• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack för tipsen! Tjaa.... har ingen superstor budget.. Har ju nyligen köpt hus, renoverar etc.. Hehe.. han har själv hittat en tråd som jag täntke sno idén från www.familjeliv.se/Forum-9-191/m56157845.html och sen funderar jag på http://www.hogbobrukshotell.se/sv/upplevelsepaket/gourmetpaket... Vore nice och deras dessertbuffé är vida känd här i trakterna Vet att det även ingår inträde till bubbelpool, ångbastu etc i det paketet, vilket jag vet att han uppskattar. han är lite småsvår att köpa grejer till dock, är inte superförtjust i överraskningar.. men tror det skulle funka!

Ska nog va tråkig nog att skriva det på ett kort... så bokar jag i efterhand utifrån reaktionen jag får! har LETAT efter en snöslunga idag... för det har han tjatat om i ett par veckor nu, men tja... det verkar va fler än vi som vill ha en sån

• ceke

Japp, tror också på 2011! Känns som ett bra år

Det blev de där grejerna. har precis fixat häftet... skrivit ut, sytt ihop etc Och kortet längst bak är om hotellnatten Ska bli spännande att se vad han säger... Eller.. den där sidan med klippkortidén var det ju han som visade mig från början, men hotellnatten vet han ju inget om i a f !

Lovar, här ska också ätas rare oxfilé och nåt glas skumpa blir det nog också.. det är ju trots allt bara en dag efter ÄL om den kommer som planerat! Och precis som skrivits tidigare så är det nog inte hela världen att ta nåt glas precis efter ÄL... Kece köpte en trevlig champagne härom dagen som vi tänkte dela på! Får se om det blir hemma hos svägerskan (hon är galet rädd för magsjuka även flera dagar efter att nån haft det) eller om den delas framför brasan utan kläder på i vår ensamhet.. hehe

• ceke

Japp, då var det positivt på ÄL-test då! Tror att det va pos även i går kväll, men det testet va lite knepigt... men definitivt pos idag! Så nu jobbar vi på att få till det, men det verkar lite småsvårt...

Gubben min blev i a f glad över presenten

Rosavit: Håller tummarna! Berätta hur det gick sen!!!

• ceke

Åh, va precis hemma hos makens pappa med familj. Hans yngsta syster är 6 år och hon frågade så fint när alla var där "Cissi, när ska du få barn?"... Jaaaa, vad svarar man på det. Jag menar, hon är ju bara ett barn och kan ju inte förstå alla tankar kring detta... Keces föräldrar vet inte om vår bebisverkstad även om de nog anar.. Hur som helst svarade jag att "Det undrar jag med. Ibland kan man inte bestämma när och om man kan få barn..." Hon sa bara lite gulligt "jaha, hur många skulle du vilja ha då? Själv vill jag ha tre" Visst är de härligt med barn! De är så rakt på sak och okomplicerade   Sååå, med andra ord fick även svärfar med fru veta att vi försöker men att det inte går så lätt som vi skulle önska.... Ingen av dem sa nåt, men jag hann nog se att de utbytte blickar med varandra...

Jag kommer med största sannolikhet va inne i tråden även imorrn, men om inte GOTT NYTT ÅR på er, goa FL vänner

• ceke

Usch va många som fått påhälsning av tanten! Men i a f lite tröst på såren att det innebär vin o skumpa imorrn. En klen tröst, men ändock...

Här har vi förgäves försökt få till det så mycket idag att min kära man är alldeles öm och svullen, men nå simmare fick vi inte ut. Stackarn, mår ju fortfarande lite illa också, så försöker jag få till fullbordat sex... Nåja.. nu blir det nog avhållsamhet ett par dar.. hmmmm... Får helt enkelt hoppas att gårdagens mys är tillräckligt... Även om det ju känns trist att vi inte fick till det idag. ÄL-testet va ju i a f tokpositivt i förmiddags, så får hoppas att ägglossningen är idag, så kanske det finns en aning chans i a f. Med andra ord... snälla... Håll tummarna för att tempen går upp i morrn bitti, för nå mer sex lär det inte bli här på ett par dar! SUCK

• ceke

Essalady: Ja, håller med. Jättestrongt av honom! Han vill ju lika mycket som jag... Vi brukar va friska av oss, så vet inte vad som har tagit åt oss de senaste månaderna! En sak är säker... och det är att jag så fort som möjligt ska börja träna igen´! Har inte blivit så mkt av det senaste halvåret och känns som att det har ett samband med alla förkylnignar och annat skit! Tror på att fysisk aktivitet är bra för hälsan!

• ceke
    AMC80 skrev 2010-12-30 22:39:59 följande:
    Åh vad "bibeln" är bra. Jag är bara i början, men vilken bok det är =)

Tack Ceke för tipset. (och tack till den som först tipsade, men jag har glömt vem det var. *förlåt*)
    Visst är den!!! I like a lot!! Har för mig att det var Irmelie? Så lättskriven med så mkt bra fakta! Jag hade ju i stort sett redan läst mig till mitt hormonproblem innan jag va hos gynekologen... hon bekräftade mest det jag redan läst mig till egentligen! Och så gillade hon verkligen hur jag hade noterat mens, spottings etc utifrån chartringmodellen.. Hade ju dock ej tempkurvan än dock... men ändå
  • ceke

Tack för peppingen alla och jag hoppas ni har rätt i att de små simmarna klarar sig några dagar. Haha.. än så länge har jag hoppats på en låg temp på morgnarna.. nu vill jag ha en hög!!!

Millan: Va kul att hitta din mammas gamla bok!! Men va trist med din rygg.

• ceke

Ändrar datumen en aning för min del...

Åh så jag önskar att jag kunde hoppa på min käre man... men tror han är för öm för det. Haha.. stackarn! Nu mår han i a f rätt bra igen

Träffade svärmor igen.. och nu vet även hon om att vi vill.. Det blir ju av nån konstig anledning så mycket prat om barn (och då är det inte vi som börjar)...  och efter träffen med svärfar med familj och lillasystern som frågat, så pratade vi i bilen om att vi lika gärna kan börja berätta för folk... Hur som helst, vi berättade för svärmor igår.. Hon frågade hur länge vi försökt och sa att  "men, det va ju inte så länge ändå, det kan ju ta lång tid ju, så misströsta inte!). Hehe, för en gångs skull så kändes det som rätt ord Sen har jag en svärmor som går på seanser , blir spådd etc.. jag tror väl inte supermycket på sånt... Men lite kul va det när hon berättade om förra seansen eller spåtillfället eller vad det var... För då hade hon fått hört att hon inom en inte alltför lång framtid kommer bli farmor (har bara en son)..  Hon hade då tydligen avfärdat det med att hon tror att jag vill göra karriär först, att vi ska renovera klart huset etc.. Hehe.. Det lät ju positivt i a f så jag hoppas för en gång skull att det ligger nåt i spådomar och sånt!

Tomte DECEMBER  Tomte

16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    14 -- Ceke ÄL 30-31 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)

• ceke
    ernlia03 skrev 2010-12-31 11:10:58 följande:
    Låter som en bra svärmor. Min är helt ok, men väldigt pratsam (tvärtemot både mig och maken) och kan verkligen inte vara tyst. Hon kan inte heller fatta pikar eller liknande, ibland inte ens när man säger åt henne rätt ut. Så hon skulle nog tyvärr tjata ihjäl oss om hon visste att vi försökte.
    Hahaha, där beskrev du min svärmor på pricken!!!! Just detta är en anledning till att hon inte fått veta det tidigare!!! Men hon tog det bra

Skumt.. ska inte tappen va i lägsta läget vid mens?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet