• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • mallanis

Maria- missade det satt nog och skrev när det postades... jag missasde även ASTROOOOO!

Tjoooo stort grattis!!! Åhh så roligt för er!!!  Fantastiskt! Skål

Tredje gången gillt!?
  • änglabitch

GRATTIS! Astrogirl- allt går bra och grynet bara växer och mår bra.Önskar dig all lycka!
     Måste vara en overklig känsla att äntligen se ett pluss.Glad
    Kändes härligt att läsa om dina små symtom, liknar dom jag haft nu på pricken.
    Inte för det är någon garanti, men det ger mig hopp!

Under julen träffades familjen,med bla min brors fru och sin stora 7-månaders mage, jag gick och snegla på den och önskade att det var min.Hon är lika gammal som mig och vi skojade alltid förr om att vi skulle ha bebis samtidigt. Jag tror inte hon anar hur gärna jag hade velat det nu!
    Sen kom pappa med sin hemgjorda snaps, som jag inte alls var sugen på så jag sa nej,mest för den är äcklig men mycket för det inte känns som det är värt det, om jag ska dricka mellan ÄL och Bim kan det ju iaf vara nåt gott!
    Hans kommentar var - Äh, vad är det med dig? Är du gravid eller?
    Det gjorde så ont! -Nä,,,,,inte än, viskade jag bara.Gråter

• Gris78

Har någon av er eller känner ni någon som fått bruna flytningar efter bim?

Använt tampis idag - helt bort kastat!!

GRattis  Astrogirl!!!! :) 

• Minnie69

Maria - Ok, såg att du testade med "låga" temper, gissar att du behöver ca 36,7 på den 26:e om det ev ska bli så att krysset flyttar sig. Om en högre temp inte flyttar dagen heller så har det nog med vad du har registrerat angående flytningar och test att göra att FF sätter ut där de gör.

• L Maria

Minnie - (min vanligaste felstavning av mitt eget namn... ) använder testlagrets nu och såg en svag stegring den 22, sedan starka streck både på morgonen och kvällen den 23, svagt igen den 24.
    Har modifierat lite fram och tillbaka nu - om jag hade haft över 36,5 på annandagen sätter den in äl den 23, sätter jag 36,5 och över 36,5 imorgon så sätter den också ut den 23. Får ialla fall ingen annan dag... Utan att "fuska" den 26 så får jag äl den 23 om jag får över 36,5 imorgon...
    Första månaden testade jag med clearblue och samma dag som jag fått glad gubbe på morgonen hade jag ont i ena äggstocken på eftermiddagen, så jag tror i och för sig att det kan komma samma dag för mig... Har hört att det är lite vanligare också, för oss som är över 30, vet inte om det stämmer?

Änglabitch - ajaj, ont av kommentaren...

• Daniela01
    Astrogirl skrev 2010-12-28 17:29:21 följande:
    Har plussat idag!!! Kunde inte tro mina ögon i morse. Känns helt overkligt. Ska testa imorgon bitti också.  

Var ganska säker på att mensen var på väg för jag har inte känt några direkta symptom och i morse när jag vaknade hade jag värk i tjejmagen precis som när mensen är på väg så jag sade till min sambo att tant röd nog är på väg tyvärr. Dock hade det inte kommit någon mens  när jag gick på toa så jag testade mig för säkerhets skull och där kom plusset på en gång. Behövde inte vänta ens en minut. 

Har inte haft några direkta symptom. Om jag tänker tillbaka så hade jag lite ont ena äggstocken några dagar efter ÄL och så har jag haft lite mer rikliga flytningar (iite mer vitaktiga än vanligt). Lite ont i brösten (typ i bröst-körtlarna och lite i vårtorna nu det sista), men inte mer än vanligt inför mens, så jag trodde inte det skulle blir något plus denna månaden heller. 

Det var denna månaden som vi gjorde våran utredning och spolningen av äggledarna drygt ett vecka innan ÄL. Vet inte om spolningen kan ha spolat bort något hinder eller om det bara var vår månad denna månaden helt enkelt. Då vi höll på med utredningen så blev det kanske inte lika uppstressat runt ÄL heller,  då vi väntade på besked om allt var ok eller om det var något fel på oss. Kändes som om det kommer nog inte bli något ändå, så då kanske det hela blev mer avslappnat och kanske därför vi lyckades. Åt inga andra piller denna månaden, som rosenrot och Glandin och Apiforce som jag testat tidigare, just för att jag inte ville att de skulle påverka testen i utredningen på något sätt. Man kan ju inte veta vad det var som gjorde att vi lyckades denna månaden, bara underbart att det fungerade till slut.

Helt fantastiskt! Det tog drygt ett års försök. Hoppas det stannar där nu också och att allt är ok. 

Håller tummarna att det bli er andras tur snart också!  Kramar!! Solig

Ett SUPER STORT GRATTIS!!!!! det är ju underbart!!!!! Gravid Nu får du njuta av graviditeten Hjärta
  • mallanis

Maria- tror inte att du hade äl tidigare än charten har räknat ut! Tempen kan ju hoppa lite men jag skulle inte oroa mig för att den kom tidigare iaf men att du fick draget kryss samma dag som ältestet var positivt? Du ältestade inte dagen innan?

jag tror mer på älflytningarna än ältestet ;) Men inte ens FF är bergsäkert så här såg mig kurva ut då jag blev gravid ;) (hoppas länken funkar) du ser FF är inte ens säker på min äl den gången ;) hahha

Tredje gången gillt!?
  • Minnie69
    L Maria skrev 2010-12-28 18:55:03 följande:
    Minnie - (min vanligaste felstavning av mitt eget namn... ) använder testlagrets nu och såg en svag stegring den 22, sedan starka streck både på morgonen och kvällen den 23, svagt igen den 24.
    Har modifierat lite fram och tillbaka nu - om jag hade haft över 36,5 på annandagen sätter den in äl den 23, sätter jag 36,5 och över 36,5 imorgon så sätter den också ut den 23. Får ialla fall ingen annan dag... Utan att "fuska" den 26 så får jag äl den 23 om jag får över 36,5 imorgon...
    Första månaden testade jag med clearblue och samma dag som jag fått glad gubbe på morgonen hade jag ont i ena äggstocken på eftermiddagen, så jag tror i och för sig att det kan komma samma dag för mig... Har hört att det är lite vanligare också, för oss som är över 30, vet inte om det stämmer?

Änglabitch - ajaj, ont av kommentaren...
    Verkar som att den 23:e är det datum det blir då, håller tummarna för hög temp imorgon. Vad gäller oss över trettio och när ÄL sker, så är det stora problemet att vi t.o.m. kan ägglossa innan ÄL-testet visar fullt positivt utslag. Detta är för att ägglossningstesterna är designade för en väldigt rask och kraftig stegring, men vi äldre kan stå och småputtra på en lägre nivå under en längre tid i stället och då kanske ägget släpper på en "för låg" nivå i förhållande till vad testtillverkarna har satt som "cut off" nivå. SVT hade ett jättebra inslag med en fertilitetsläkare om detta, dessvärre har tiden för deras rättigheter gått ut så det går inte längre att länka till den. (Själv sparade jag hem programmet på min dator och om någon är intresserad så inboxa mig en mailadress så kan jag se om det går att kopiera och skicka från min dator som länk)
  • mallanis
    mallanis skrev 2010-12-28 19:09:00 följande:
    Maria- tror inte att du hade äl tidigare än charten har räknat ut! Tempen kan ju hoppa lite men jag skulle inte oroa mig för att den kom tidigare iaf men att du fick draget kryss samma dag som ältestet var positivt? Du ältestade inte dagen innan?

jag tror mer på älflytningarna än ältestet ;) Men inte ens FF är bergsäkert så här såg mig kurva ut då jag blev gravid ;) (hoppas länken funkar) du ser FF är inte ens säker på min äl den gången ;) hahha
    Maria- oj jag ligger lite efter ser att Minnie redan frågat ;) och att du altså har själv satt dit de sista temperna? ?
    virrigt här ;)
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet