• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Mallanis: Jaa, hehe, följer kurvan med spänning. Kan sitta o stirra på den långa stunder som för att bara säga åt den att liksom fylla i resten av månaden i en millisekund bara för att ge mig en hint om hur det blir

När jag använde p-ring så låg jag på runt 35.8-36,2 i normaltemp, så nu känns det som att jag har en rätt hög kroppstemperatur hela månaden! Så kanske har blivit lite hottare av mig. haha..

Ojoj vad jag håller tummarna för att spottingsarna uteblir nu.. och ska bli spännande att se om tempen stiger än mer med progesteronet som jag äter också! Skulle kännas betryggande om jag hamnar på 36.8 åtminstone under lutealfasen.. Förra låg jag ju (när jag inte hade feber) på runt 36,6 och tja, då hade jag ju konstanta spottings också...

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-01 15:28:37 följande:
    Fortfarande ingen mens efter den dagen jag hade det..i onsdags...imorgon tar jag ett test bara för att kolla men jag tror fortfarande inte att det är ngt, tror bara kroppen är helt av banan...återkommer!
    Oj. Då låter det ju fortfarande spännande! Vilken nervpress! Förstår att du inte vill hoppas.. Det kan ju ha varit en sån där nidis du hade, eller så har kroppen bara inte återställt sig helt efter p-piller. Som kaprifolen sa... Den som lever får se.. men håller tummara för dig!
  • ceke
    änglabitch skrev 2011-01-01 16:13:57 följande:
    Förlåt polarlantis, var ju imorgon du skulle testa!
    Jag är lite uppe i det blå nu Glad
    Klart du ska va uppe i det blå! Stanna där! Vilka härliga nyheter och vilken underbar start på det nya året! Stort GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower}
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-01-01 16:20:45 följande:
    Jag har tagit när jag vaknat. Kl 06:10 alla jobbdagar och runt tio alla lediga dagar. Ska börja ställa klockan på sex oavsett istället tror jag.
    En dum fråga. Har man en speciell vaginal termometer eller är det samma som den i munnen?
    Tar du vaginalt eller oralt?

Jag hittade en annan bra länk om tempning också. Om man inte kan alla engelska ord som jag.
    mallanis skrev 2011-01-01 15:43:09 följande:

Hej tjejer! God fortsättning på året och hoppas nu för ett lyckosamt 2011 för allihopa!!!! 2011- Vårt göra bebis och snusa bebis år!!!!

Ego- Här har nyår varit supernice med god mat men dock utan någon höjdar dryck =) En vän som inte visste att jag var gravid så jag har berättat nu... Hon skrattade och sa...jag anade det ;) sist när det var fest och du körde så tyckte jag att du tvekade en millisekund när du berättade att du skulle köra..... Japp vad kan man säga jag suger på att ljuga =) eller iaf undanhålla saker jag skulle ju köra ;)

Rosavit- Åh så skönt! Härligt!

Ceke- du hade otroligt låg temp precis under mensen...(du sa ju att du var ett kallblod ;) ) om det blir mens igen ska det bli intressant om din kurva störtdyker vid mens... Inget konstigt med det men bara intressant min kurva var mer att den minskade from mens och gick neråt lite mer sakta så kul att se din kurva!  Ceke håller med gillade att tempa och äl-resta då han man liksom koll på det man kan och dessutom är det kul!!

Annjann- Du har en ganska hoppig kurva och en hel del ringar som inte är i fyllda? Beror det på att du har tempat vid lite olika tider?

Astrogirl- japp tappen tycker jag är en konstig sak ;) Jag har slutat klämma på min, den gjorde mig bara konfunderad ;)

Millan- skönt att få prata av sig!

Ja det gör det. Får försöka tempa jämnare hädanefter =)
    Det är samma termometer, men tja, som tjejen på apoteket sa... man kanske ska bestämma sig från början var man vill tempa Tror hon tänkte på att man inte vill ha den i mun om man använt den vaginalt.. hehe Fast de går ju att tvätta o sprita också antar jag
  • ceke
    ifyouweremine skrev 2011-01-01 17:05:10 följande:
    änglabitch - GRATTIS!!!! Perfekt start på nya året som sagt! :) Bra att du sätter standard för den här tråden för 2011 också. Här ska det regna plus!

Ego 1: Min mens blev visst bara 2,5 dagar den här gången, brukar vara 5. Konstigt, undrar om det är ett tecken på att jag inte hade någon ägglossning den här gången eller så? Den KAN ju utebli även om man får positivt på äl-stickan. Mycket som varit annorlunda den här månaden - längre cykel, kortare mens och kraftigare mensvärk.

Ego 2: Nu jäklar ska jag komma i form! Har nu skaffat några bra vikt-, kost- och träningsappar som ska underlätta. Och så ska jag sova minst 7 timmar per natt och försöka stressa mindre på jobbet. Imorgon ska jag åka och köpa lite nya skidkläder så jag kan ge mig ut och åka. Är superpepp!!
    jag hade också jättekort mens sist, men tydligen hade jag trots det ägglossning innan (i a f enl ÄL-test) och tydligen enligt VUL så hade jag fått ut allt då slemhinnan hade en bra tjocklek efter mens.. så vem vet, kanske lika för dig? Eller så hade inte jag heller ÄL

Hehe, låter som ett nyårslöfte Här är en till som ska ta nya tag i kost o motion så snart jag är kry nog. Jag brukar va bra på sånt, men senaste halvåret har varit en katastof... för att inte tala om de senaste veckorna i sängen. Ojoj, kan inte räkna hur många skumtomtar och godispåsar, choklad, pizza etc som åkt ner utan minsta tillstymmelse till motion. Suck. Det börjar kännas på midjemåttet.... Längtar efter att åka längdskidor, ställa mig på crosstrainern för ett långpass (typ 40 min), simma o styrketräna lite!!!

haha.. tog första proveratabletten vid lunch... och nåt har i a f börjat hända då brösten rätt plötsligt är bra mkt mer ömma o fasta. Hoppas det är ett bra tecken att de även funkar mot spottingsarna!
  • ceke

Millan: Jag fryser också otroligt lätt... men har blivit mindre o mindre frusen av mig... hm och min kroppstemp har ju också stigit lite.. Förra lutealfasen så va jag inte alls lika frusen som vanligt.. så det verkar stämma på mig!

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-01 17:59:09 följande:
    Den eviga frågan...ska jag testa idag på BIM+6 eller ska jag vänta till på morgonen imorgon så det är högre koncentrationer OMOMOMOM det är ngt i magen????
    I LIKE!!!! Är jättenyfiken!! Men det kanske ändå är säkrast att spara testet till morgonurinen Det är ju som starkast då ju... Eller så får du hålla dig minst 4 h tror jag det brukar stå va?
  • ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-01 17:59:09 följande:
    Den eviga frågan...ska jag testa idag på BIM+6 eller ska jag vänta till på morgonen imorgon så det är högre koncentrationer OMOMOMOM det är ngt i magen????
    Men du.. när var det du hade den eventuella nidisen? Tänkte om ägget hunnit börja producera tillräckligt hcG än. Jag skulle nog försöka vänta tills imorrn Du har ju varit helt fantastiskt tålmodig än så länge, så visst klarar du några timmar till
  • ceke

Och jag uppdaterar listan igen utifrån att datumen ändrades lite igen enligt FF. till det positiva utifrån våra försök denna månad Hoppas hoppas!

Saftobulle: Haha.. tror det hör till att va lite psyko! Och hehe.. de små männen under fem är svåra att motstå! Flickorna också för den delen! Firade nyår igår med två flickor på 2,5 och 5. Sååå goa! (svägerskans döttrar). Femåringen lyckades hålla sig vaken till tolvslaget, men då va hon så trött att det va jobbigt i hela kroppen o så ville hon inte ut o kolla på raketerna som hon längtat efter. Haha.. hon kom med till slut. Goungen!

Jojjo: Vi äter båda multivitamin man resp. kvinna från apoteket. Tror de innehåller allt som behövs Jag har ju tydligen i a f toppenvärden på folsyra o b-vitaminer enligt blodprov efter att ha käkat dem

Tomte DECEMBER  Tomte

16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12 -- Ceke ÄL 29 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet