L Maria skrev 2010-12-28 18:55:03 följande:
Minnie - (min vanligaste felstavning av mitt eget namn...

) använder testlagrets nu och såg en svag stegring den 22, sedan starka streck både på morgonen och kvällen den 23, svagt igen den 24.
Har modifierat lite fram och tillbaka nu - om jag hade haft över 36,5 på annandagen sätter den in äl den 23, sätter jag 36,5 och över 36,5 imorgon så sätter den också ut den 23. Får ialla fall ingen annan dag... Utan att "fuska" den 26 så får jag äl den 23 om jag får över 36,5 imorgon...
Första månaden testade jag med clearblue och samma dag som jag fått glad gubbe på morgonen hade jag ont i ena äggstocken på eftermiddagen, så jag tror i och för sig att det kan komma samma dag för mig... Har hört att det är lite vanligare också, för oss som är över 30, vet inte om det stämmer?
Änglabitch - ajaj, ont av kommentaren...
Verkar som att den 23:e är det datum det blir då, håller tummarna för hög temp imorgon. Vad gäller oss över trettio och när ÄL sker, så är det stora problemet att vi t.o.m. kan ägglossa innan ÄL-testet visar fullt positivt utslag. Detta är för att ägglossningstesterna är designade för en väldigt rask och kraftig stegring, men vi äldre kan stå och småputtra på en lägre nivå under en längre tid i stället och då kanske ägget släpper på en "för låg" nivå i förhållande till vad testtillverkarna har satt som "cut off" nivå. SVT hade ett jättebra inslag med en fertilitetsläkare om detta, dessvärre har tiden för deras rättigheter gått ut så det går inte längre att länka till den. (Själv sparade jag hem programmet på min dator och om någon är intresserad så inboxa mig en mailadress så kan jag se om det går att kopiera och skicka från min dator som länk)