Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Frk Svår skrev 2011-02-11 09:28:11 följande:
    Byt ut ordet hund mot "starta företag" så har ni min situation Jag känner dock att jag inte riktigt kan vänta med varken det ena eller det andra så jag kör igång på båda två. Hoppas att det löser sig Jag tänker som så att om jag väntar med att skaffa barn tills företaget börjar gå runt så kanske jag missar barn i mitt liv. Jag blir ju inte yngre direkt. Och väntar jag med att starta företag tills jag skaffat barn så kommer både min ekonomi och karriär att falla sönder antagligen. Så jag hoppas att jag klarar av båda två. Med lite "tur" så kommer barnet först när företaget börjar gå runt...samtidigt vill jag ju bli gravid NU, helst igår...så jag känner mig lite kluven där.

Om någon har koll på hur listan fungerar så kan denne "gärna" få flytta ner mig till BIM 10 mars med ÄL 23 februari. Idag fick jag bekräftat att det inte funkade denna dagen heller, men samtidigt så fick jag även bekräftat att jag hade ÄL tidigare än jag trott och nu kanske jag börjar lära mig att tyda FF-kurvan...
    Vad tråkigt att tanten kom, men bra att du börjar få koll.

Går säkert utmärkt att kombinera barn och eget företag, fler som gör det. Kvinnor kan!
  • Jojjo77

Låter ju som om du har allt klappat och klart! Bara att tuta å köra säger jag! Tror att det ibland kan vara bättre att vara egen när man har småbarn, då styr man ju över sig själv, istället för att ha alla måsten som anställd, där man dessutom är låst på jobbet mellan vissa tider.

• Jojjo77
    ceke skrev 2011-02-11 10:30:16 följande:

Hehe.. det där med föräldraledighet.. Får se hur det blir för oss. Kan nog bli en kamp om vem som ska va hemma mest

Hahaha, det är samma här. Det är nog det min man ser fram mest emot, att få vara hemma med en liten. Men det är väl skönt att man har såna bekymmer och inte tvärtom
  • Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2011-02-11 12:05:50 följande:
    Irmelie: Tack!

Jojjo55: Trist att vara krasslig... Krya på dig!
    Jag är också hemma från jobbet, men för att jag inte kommer DIT. Vi är helt insnöade och en trafikvakt sa åt mig att "du kan lika gärna gå hem, kommer INGA bussar idag..." Ha, ha! Så det var bara att ringa chefen... Vilken tur att jag tog jobb med mig hem igår, så jag inte är sysslolös idag, he, he. Undrar bara hur mannen ska kunna ta sig hem ikväll, men det återstår att se.
    Tack Febern har försvunnit, skönt, men är yr och hängig. Känns ju i alla fall som rätt dag att bli dålig på, lockar inte alls att gå ut idag, brrr.

Vilken tur att du har ett jobb så att du jobba hemifrån och som sagt att du tagit med dig grejer hem

Precis som de andra är jag impad över att du orkar hålla dig ifrån ett test när du som sagt är hemma Håller också med om att denna tråd är fantastisk!!!
  • Jojjo77

Jag var inte lika ståndaktig som saftis och föll nu på em ner i testträsket, det brukar jag inte göra, men jag mår så kontstigt idag. Hur som helst kunde det ha kvittat för det var minus, hade nog inte väntat mig ngt annat heller, men man blir i alla fall liiiite besviken. Är ju ett pra dagar kvar till BIM så jag hoppas fortfarande att det kan finnas en chans och att minuset idag berodde på att det är för tidigt. Man är ju konstig hur man kan hålla på och hitta på en massa förklaringar i hopp om att det kanske kanske kanske blir ett plus vid ett annat testtillfälle

Under dagen har jag gått och funderat på det som vi skrev om här i tråden för ett tag sen, ska man mysa på som vanligt under mars månad? I ärlighetens namn är jag ju inte jättesugen på att få en bebis i december, samtidigt som det känns mer än dumt att göra uppehåll och gå miste om en månad bara för att man inte vill riskera att få barn på julafton... Å andra sidan kanske en paus i bebisverkstaden kan vara bra för att liksom slappna av. Pausar man i mars så hamnar man ju sen på "rätt sida" året. Hamnar vi på rätt sida året så kan vi också planera för resa sensommar/tidig höst, utan bekymmer. Ja, ni hör ju hur knäpp jag är, hemma från jobbet en dag=alldeles för mycket tid för sig själv att gå och tänka...

• Jojjo77

Ja, det är ju sant... Hmmm ännu mer att tänka på...

Är glad att jag bor i lgh när jag hör om och ser allt snöskottande.

• Jojjo77

Lavendia - tänker som du också, men idag började jag fundera ännu mer kring det. Kanske mest för att jag tycker att det börjar bli så jobbigt att hålla på och försöka varje månad, känns inte som om man kommer att stå ut om man ska köra på på det här sättet i värsta fall, flera år... Så ska man ta en paus för att bara försöka slappna av, så kanske mara eller april är de månaderna man ska satsa på...

Millan - hahaha, jag gör precis som du, kollar upp BF för flera månader framåt, därav mina tankar idag. Hoppas att dina känningar ger ett plus Jag har nästa gett upp denna månad, p g a minuset idag.

• Jojjo77

Millan - tror som andra, att det inte är någon fara att du jobbat hårt fysiskt. Det ska mycket till för att få missfall och får man det beror det ju oftast på att det är något som inte stämmer med barnet. Så du kan nog vara lugn.

Har kollat mina datum och det visade sig att jag har två ÄL i mars, om uträkningarna stämmer, en precis i början och en precis i slutet. Jag och mannen har bestämt att vi kör på som vanligt, alltså ingen inplanerad paus.

Ingen mens än, ett par dagar kvar förvisso, men känner mig fortfarande konstig. Yr och trött. Konstigaste av allt, mina bröst ömmar inte, som de alltid gör innan mens...

Ja, när kommer våren?!? Jag är ingen vintermänniska och frågar mig varje vinter VARFÖR jag bor i det här landet. Snö tycker jag om under julhelgen, sen vill jag faktiskt inte se den mer. Man började ju precis tro att ljuset i tunneln var på väg, snön hade smält, fåglarna kvittrade och det var ett par plusgrader, nähä, då smäller det till igen med en j...la massa snö och minus 15 grader. Usch och fy och blä säger jag, man kan ju bli deprimerad för mindre.

• Jojjo77
    Polarlantis skrev 2011-02-13 10:00:04 följande:
    Seriöst, den här värken alltså! Ok, vet att jag tjatar nu men HALLÅÅÅ hur länge ska man gå runt och känna som man har mens? 4 dagar till BIM...dags att ta nytt test snart tror jag...hmmm...nästan så man inbillar sig att det hänt ngt spännande i kroppen nu ju! Jobbigt att få förhoppningar...
    Spännande Min kropp sänder tyvärr inga värksignaler, bara huvudet som snurrar som om jag vore salongsberusad
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet