Vi över 30 som längtar efter första barnet
Grattis Simtim!!
Hur har det gått för dig Essa...?
Grattis Simtim!!
Hur har det gått för dig Essa...?
Tänkte bara säga hej på ett tag, imorgon bitti drar vi till Västindien och när jag kommer tillbaka hoppas jag att få sen en hel hög med plus!!
Kram på er alla!!
Håller en tumme ändå, för att du får ett plus Millan, kan ju hända fortfarande då!
Lycka till imorgon Ceke, vi hoppas på att det blir pickande hjärtslag på skärmen!
I lördags kom vi hem från vår semester - har haft lata dagar först i lägenhet med uteplats och pool och sedan på segelbåt; fick se delfiner hoppande en meter ifrån båten, har simmat med havssköldpaddor och sett färggranna fiskar, sjöstjärnor och korallrev. Inte alls dumt med andra ord!
Tillbaka till verkligheten så såg jag att jag är på dag 19 i cykeln och ännu ingen äl. Har haft älflytningar dock, så den kommer väl idag eller imorgon. När vi varit borta har jag inte tempat, så jag tog första i söndags...
Ska i alla fall ändra i listan för jag räknar med BIM den 13 maj. (Urk, höll på att göra en freduian slip och skriva mens den 13 maj...det hoppas vi verkligen inte!)
BIM Vi som längtar...
April 
Maj 
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
Härligt att höra Ceke!
Det var en härlig semester, men priset man fick betala var att vara instängd på en båt i tio dagar med svärföräldrarna...
Skämt åsido, det gick bra, men de sista dagarna (som dessutom var regniga och blåsiga) började man längta hem till sitt eget hus...
Samma temp imorse som igår så det är nog äl idag - antar att det kommer att höjas imorgon, annars börjar jag nog undra... Får få till lite mys ikväll också, tredje kvällen på rad. Håller dock med om vårkänslorna - även att andra karlar kan vara attraktiva...
Håller mig dock till min egen!
Välkomna hit, ni nya!
Kekke har redan sagt det - fl's skönaste tråd kanske!
Sophy och Essa - och jag tillhör säkert en sådan som ni blir ännu bittrare på - jag är bitter för att vi haft ett mf och att det inte tagit sig igen - två försök senare...
Grejen är ju nu att när man vet att det kan gå, så är det skitirriterande att det inte går och att det inte gått direkt från allra första början... Och det är ok, ni får vara bittra på mig för en sån kommentar också!
Det här är ett sånt jobb att man vill slå folk på käften när de kommer obetänksamma kommentarer - hoppsan-graviditeter, när-ska-ni-kommentarer, osv.
Innan vi var iväg på semester hade jag ett bra samtal med kompisar till oss. De har tre barn och av någon anledning kom vi in på det här med barn. Jag hade för mig att de försökt i drygt ett halvår med första, trodde mig ha hört det, men det visade sig att de faktiskt hållit på i över ett år innan första kom. Hon berättade att hon blivit ledsen när hennes svägerska berättat att hon var gravid, men sedan dröjde det som tur var inte så länge tills de blev gravida. Med nummer två och tre har hon ätit pergo - nr två blev till efter två kurer och nr tre efter en kur.
Trots att de har tre barn så tillhör de faktiskt de vänner som aldrig någonsin sagt något rörande vårt barnafödande - eller brist på. När vi nu pratade om allt detta så berättade jag att vi fått missfall och kände att just de här två kommer aldrig någonsin att nämna något utan att vi tar upp det - de vet precis vad man går igenom under den här väntan och då var vi ändå mer lyckosamma som faktiskt inte behövde vänta så länge på första - även om den inte stannade. De var medkännande på ett så skönt sätt också, kändes att de tänkte på att hur det skulle varit om de inte hade fått behålla något av sina tre. Goa vänner i alla fall!
Bra genomgång av spermierna! Funderar bara - hur gamla är spermierna när de anses gamla?
Tex den här omgången hade vi ses två gånger direkt efter mens, sen gick det en vecka och sedan tre dagar på rad, där sista gången var på äl-dagen. Räknas de som gamla när de är en vecka? Och vi körde bara på gamla i så fall, för det hinner inte bildas nya på de tre dagarna vi höll igång nu...?
Vad ni skriver!!
Blir bara ego idag...
Går här och känner efter - fem dagar efter äl och fem dagar kvar till BIM (kort lutealfas). Den här gången har maken varit mycket mycket mer inne på hela "arbetet", presterade trots att han först hunnit somna nån kväll och har frågat om tempen för att hålla koll, räknar dagar tills vi tror att vi kan få veta osv. Pratade om det igår och han sa att efter mf, när vi var "så nära" så har det blivit så mycket mer verkligt för honom och han längtar mycket mer nu, han också. Hoppas verkligen att det tagit sig den här gången...
I övrigt har vi haft en väldigt trevlig och produktiv helg - käkade ute med kompisar i fredags, målade i gästrummet och höll på i trädgården hela dagen (jag drog upp typ 300 maskrosor som kommit under vår semester!), sedan middag med andra kompisar på kvällen, målning och trädgård idag igen, brorsan och hans tjej på fika och nu är det till slut lite lugnt (för mig - maken bytte precis till sommardäck på min bil - jag har en snäll make...)!
Ha en bra vecka tjejer och Kekke!
Polarantis - tror inte att jag sagt det innan, har inte skrivit så mycket - men jag är ledsen för er skull, det är verkligen inget roligt att gå igenom.
Kiyona - detsamma för er - jag har gått igenom det själv (antar att vi var ungefär lika långt då - jag fick i v 5)
Styrkekramar till er båda!!
Jojjo - ett hårt besked att få, men spontant känner jag att ni borde ha större chans än andra att lyckas med en IVF - för de hittade ingenting som var fel hos dig? Och hittar de bara spermier som är dugliga för själva befruktningen så ska förhoppningsvis din kropp vara en välkomnande famn för det där ägget att sätta sig fast i!
Kiyona - förlåt, jag drog förhastade slutsatser först, men ser nu att det faktiskt blev så illa... Varför envisas missfallen med att komma runt födelsedagar...? Jag testade positivt dagen innan min (så det var ju förståss kul), men fick sedan missfall dagen innan Alla hjärtans dag...
Du är inte ensam Kiyona, glöm inte det - vi är många här som delar din sorg!
Polarantis - skönt att du är vid gott mod - tillåt dig att gråta då och då bara, om du vill det!! Har läkarna sagt något om hur länge de tycker ni ska vänta?