Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ernlia - Jag tror absolut det var för att du inte testade med morgonurin. Låt det gå några dagar och testa igen, det är nog först då du kan få ett tydligare besked.

Sanna77 - Vet du när du hade ägglossning? Min mens har bara varit "sen" om ägglossningen varit sen, dvs den är alltid 14 dagar efter mens.

ceke - Ånej vad synd. Förstår att det känns tungt. Men har man tur så hjälper progesteronet ändå till att gynna förutsättningarna att bli gravid, även om du har spottings. :) Annars så är det väl "bara" att vänta tills nästa månad.

ego - Idag ska vi börja sexa igen efter mensuppehållet. Vi kör nog varannan dag den här månaden. Förra körde vi varje och det blev lite jobbigt. Håller med om att sexet blir rätt krystat när man har bebisverkstad. Brukar ni variera ställning något och så? För oss blir det nästan alltid samma, åtminstone i slutet, eftersom den är mest praktisk. :)
  • ifyouweremine

Annvian - Jag är 30 och på 6:e försöket, äl om ca en vecka. Har hängt i denna tråd sen 2:a försöket. :)

Mallanis - Du har just skapat 30-taggarnas mest eftertraktade tråd. ;) Kommer kika in där ibland och se hur det går för er även om jag skriver i denna. Hoppas få skriva i er snart också och att ingen av er återkommer till vår tråd annat än för att checka läget! :)

• ifyouweremine

Malin7801 - Välkommen! Attans med mensen.. Vad är nästa steg nu då? Blir det fler kurer eller något annat?

• ifyouweremine

Åh herregud.. Läste precis artikel på Aftonbladet som handlade om en 3-åring som vakat vid sin döda mammas sida över hela julen, han trodde hon sov. Trodde hjärtat skulle brista och kunde inte låta bli att gråta en skvätt. Är det fler av er som blivit jättekänsliga för artiklar, tv-program som handlar om barn sen ni började verkstaden? Jag har inte varit sån förut men de senaste månaderna har jag varit helt gråtmild.

• ifyouweremine
    saftochbulle - Min viktnedgångsplan är att gå på LCHF-diet i kanske två månader, samt kombinera med längdskidåkning och gym (och snöskottning). Har gått på LCHF-dieten en gång förut, gick då ner ca 5 kg på ungefär 2 månader, men då fuskade jag lite. Maken gick ner 8 kg på samma tid, trots att han bara var 2 kg från normalvikt. Det är ganska enkelt att gå på den dieten när man är två, även om jag började sakna bröd och pasta väldigt mycket mot slutet, samt att det gäller att man är lite kreativt lagd om man behöver äta nåt snabbt. Men sen går det bra att gå över till lite mer GI-tänk för att behålla vikten. De flesta andra dieter känns det som man måste fortsätta med i all evighet för att inte gå upp snabbt igen. Vad har du för plan?

ceke - Men åh så irriterande med läkaren som inte ringde tillbaka. Som sagt de kunde ju åtminstone ha hört av sig och sagt att de ringer imorgon istället.

Sanna77 - Hur går det??? Kan ha missat nåt inlägg för det skrivs ju så mycket (vilket är jätteroligt), men hoppas i alla fall att du fortfarande inte fått besök av nån tant

MariaF79 - Spännande! Hur känns det i kroppen?
  • ifyouweremine
    Uppsara - Låter fint att ni prickat äl. Hoppas att det tar sig igen redan denna gång :)
  • ifyouweremine

Ego - Makens hockeylag ser av allt att döma ut att vinna kvällens match, så ikväll kommer han vara på gott humör när han kommer hem. Perfekt då att jag precis entrat fertila veckan! ;)

• ifyouweremine
    Millan - En del tror ju att katter har en förmåga att också känna på sig vad som komma skall.. ;) Du kanske är extra fertil denna månad. :) Hoppas!

Sanna77 - Låter ju sjukt lovande, du måste berätta imorgon hur det har gått efter testet. Jag håller tummen!
  • ifyouweremine
    ceke - Usch vad jobbigt. Men jag håller i alla fall fortfarande tummen för att din behandling gynnar möjligheten att bli gravid trots spottings. Inte sällan verkar graviditeter dyka upp när man som minst väntar sig det. Och sen tänkte jag på det att din mamma och du har så lika symtom - men hon blev ju gravid med dig i alla fall!? Slutligen så läste jag ett "barnmorskans svar" på en insändare i en tidning (har ju börjat läsa en del barn- och gravidtidningar) och sista meningen i svaret var: "Det är inte svårare för dig att bli gravid för att du har spottings!" Så det verkar i alla fall råda delade meningar om detta och det är ju inte säkert att pessimisterna har rätt. :)

MariaF79 - Jag blev också lite knäckt först när jag såg resultatet, trodde faktiskt inte att det skulle vara så många som plussar så tidigt. Men sen läste jag en annan (lite mer statistiskt säkerställd) undersökning nånstans som visade att det framför allt är bland yngre som det plussas väldigt tidigt. I vår åldersgrupp är det lite mer utspritt. Så det gav mig lite mer hopp igen!

Irmelie - Känner igen det där "efter oss  i kön"-tänket.. Men idag fick jag i alla fall se bilder på en liten nyfödd till en kompis som helt klart var långt före mig i kön. Tog sig på 11:e försöket för henne. Det kändes desto bättre - det visar att det ger resultat av att kämpa! :)
  • ifyouweremine

God morgon tjejer! Hoppas ni är gladare idag! Själv är jag skittrött pga dieten. Går över efter några dar men sjukt vilka socker-cravings man har.. och då äter jag ändå väldigt lite godis. Man får i sig mer socker än man tror.

MariaF79 - Ska se om jag hittar artikeln igen. (Det var inte på FL) Kollar man på denna tråd så har ju de flesta som blivit gravida plussat senare än "första försöket", vilket inte stämmer med %-en för yngre. Så tåget har inte gått hörni! :)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet