• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Längtan1980 skrev 2010-12-31 11:02:23 följande:
    Hej! Jag hoppas gärna in här! Fyllde 30 i somras. Jag och min man har försökt bli gravida sedan i somras utan resultat Rynkar på näsan

December blev vårt 6:e försök. Hade BIM igår och testade negativt imorse Rynkar på näsan suck. Ajam nu är det bara att hoppas att mensen kommer så fort som möjligt så vi kan ge oss in på det 7:e försöket.
    Välkommen in i tråden! Då ligger vi typ lika i försöken! Är två veckor före dig vid ÄL på försök nr 7
  • ceke
    ernlia03 skrev 2010-12-31 11:33:09 följande:
    Ingen aning faktiskt, har alltid trott att den är högre då, brukar kännas så för mig. Kan du inte konsultera bibeln? Skrattande
    Tja.. enligt den är tappen precis innan och efter mens "Firm, low, closed, nonwet".. hittar just nu dock inget om under mensen.. Enligt Fertility Friends lektioner är den låg under mens.. Men det är vad jag hittar... Kan säkert va olika också
  • ceke
    Kekke skrev 2010-12-31 12:21:53 följande:
    jaja.. nu är det slut på friden.. nu är frugan på väg ur sängen..
    Puss på dig hjärtat mitt!
  • ceke
    Kattflickan skrev 2010-12-31 13:28:27 följande:
    Kekke: Om hon är på väg ur sängen borde det väl innebära lugn och ro, värre vore det om det vore tvärtom
    Hmm, Kekke är en sån där konstigt morgonpigg jäkel.. så lugnet för honom slutade när jag gick upp ur sängen och vandrade ut till soffan istället Men jag får nog låta honom va idag,,,
  • ceke
    Rosavit skrev 2010-12-31 13:36:48 följande:
    Hej alla!

Vill bara passa på att önska alla ett riktigt Gott nytt år. Samt berätta att vulet gick jättebra. Det låg en liten bebis där och sov med tickande hjärta :)
    Dock enligt läkaren så var den lite äldre än jag räknat med vilket tyder på att jag fått ägglossning innan testen visade det.. en liten tanke bara, precis som Mellanis sa ( har jag för mig) att vi "lite äldre" kanske släpper äggen lite tidigare..
    Enligt läkaren skulle jag haft ägglossning på onsdagen men testet visade positivt på tors, fred och lördagen... Hmm..

Kram alla.
    Åhh va härligt att det gick bra!!! Stort grattis till det

... och jag hoppas att det är samma för mig när det gäller testen... i a f denna månaden
  • ceke

Hej på er och god fortsättning på det nya året! Hoppas alla hade en trevlig nyårsafton!

Här är en till som känner sig pigg o fräsch idag. Blev bara ett glas vin igår, så det är skönt idag

Om jag får tro Fertilityfriend, så va min ägglossning på dag 13.. och det sammanträffar ju väldigt fint med när jag o kekke trots allt fick till det trots magsjuka o allt.. så nu är det bara att hålla tummarna och gå in i den eviga väntan... Men hurrni, vad spännande det är med alla de nya grejerna att checka på kroppen! alltså tappen, sekret etc. Det följer ju faktiskt boken än så länge rätt bra Och va kul det är att följa grafen!! http://www.fertilityfriend.com/home/32bb7c

Nu är jag lite rådvill dock hur jag ska göra med tabletterna. Läkaren sa att jag skulle börja med dem 3 dagar efter ÄL, dvs dag 17... men om min ÄL nu var på dag 13.... skulle ni vänta tills imorrn (dag 17) att ta dem, eller skulle ni börja idag på dag 16? Snurrigt blev det, men ni kanske förstår hur jag menar??

• ceke
    Kattflickan skrev 2011-01-01 12:20:29 följande:
    Hejsan,

Sent ska syndaren vakna

För mig blev det nog lite mer alkohol än jag tänkt, fast jag blev ändå inte full. Två glas vin, lite portvin och ett glas skumpa under 5 timmar. Känner mig pigg idag och tur är väl det, för vi måste skotta. Här kom det minst 12 cm snö igår och det har nog kommit ännu mer nu!

Det var en tjej med igår som jag inte sett sen i somras då jag var gravid. Hon såg mig då köpa en bok om graviditet och jag berättade, fast jag var i 7 veckan. Igår tittade hon lite konstigt på mig och jag fattade inte varför. Sen frågade hon mig på tu man hand om jag var gravid och då berättade jag vad som hänt. Hon hade nog varit lite förskräckt över att jag drack då hon trodde jag var gravid. De försöker på sitt andra barn och har haft lite svårt att bli gravida så vi pratade ut en del, kändes bra.

Ceke: Visst är det kul med att undersöka sig själv, göra grafer på sin temperatur mm. Jag tror det är därför jag gillar ÄL-testen, känns lite vetenskapligt och att man gör nåt för att försöka påverka sina chanser. Om läkaren sa 3 dagar efter äl så kanske du ska vänta tills imorgon med tabletterna? Finns det nån fördel/nackdel med att ta dem lite för tidigt?

Jag berättade för sambon att ÄL troligen infaller på tisdag. Han tyckte vi skulle sexa på från söndag och framåt varje dag! Mitt förslag var varannan, men är han på för varje dag, så varför inte! Vi får väl se vad ÄL-testen säger.

Millan

OJ.. måste ha varit lite tufft att få den frågan, kan jag tänka mig. Skönt att ni hade en bra pratstund i a f!

Kul att din sambo är så på i bebisverkstan Varannan dag, varje dag.. bara att köra som lusten faller på, nånstans där emellan tänker jag, bara det blir av Ni båda är ju heta på gröten att få till det, så det lär ju inte va nå problems

Ja, det är nog den vetenskapliga ådran i mig med som gör att jag är så på med tempning, kurva, ÄL-test etc! och jag som sa att jag skulle sluta med ÄL-testen. Haha... hmmm öhh.. vi får väl se hur det går!

MM, ska jag börja tre dagar efter ÄL så är det idag... Det är det som förbryllar mig hru jag ska göra. Och jag har ingen aning om det finns nackdelar med att börja för tidigt... förutom att lutealfasen antagligen blir en dag kortare på det sättet.. Och så är ju frågan om ÄL verkligen va på dag 13 eller 14. hur 17 ska man kunna veta det med säkerhet?? Eller tja.. det är väl det som blir lite klarare med FF...
  • ceke

Så där ja. Nu har jag bestämt mig och tagit första progesterontabletten. Om jag följer mönstret från tidigare månader, så är det ikväll som mina spottings skulle börja... dvs fjärde dagen efter första positiva ÄL-testet... Och det vill jag inte! så nu har jag börjat med Proveran på dag 16! Hoppas på att inte ha gjort nåt dumt nu!

• ceke
    AMC80 skrev 2011-01-01 13:46:35 följande:
    Vilken fin kurva du har. Min (enbart tempen) visar att jag inte har ÄL. www.fertilityfriend.com/ttc/index.php
    Jag ska börja kolla mer grejer som du (sekret, tapp osv), men just nu ser det mörkt ut.
    Jaa, det är kanske lättare att även kolla tapp o sekret för att få vägledning.. Men du måste länka till din hemsida på FF Annars kan jag inte se! Nu hamnar jag på min egen bara...
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-01-01 14:36:18 följande:
    www.fertilityfriend.com/home/32d4a8

Provar denna istället. Trodde att det gick att länka direkt från sidan.
    Brukar du ha långa cykler? Det såg ju lovande ut där runt dag 14, men sen blev det ju rätt upp och ner. Kollar du tempen samma tid varje dag? För mig brukar det diffa mellan kl 06 och 10 på morgonen, typ... och tja.. vet inte om det gör så jättemycket med tempen... Tar du i munnen eller vaginalt? Du kanske ska prova vaginalt för att se om den blir stabilare?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet