Vi över 30 som längtar efter första barnet

December blev vårt 6:e försök. Hade BIM igår och testade negativt imorse
suck. Ajam nu är det bara att hoppas att mensen kommer så fort som möjligt så vi kan ge oss in på det 7:e försöket.
suck. Ajam nu är det bara att hoppas att mensen kommer så fort som möjligt så vi kan ge oss in på det 7:e försöket.
Hej på er och god fortsättning på det nya året! Hoppas alla hade en trevlig nyårsafton!
Här är en till som känner sig pigg o fräsch idag. Blev bara ett glas vin igår, så det är skönt idag
Om jag får tro Fertilityfriend, så va min ägglossning på dag 13.. och det sammanträffar ju väldigt fint med när jag o kekke trots allt fick till det trots magsjuka o allt.. så nu är det bara att hålla tummarna och gå in i den eviga väntan... Men hurrni, vad spännande det är med alla de nya grejerna att checka på kroppen! alltså tappen, sekret etc. Det följer ju faktiskt boken än så länge rätt bra
Och va kul det är att följa grafen!! http://www.fertilityfriend.com/home/32bb7c
Nu är jag lite rådvill dock hur jag ska göra med tabletterna. Läkaren sa att jag skulle börja med dem 3 dagar efter ÄL, dvs dag 17... men om min ÄL nu var på dag 13.... skulle ni vänta tills imorrn (dag 17) att ta dem, eller skulle ni börja idag på dag 16? Snurrigt blev det, men ni kanske förstår hur jag menar??
Så där ja. Nu har jag bestämt mig och tagit första progesterontabletten. Om jag följer mönstret från tidigare månader, så är det ikväll som mina spottings skulle börja... dvs fjärde dagen efter första positiva ÄL-testet... Och det vill jag inte! så nu har jag börjat med Proveran på dag 16! Hoppas på att inte ha gjort nåt dumt nu!