gravid kan ha det då med ?
Grattis Saftis! Ha en toppen resa och njut av värmen. Kekke pussa på du bara, du har ju minst sagt fått jobba för äran tycker jag :)
Är på väg hem från en varm och solig weekend i Tyskland. Himla najs kan jag säga...
asg! sprut sprut och ut - fy fan vilken bra och beskrivande mening. Jag känner precis likadant och är helt övertygad att min sambo och många fler känner exakt likadant :)
Tack för alla stöttande svar!
Jag hoppas oxå på ett bättre uppdrag, lite trist när man trodde man en vän så visar det sig att man inte ens var i närheten av att ha en.
Jobbigt att man inte ens får chansen att ge nåt svar på "anklagelserna" innan man åker ut. Tar en ny konsults ord över en annan, en person man egentligen inte ville ha.
Största oron nu är vad konsultfirman som anställt mig har för bild av mig nu.
Å fan vad ni snackar!! - det måste defenitivt var rekord i inlägg igår synd att jag inte var med. :)
Ceke - kul att det verkar går bra med graviditeten, håller tummarna för att det fortsätter så. Vad skilde sig denna gång när du fick plus mot alla andra gånger då du trott och hoppats att det gått vägen??
Mellanis - hur r det med magen!? - det är ju snart dax för nedsläpp eller hur? :) Nervös??
Du som skulle på utredning hoppas att det har gått super! - pissigt nog har jag glömt vem av er som skulle dit idag. Det är så många inlägg man vill svara på sedan man väl ska svara så har man glömt vem som sa vad och vad man vill svara.
Marsflickan - Välkommen bruden! - kul kommentar med Pergo där, har inte tänkt på att det finns golv som heter samma sak. Själv tror jag är inte på försök 6 har tappat räkningen...Rätt säker på att jag haft 2 missfall innan verkstaden startades, visste inte då att det var det som hänt utan upptäckt det långt senare.
Gorillor e fina precis som elefanter, o ja stackars cirkusdjur....Men det är ett djur som toppar listan över alla djur, en obesegrad mästare i söthet!!! - Griskultingar!!! det kan omöjligt bli bättre liksom människan är milt uttryckt pesten själv.
Essalady - Upprepning? förstår inte vad du pratar om... :) Det är ju din tur alldeles strax om det inte är det redan nu.
Tycker att listan verkar ha bytt tyngpunkt?! - nästan fler gravida än skengravida..
Kapri - jag har inte upplevet några problem med billiga testers grejer, har även provat Apotekets.
EGO: Jag vill oxå ha genomspoling NU!! Inga spots idag!
Hallå hallå,
Var på väg att skriva ett inlägg tidigare idag men nåt kom emellan och sedan blev kl för mycket då jag var tvunga att åka iväg på en intervju för ett jag väldigt gärna vill ha. Får lära mig SAP då och det skulle vara en mycket trevlig grädde på moset.
Iallafall så läste jag att Essalady mfl pratade om att de inte kände sig som att de hade lyckats denna gång heller. Jag känner mig precis likadant, allt är precis som vanligt...Samtidigt så börjar jag fundera på om man ska vänta sig en annan känsla? Nu är det bara en känsla men det fick mig att fundera. :)
Marsflickan - du undrade tidigare varför jag trodde att jag haft 2 missfall tidigare (innan verkstaden öppnade)
I slutet av 2008 var vi i Thailand, hade vid det tilfället ingen som helst tanke på graviditet. Tänker på idagsläget så har jag har ett svagt minne av mörkare bröst och illamående runt matos. Maten såg inte särskilt god ut så jag tänkte inte mer på det. Vi kom hem efter en helvetisk flygresa för min del då jag mådde värre än pesten själv. Väl hemma så sa det plums samband med att mensen kom. Vilket jag tyckte var väldigt konstigt men ändå bekant någonstans i bakhuvudet. Ett drygt år senare satt jag och goolade på ngt och såg en länk som pratade om en "klump" och kom då att tänka på detta igen.
Bim i helgen undrar hur det kommer att gå...
Ceke - håller med föregående talare, skönt att det slutat. Hoppas verkligen att det går fortsatt bra för dig och pricken där inne. Säg till Kekke att pricken behöver lite mer av pappas uppmärksamhet. Jag tror det blir en kille och de har stor uppmärksamhets behov...
Essalady - vi ska inte ha mens imorgon det har ju kommit överens om eller?
EGO- enl min kalender så ska jag ha min mens idag men så har inte skett.... ännu iaf. Konstigt att om man har en cykel på 26 dgr att man har mens på dag 27 då?? Borde det inte vara dag 26....
hehe, Ceke ja pricken kändes dom ett passande namn särskilt med er två som föräldrar. Vilken radar familj ni blir! :)
Jag hoppas oxå att Mensen håller sig borta, även om brösten börjat ömma sedan morse.
testlagrets billiga tester funkar skitbra för min del. Har inte 20 st ges tester som Millan däremot.
Millan - jag skulle testa som f.. om jag var du med så många på lager och efter 4 mån in i graviditeten så ska man ju vara säker. Känns inte som att något e säkert i det här ämnet dock.
Hur många dagar diffar mens starten med för att man ska anses ha oregelbunden?
Min kalender säger att jag har Sthlmvecka två ggr i samma månad e det bra eller dåligt tror ni??
frk svår- asg till måsskiten! Shit va "kul" för en skadeglad person som jag...Min sambo har stor erfarenhet av måsar och deras skitar.
Ceke/Kekke - kulting namnet är väldigt given här... Namnet är mitt, jag tar här och patent på de namnet.
Du som testar fr dag 7, du e gullig du! :) - testa på bah!!