Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Underbart att höra Rosavit! Och ja, det verkar vara så för flera att ägglossningen sker innan det blir positivt på stickan. Så bäst man inte lägger alltför mycket vikt vid dem. Däremot tycker jag det kan va rätt skönt att kolla så den verkar ha blivit av över huvudtaget.

ceke - Det är skönt att sova länge när man är ledig. :)

Nu är det storstädning som gäller här, inför nyårsmiddagsbesöket ikväll. Vi har bestämt att ikväll ska vi festa loss precis hur mycket vi vill, så det blir blanda drinkar och hela kittet. Sen blir det skärpning efter nyår med bättre ordning på både sömn, mattider, träning och festande, så kanske det hjälper till att få till ett januariplus. Men som sagt, ikväll ska vi vara väldigt onyttiga. :) Gott nytt år på er!! :)

• ifyouweremine
    änglabitch - GRATTIS!!!! Perfekt start på nya året som sagt! :) Bra att du sätter standard för den här tråden för 2011 också. Här ska det regna plus!

Ego 1: Min mens blev visst bara 2,5 dagar den här gången, brukar vara 5. Konstigt, undrar om det är ett tecken på att jag inte hade någon ägglossning den här gången eller så? Den KAN ju utebli även om man får positivt på äl-stickan. Mycket som varit annorlunda den här månaden - längre cykel, kortare mens och kraftigare mensvärk.

Ego 2: Nu jäklar ska jag komma i form! Har nu skaffat några bra vikt-, kost- och träningsappar som ska underlätta. Och så ska jag sova minst 7 timmar per natt och försöka stressa mindre på jobbet. Imorgon ska jag åka och köpa lite nya skidkläder så jag kan ge mig ut och åka. Är superpepp!!
  • ifyouweremine
    Kaprifolen - Jag gjorde en omröstning på FL för några veckor sen, med frågan hur många månader det tog innan folk blev gravida med första barnet. Av drygt 200 svar hade ca 35% svarat att de blev gravida första månaden. Så det är ju inte alls ovanligt. :) Tycker det låter väldigt lovande för din del!

Polarlantis - Nidisen brukar väl oftast komma ca en vecka efter ÄL (även om det ibland är snabbare och ibland efter längre tid), så teoretiskt kanske din ÄL var en vecka sen och då kanske du egentligen har bim imorgon, så det låter som en bra idé att testa imorgon tycker jag.

ceke och Millan - Skönt att det är fler som får kort mens ibland. Undrar som sagt verkligen vad det kan bero på.. Om kroppen nu kan få ut allt på 2-3 dagar kunde det väl lika gärna vara så varje gång, så slipper man känns sig mens-sunkig så himla länge..

Ego: Synkade min iPhone och då försvann alla mina appar, inklusive min braiga mens-app där jag skrivit upp massor grejer. Fick tillbaka appen, men all data var borta. Förbaaaaaaaannat, tänkte jag då. Men som TUR är så skriver jag ju nästan allt om mina symtom och när jag får mens här i tråden, så det var bara att gå igenom mina inlägg och återinföra datan i appen. :)
  • ifyouweremine
    Kekke - Hahah, vi kanske får ta en funderare allihop ogravida i den här tråden om anledningen till att vi inte fått plus ännu är att vi hänger här istället för att mysa med våra killar. Skrattande För tråden är helt klart beroendeframkallande, det har hon rätt i din kära Ceke.
  • ifyouweremine

Ok, nu börjar jag tröttna rejält på min kropp. Min mens slutade ju igår kväll efter 2 dygn. Idag har det varit kruttorrt men fortfarande lite mensvärk. Tills nu när jag gick på toa och det kom ut massor med rosa (!) mens. Brukar ni ha rosa blod? Har aldrig haft det. Betyder det att det runnit till snabbt eller? För brunt är väl när det rinner långsamt.

Trött man blir.. Känns inget bra att kroppen är så olika varje gång.. Tyder på att kroppen inte hittat till regelbundenhet efter spiralen tycker jag.. Men om den hade funkat klockrent hade jag å andra sidan inte haft nåt att skriva om här. :)

• ifyouweremine

Polarlantis - Vad synd! Tar du äl-tester? Den senaste månaden fick jag nämligen alla äl-symtom inkl värk 5-6 dagar före positivt på äl-stickan! Så ibland kan det va svårt att lita helt på kroppens äl-tecken.

Ego - Det kom inget mer än den rosa skvätten igår, så det kanske inte var mensen som kom tillbaka, kanske var nåt annat som blödde. När jag tänker efter kände jag faktiskt på min livmoder-tapp en stund innan, kanske den var extra känslig. Det förklarar i så fall att blodet var så ljust

• ifyouweremine
    Millan - Jag har fått en liten blödning / blodblandad flytning i samband med ägglossning två gånger. Enligt vad jag har läst så ska det vara ett säkert tecken på att man verkligen ägglossar och det är ju bra i så fall. :) En annan tjej jag känner fick blodblandade flytningar när hon trodde hon hade äl, men sen visade det sig att hon haft äl några dagar tidigare och det var nidblödning istället för att hon var gravid. Sånt kan också hända. ;)

ceke - Låter ju jättespännande! Men hur funkar det, tar man det precis efter att man haft ägglossning eller? Det här borde ju bättra på era chanser betydligt! :)

Nån som vet hur det har gått för Kaprifolen? Sista jag hörde var att hon var över bim..

MariaF79 - Bim imorgon? Några känningar?
  • ifyouweremine

Nu är du inlagd i februari Längtan1980 :)

Tomte December Tomte
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12 -- Ceke ÄL 29 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Gravid Februari {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)

• ifyouweremine
    Millan - Ja snöskottning tar faktiskt kol på en.. men bra träning är det! Själv hoppas jag trots skottningsbehovet att snön ligger kvar ett bra tag nu eftersom jag precis köpt ny skidutrustning. Hoppas på premiärtur inom kort!
  • ifyouweremine
    Uppsara - Härligt att du är på banan igen! Skulle gissa att din bim är om ca 14 dagar. Som jag förstått det är lutealfasen (alltså mellan äl och bim) alltid lika lång och oftast ca 14 dagar.

Daniela01 - Usch det finns så mycket jobbigt som kan hända, hur väl man än sköter sig. Just nu är man ju mest fokuserad på att bli gravid, men om man väl blir det kommer ju fler orosmoment. Både under graviditeten och sen när barnet är fött och många år framåt. Hmm man kanske borde skaffa katt istället. Den har ju nio liv..

Kaprifolen - Så du har lyckats hålla dig ifrån att testa fortfarande?? Imponerande! :) Och blodstrimmor i trosan några dagar efter äl säger du? Låter misstänkt. ;) Mina flytningar brukar variera före mens - ibland är de vita rikliga, ibland lite vattnigt, ibland tjockare vita, ibland inte alls..

Börjar arta sig lite på gravidlistan nu tycker jag, vi har ju acinna också som bidrar till positiv statistik fast utanför listan än så länge. :) Men snart har vi säkert minst fem till på gravidlistan hoppas jag!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet