Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tja...här har mensvärken börjat dyka upp lite för mycket så jag tror nog det blir mens och inget + för mig... Men har sagt det innan, en riktig mens hade också suttit fint som bevis på att allt funkar iaf...hmmm... BIM imorgon så säkert får jag hållas på sträckbänken ett tag till... Väldigt jobbigt att ha värk från ÄL till BIM...hoppas det inte är det nya "normala" för mig!

Ja det är ju helt sjkt att man kan spendera ALL tid med att tänka på detta, hur hände det? Jag som alrig varit så speciellt intresserad av barn är nu helt stirrig! PUST! Sedan har jag min kompis som är gravid och så oansvarig och opäläst med en sambo som tycker att livet kommer upphöra så snart bäbsisen kommer...liiiite svårt att hålla huvudet kallt i det läget känner jag! PUST IGEN! Har alltid hatat att vara i centrum men nu >VILL jag vara det och då funkar det inte...TRIPPELPUST!

Saftochbulle: lyd din kropp, ät chips Flört
    Inna: grattis till att allt ser bra ut! Jättekul att du är kvar lite i tråden!
    Jojjo55: hur går det???
    Zaila: Hur går det???

Håller tummarna för er alla!!!

• Polarlantis
    Jojjo77 skrev 2011-02-16 07:45:33 följande:
    Hur det går för mig? Ingen j...la aning. Inte tillstymmelse till flytning sen igår fm, få väl se vad som händer under dagen. Är det möjligt att kroppen i 33-års åldern ska börja strula med hur mensen är? Har aldrig varit med om detta tidigare, småfjttande ett par dagar innan mens och så småfjuttande ett par dagar innan den upphör helt. Märkligt, märkligt, märkligt.
    Högst irriterande med dumma kroppar!
    Så där har min också hållit på men fåniga bruna flytningar och sedan inget mer. Men denna månaden kollade jag med ÄL test och har haft ÄL och nu såg jag liiite färskt blod och ja...jag blev GLAD! Det betyder ju att kroppen håller på att bli BRA och I ORDNING igen! Tjoho!!!  Kanske du inte hade Äl...eller har du testat? kommer inte ihåg... Mest vill jag ju hoppas på + för dig så klart!!!
  • Polarlantis
    Lavendia skrev 2011-02-16 08:59:58 följande:
    Jojoo: HOppas det bara är en lite blödning och du ändå är gravid!! Hur går det för dig Zalia? Åh vad roligt mensen kommer på riktigt för dig Polarlantis! Äntligen!! Skrattande
    Hoppas bara jag inte ropade hej för tidigt nu...men som vanligt, bara att vänta och se...hmm...
    Blir att traska till hälsokosten och köpa mer bidrottninggéle iaf! Lite fart verkar det ha sat tpå kroppen...vet dock inte om jag vågar mig på rosenrot....jaja, vi får se!

Tror jag ska ta sambon och åka och fika lite idag...vi kanske kan behöva det...lite mysigt så där mitt i allt...

Fattar heller inte varför man ska gå upp i vikt när man försöker med bäbis??!! MORR!!! Nu får min kropp skärpa sig! Rör mig massor och äten bra mat och lite sötsaker och så...bara dom förbannade p-pillerefterslängarna som spökar ännu, MORR MORR MORR!!!

Jojjo och Zaila, håller tummen för er!!

Lavendia: jag är som du...tänker och tänker ochTÄNKER och läser allt möjligt...och längtar...det är så SEEEGT! Nu får det faktiskt BLI ett +!!!
  • Polarlantis
    Uppdaterar lite...

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    18 -- Percy31 ÄL 4 feb (1 försöket)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    1 -- AnnJan ÄL14 feb (3:e gången gillt)
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    15 -- Jojjo55 ÄL 1 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8)
  • Polarlantis

Jösses amalia vilken mensvärk...vad är det jag bett om egentligen????? Att  jag behöver äta ipren under mens är iaf inget jag minns från innan p-pillrena! Men bara kroppen nu kommit sig i ordning kan jag leva med det! Tänk att man kan bli glad för lite klart blod? Helknäppt! Så, nu är jag nöjd, nästa månad vill jag INTE se något sådat utan bara ett fint +...

• Polarlantis

Ni som småfjuttar, heja heja heja, hoppas det blir +++++

Själv kryper jag nu ner i soffan med värmekudde på magen, te och chocklad och försöker att tänka på annat och inte bli helledsen. Snacka om menshumör, urk och blä! Men jag ÄR glad för mensen...men deppar ändå över att vi nu siktar på försök nr 4...som inte är något alls, jag VET...men ändå...idag depp, imorgon ser jag frammåt!

• Polarlantis

Hej alla och tack för pepp och goda råd! Ni ÄR verkligen bäst!

Här är det lite mens iaf...hmmm...första dagen var det klart blod och nu bara lite brunt...vi pratar trosskyddsnivå bara. Så ingen störtflod precis men bra mycket bättre än tidigare! Tokdepp igår kväll men hade världens bästa sambo och vi pratade och kramades och jag fick riktigt gnälla av mig...ni vet hur det är när ALLT man kan tänka på är pest liksom... Så idag är allt mycket bättre och jag är fast besluten att se frammåt!

Massor med kramar till alla er andra som ocks¨å fick mens nu...decemberungar here we come!!! Och ni som väntar nu, hur går det för er???

Pingla 77: lycka till vidare nu och så skönt att allt är ok med er i alla fall! Håller tummen nu HÅRT!!!

• Polarlantis

Finlandssvenska: Ush, aldrig kul med kompiskriser!!!

Måste dock tycka att det verkar som en enorm hög med avundsjuka från henne...att hon eg vill ha allt det du har. Det man säger om andra brukar ju leda tillbaka till en själv liksom... Men jag tycker verkligen att du ska säga ifrån men inte aggresivt, utan säga att du gjort dina val i livet och du är nöjd med dem och att du inte vill skryta utan att detta faktiskt "bara" är ditt liv nu! Säg att hon sårar dig när hon säger sånt här.

Lycka till och många kramar!!!

• Polarlantis

Millan, håller tummen SÅ HÅRT för dig nu!!! WIIII!!!

EGO: Jaha..nu är mensen slut verkar det som...två dagar bara...kan aldrig vara normalt! Jöses, hade mer mens när jag åt piller för tusan! MORR!

• Polarlantis
    ceke skrev 2011-02-21 10:49:17 följande:
    Så.. nu har jag gjort ett test för att se skillnaden mellan billigatesters och testlagrets ÄL-stickor. Får klockrent utslag med billigatesters men inte med testlagrets. På testlagrets är testlinjen tydlig men inte lika stark som kontrollinjen. Precis så fick jag som bäst förra cykeln. Men... då BBT säger att jag hade ÄL förra cykeln och då billigatester ger fullt utslag samtidigt som testlagrets fjäser, så vill jag påstå att testlagrets inte är lika känsliga som billigatesters.. och utifrån att BBT talar sitt språk, litar jag mer på billigatesters tester.

Haha.. vilket utlägg det blev om det.. men tja..

Så, med andra ord är det bara upploppssträckan på stockholmsveckan kvar här då ÄL brukar komma väldigt snart efter positivt ÄL-test för min del!
    Intressant...klart det inte ska vara enkelt ens beroende på vilka tester man köper, pust! Men kul att du gjort en ministudie! Tackar och bockar för info, hihi!

EGO: ok...börjar fundera på hur snabbt ÄL tänker komma den här månaden...hem och testa blir det iaf för det verkar vara ngt på g iaf! Helskumt! Borde inte vara förens 2 mars...men jag klagar INTE om det tänker hoppa igång redan Flört Hoppas dock på att humöret inte blir så sänkt som förra månaden, var inte kul alls. Och senaste dagarna har varit så toppenglada!Vill ju vara glad under ÄL hur ska det annars bli ngt???
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet