Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kaprifolen - I den här tråden är det ju inte 35% som plussar tidigt direkt.. Så några måste ju bättra på den statistiken eller hur? ;) Jag tror på dig!

• ifyouweremine

Våra kroppar verkar vara väl-synkade Gris! Min cykel var också 30 dagar denna gång, brukar vara 25.. Min mens kom också 29:e.. Och jag hade också kort mens - bara två dagar! Brukar vara 5 dagar.. Blev väldigt konfunderad jag också. Hoppas allt kom ut ordentligt. Hade mycket mer mensvärk än vanligt också, hade du det med? Jag har faktiskt fortfarande kvar en del mensvärk, vilket är väldigt irriterande.

• ifyouweremine

Vad spännande Ernlia! Jag har faktiskt tänkt att du kanske är gravid igen.. Det har verkat lite skumt att utslaget på gravstickan aldrig riktigt ville försvinna, samtidigt som din mens inte kommit.. Dessutom sägs det ju vara lättare att bli gravid igen direkt. Och så har du ju haft lite alla möjliga åkommor senaste veckan, inklusive deppsvacka som jag har för mig att du hade före förra plusset också. Blodiga flytningar också har jag för mig?? Men det är väl bäst att inte ropa hej än.. testa i övermorgon igen och se om det blivit ännu starkare och ring i så fall BM! Åh hoppas hoppas.. det vore så kul om du blev gravid direkt igen! :)

• ifyouweremine

Vilken skillnad Ernlia! Teststrecket ikväll är ju myyyycket starkare än nyårsafton.. I och för sig verkar även kontrollstrecket tjockare och starkare, men det visar väl bara att detta test är extra tillförlitligt. ;)

• ifyouweremine

Kan bara instämma i att man ibland får panik när man tänker på vad bebis skulle innebära. Ett helt nytt liv och ingen frihet. Bara som min syrra som knappt kan komma ifrån för att träna en gång i veckan! Herregud liksom. Själv är jag van vid att bestämma allt själv, till och med på jobbet där jag har bestämmarroll. Men precis som alla er andra kommer jag ju underkasta mig bebisens vilja och behov och innerst inne längtar jag nog lite efter det. Ge allt åt en annan, förutsättningslöst. Men det är lite dagsform över det där, hur sugen man är.

Gris - Ja runt 10:e tror jag nästa äl blir. Känns som en evighet kvar. Undrar om äl kommer va försenad denna månad oxå.

Ceke - Sa de innan att du nog kommer få massa PMS? Annars lovande med symtom. ;) Ömma bröst var ju det vanligaste första symtomet enl min undersökning och för en del kom det jättetidigt.

Mallanis - Vad skönt att det gick bra och att du äntligen kan njuta av din graviditet fullt ut!

• ifyouweremine

Kaprifolen - Ajajaj.. Vad synd! Sägs att den kan bli sen ibland om man tänker mkt på det (och därmed är lite stressad), hur nu det skulle gå till rent fysiskt.. Sen känns det i så fall som alla i denna tråd skulle va sena med varje mens...

• ifyouweremine

Jag har nu två projekt att ägna mig åt som konkurrerar med bebisgrubblet, känns som det är bra med lite annat att fundera över emellanåt.

* Utlandsresa i mars - måste bestämma färdrutt, boka hotell, kolla upp vad jag ska uppleva på plats etc. Tänker även räkna in att äta och dricka gott och vad jag vill, och inte utgå från att jag är gravid på resan.

* Viktnedgång - vilket är ett naturligt led från föregående punkt. Måste slipa på formen inför beachhänget. Så nu går jag på diet och har infört ett träningsschema. Gäller bara att dieta och träna lagom så det inte påverkar fertiliteten negativt. Men förhoppningsvis innebär viktnedgång (och bättre leverne generellt) ökade chanser till att bli gravid också, så två flugor i en smäll.

• ifyouweremine

En kompis förresten att jag kan ha haft ett väldigt tidigt missfall den här månaden, när jag berättade att min mens varit kort och i kombination med ovanligt mycket mensvärk (även efter att blödningarna slutat). Hon har nämligen en kompis som haft många missfall och de tidiga har varit just ovanligt korta och ovanligt mycket mensvärk, inklusive värk efter att blödningarna slutat. Undrar om det kan vara så? Det verkar ganska osannolikt tycker jag, men man vet ju aldrig. Jag har ju inte gjort några gravidtest. Ni som har haft tidigt missfall i tråden, stämmer beskrivningen in på er?

• ifyouweremine

Vad bra att det är fler som är på samma linje - resor och viktnedgång. Då kan vi peppa varandra även inför detta! Jag brukar oftast vara lite plufsig på vintern och sedan komma i bättre form på sommaren. Men förra sommaren blev det lite sådär med det, och så har hösten varit väldigt stressig, vilket inneburit ingen träning, oregelbundna mattider, ofta snabbmat, för lite sömn och så är väl stressen i sig inte så bra för kilona. Så jag skulle nog behöva gå ner 10 kg egentligen, men kan leva med om jag "bara" gå ner 6-7 kg. Helst tills mars. ;) HAH - det kommer aldrig att gå, men man får sikta mot stjärnorna så kanske man når trädtopparna... Min kropp har inte varit så medgörlig vad gäller viktnedgång de senaste åren, det var lättare att gå ner förr. Det är lite som att min kropp väldigt gärna vill väga som den gör nu.

ceke - Jag tror faktiskt att tappen lätt börjar blöda faktiskt. Hade ju samma grej häromdagen även om det var rosarött blod då. Ge det några dagar till utan att vara där och pilla ;) så ser du om det kommer fler spottings. Hoppas inte!! Om det bara kommer en spotting kanske det är nidis ;)

millan - ÅH så sött med katten. Jag älskar katter och har haft katt under hela min uppväxt. Skulle gärna vilja ha en, men maken tycker inte att vi ska skaffa katt innan bebis utan i omvänd ordning i så fall.. Fast han har lovat att om vi inte lyckas få till några barn inom rimlig tid så ska vi skaffa katt. Så då är det ju nåt positivt med det iaf. ;)

• ifyouweremine

Kämpa2008 - välkommen hit! Låter jobbigt att ha försökt så länge utan resultat. En vän till mig lyckades på tredje pergo-försöket, hoppas det blir så för dig också. Har ni fått några svar på vad som kan vara fel utöver din endometrios?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet