Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kristin: Trist med tanten! Usch och fy!

DubbelAA: skönt att du mår bättre!

Kattflickan: Vad bra att febern går ner! Har du hört något om blodvärdet ännu?

Jojjo: Svullo, griseknoen, förslag baraTungan ute!  Nej, skämt åsido det är säkert inte skönt men det är är bara för en kort tid du kommer känna så. Sen hoppas jag iofs att du om någon månad eller två kommer känna så av någon helt annan anledning.Flört
    En tanke bara är det någon som har hört något av grisen(hon med den gulliga kultingen med röda stövlar som bild) som var här tidigare i tråden?

EGO- fortsättning på frieriet....
    När nu kompisen gick hem så titta vi på varandra, jag gick till sovrummet och så började vi från början. Fast denna gång fick jag inget, neej, varför då? utan han kom på en gång.Tungan ute
    Censur.......
    Sedan efteråt, så tog jag fram rosen som stod gömd mellan säng och bordet. Och sedan skulle jag ju säga alla dessa fina saker som jag funderat på under hela dagen. MEn jag fick fasiken inte fram något vettigt. Men jag har en rätt förstående karl så han var tålmodig, för jag tror nog att han förstod vad det var jag ville säga.
    Vilket som så babbla jag på om något och han någonstans sa: men tar du av mig det som är mitt jobb? då ändrade jag mig lite snabbt(hade nog ändå tänkt säga så) och sa: Nej, jag hjälper dig bara lite på traven. JAg tänker fråga dig om du vill förlova dig med mig. Sedan får du ta hand om resten. Och då blev han jätteglad och rörd. Sedan tog jag fram ringen och den gick hem.
    Så nu har vi varit nere på stan och tittat ut varsin ring som vi nu provar lite för känna om det är dessa vi vill ha. 
    För herre jisses vad ringar det finns!
    Förhoppningsvis går vi ner igen i morgon eller lördag för att lägga in en beställning.
    Nästa fråga är hur vi ska berätta detta för släkten.....

• Pingla35

Tackar tackar! Det börjar sjunka in vad det är för något man har gjort! Var på 70-års fest i fredags och det var svärfar som fyllde. Frågan vi fundera på var om vi skulle sätta på oss ringarna eller inte. SKa vi göra en grej av det eller ska vi se om någon ser? Vi hade ringarna på men sa inget. Ingen såg förrän vi satt till bords och åt maten.
    Likadant på lördagen med far och svärmor ingen såg förrän vi sa något. och idag när vi träffade resten på fika.
    Kul att smyga lite och överraska!
    I morgon blir det till att bestämma sig och beställa ringarna. Har haft på oss "fuskringarna" och jag kommer nog välja en något smalare ring för att få på mig alliansring så småningomTungan ute

Jojjo: Det låter bra med så många ägg! Toppen! Låter bra inför plocket.

Kattflickan: Lycka till inför imorgon med VUL, spännande!

DubbelAA: Jag förstår vad menar med den där känslan att var omsprungen och det svåra med att visa genuin glädje. Man ÄR glad för deras skull men det går INTE att glömma Och/eller gömma sina egna känslor vad gäller orättvisan att det inte blir min/vår tur.

EGO-igen: i morgon blodprov för att se om sprutdosen är korrekt. Nehej, dags att ta den igenRynkar på näsan!

• Pingla35
    Jojjo77 skrev 2012-03-07 12:31:14 följande:
    Uppdatering:
    Allt har idag gått bra, hela processen gick snabbare än sist. Vi var på kliniken kvart i åtta och åkte därifrån kl. 11. Jag fick väldigt mycket morfin den här gången, för det gjorde betydligt ondare den här gången. Det kan bero på att det var så många fler äggblåsor denna gång. 20 äggblåsor punkterades och vi fick ut hela 13 fina ägg!!! Känns så skönt, att det blev fler än de 8 vi fick sist. När vi fick resultatet så var all smärta värt det, vad konstig man är...

Nu kommer nästa fas i det hela, att vänta och vänta. Man kan ju tycka att man skulle vara bra på det vi det här laget, men icke. Usch, vad jag tycker att det är ångestframkallande att inte ha kontroll. Nu hoppas vi sååå att det  i alla fall blir ett ägg befruktat. Om vi får något så sätts det in på fredag kl. 11. Vi har inga förhoppningar alls denna gång, men jag kan tala om att jag kommer att gråta av lycka om vi får ett, ett endaste ynka litet ägg. Det är allt jag vill ha. Snälla, snälla, ge oss det!!!

Kram och tack för allt pepp tjejer! Hjärta
    WOW! VAd häftigt håller alla tummar jag kan! 
    Irmeline skrev 2012-03-07 12:16:38 följande:
    Hej tjejer, tänkte uppdatera med att jag fick en dotter i måndags kväll. :)

Lycka till med alla Ivf:er o liknande! Spännande med så mycket aktiviteter på g! Följer er hela tiden men skriver inte så mycket.
    Stort Grattis till er dotter!!
  • Pingla35

Dubbel AA: Så roligt att ni har fått ett besked och att ni fick möjlighet att välja vilken metod ni vill göra.

Jag håller tummarna för dig, millan!!

EGO- dessa sprutor håller på att gå mig på nerverna. Jag övergår till att bete mig som en riktigt obstinat 3-åring!
    Har en alldeles underbar sambo som tar sprutorna åt mig. Har tagit sprutor en vecka och varannan dag gråter jag krokodiltårar och slår bort hans hand där sprutan är. Det krävs en rejäl ansträngning för att låta honom göra hål i mig.
    Nåväl, blodvärdet var bra. Nu är det fredag i fokus och VUL. Beslut från Uppsala sen när ÄL-sprutan ska.
    Det är så spännande att se hur det går för er! Håller tummar och tår.

• Pingla35

Millan- Vilken otur du har!

Jojjo-Vet inte vad jag ska skriva. Jag grät när jag läste ditt inlägg!Gråter  Fy fan, vad orättvist livet är!
    känner igen den frustrationen du sätter ord på även om vi inte är där ni är!
    Satt här och grät och berättade för sambon. Han har blivit alltmer engagerad i tråden han med.
    Önskade jag kunde hjälpa på något sätt. Skickar en styrkekram!

EGO- Var på VUL idag. Det var inte skönt. MAgen spänner ordentligt nu och det gör lite ont att bara gå just nu. Fick nog förklaringen när vi såg på pappret efter VUL. En massa äggblåsor var det! Hela 25 stycken!!!
    Men några av dem var på 8 mm och dem räknar de egentligen inte. De var alla förutom ca 5 stycken på mellan11-18 mm.  Så ja, jag känner mig som en jäkla värphöna...
    Läkaren trodde att risken för överstimulering var 98% så han trodde att jag tagit sista sprutan och att man skulle låta äggen vila till senare nästa vecka. Men när uppsala sedan ringde  så var tydligen blodvärdet bra och att vi kör med ÄL-spruta på lördag och plock på måndag. Vet dock inte hur det ska gå att må bra med magen. Det spänner och stramar och gör ont. Men en dag i taget...
    kramar till er alla 

• Pingla35

Tedax:Grattis!

Nicu: Njut!! Vilken härlig bild!

Liljekonvaljen: Välkommen!

Jojjo: helt rätt inställning!

håller tummarna, Millan!

EGO: Hemma efter ett besök i uppsala. Det var inte skönt och var smått hysterisk men hade helt underbara sköterskor/barnmorskor som tog hand om mig. De pumpa mig full med lugnande.
    Är hemma nu och väldigt öm.
    Men mina 25 blåsor som jag hade i äggstockarna gav inte mer än 4 ägg!!! Helt förtvivlad! Håll tummarna för att någon av dem befruktas.
    Kan detta vara svaret på att det tidigare inte blivit något?? Jag menar fullpumpad med hormoner och 4 st. Kan det vara så då att jag inte producerar något ägg alls på egen hand?
    Det skulle jag vilja ha svar på så kanske man kan få mer hjälp sen om det någonsin blir aktuellt med en nummer två?! Ser ni ändå vad positivt man tänker och att man inte förlorat hoppet helt.Tungan ute

• Pingla35

Tack för pepp!!

Millan, två stycken klart ni vill!

Tedax: rätta takterna ser jag, hoppas på att få träffas i nästa tråd.

dubbelAA: 15 000 kr!! Är det sant? Jag fick betala 1500kr och tyckte det var saftigt men då hade iofs mitt högkostnadsgrejs kickatt in och gett lite rabatt. Men vad gör man inte....

EGO- Lite spänd inför morgondagen. Men tror knappast att det kan bli värre än det var igår. Jag är fortfarande öm och har ont när jag går och när jag sitter. 
    Vill sätta igång att träna igen. Har blivit så pluffsig och står bara still i min vikt. Helst skulle jag vilja gå ner ca 7 kg innan sommaren men vet inte hur det ska gå till.

• Pingla35
    Hjärtat gråter! Det värker i bröstet! Tårarna har för tillfället tagit slut...
    Fick det där j-la samtalet man absolut inte ville ha.Gråter 

Inte ett enda av äggen blev befruktat....Skrikandes 

Vilket betyder att jag bröt ihop i ett turligtvis tomt klassrum(den klassen var på stadsbiblioteket), fick tag på närmaste kollegan som löste en konflikt utanför sitt klassrum, bröt ihop i hans armar.
     Sa att jag inte orkar vara kvar. Ringde sambon som stängde datorn och åkte från jobbet direkt. Går igenom den tomma korridoren och förbi rektors rum, går in och bryter ihop igen och får förklara att jag inte kommer vara kvar längre idag. Berättade då samtidigt vad det var frågan om. Skönt nu vet chef och närmaste kollega och det fick de ju veta på ett mycket sansat och naturligt sätt.Obestämd

Så nu sitter vi hemma helt nollställda efter att ha skrivit upp alla frågor och funderingar på ett papper. Behöver jag säga att sambon är väldigt konkret av sig. JAg är the cry baby och han strukturerad och förnuftig. Vilket jag verkligen behöver för att samla tankarna i rätt fack så att de inte skenar iväg.
    Vikten ja, då är det bara att sätta igång då! Fick helt plötsligt ett beach 2012 att behöva tänka på. Fan, fan fan! 
  • Pingla35

Millan- Här ska vi känna glädje och sorg! 
    Det är det som är så härligt med denna tråd vi delar sånt med varandra,
    Jag pratar bara för mig själv men jag mår faktiskt bra och blir väldigt glad när det går åt rätt håll för er andra i tråden. Det hjälper mig att se solsken i dimman.Solig  Blir nästan poetisk, haha!

EGO-Fick kontakt med barnmorskan på kliniken idag. Berättade vad som hade hänt, utifrån vad vi vet. Alltså 22-25 blåsor och endast 4 ägg. Inget befruktat. Fakta..
    Oj, då hör jag i telefonen. Hon blev förvånad. Men att det inte blev något befruktat var inte häpnadsväckande, det kan hända och är inte ovanligt. Hon vill innan hon säger något mer få rapporter och journal från Uppsala innan de säger något mer eller kan bestämma en ny läkartid. Men inom en vecka ska vi nog kunna få besked. Det som gjorde mig lugn var att hon var helt säker på att vi ska hinna en ny omgång innan sommaren.
    kram 

• Pingla35

Väntar besök när som helst. Har läst lite bakåt i tråden och kan bara konstatera att när jag läser om mig så har jag fortfarande svårt att det faktiskt handlar om mig/ossRynkar på näsan...
    Återkommer senare 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet