Vi över 30 som längtar efter första barnet
Saftis - men alltså! Vad svarade hon när du sa att det inte var frivilligt...? Hoppas att hon skämdes!!
Polarantis - lycka till med mysandet!
Saftis - men alltså! Vad svarade hon när du sa att det inte var frivilligt...? Hoppas att hon skämdes!!
Polarantis - lycka till med mysandet!
De enstaka som frågat när vi ska ha barn har jag sagt bara "det kommer när det kommer" eller "det är kanske inget man kan styra över" och sen inte sagt mer.
Ego - jag har tidigare berättat om några yngre tjejer på jobbet som jag diskuterat barn med - en av dem slutade med p-piller i december och hon är gravid nu, v 13. När hon hade berättat (redan i v 11, de hade varit på tidigt ul i v 9 och fått se hjärtat) så berättade jag att jag fått missfall (har inte sagt något om det innan), hon som är gravid blev nästan tårögd och sa något i stil med "och så sitter jag här och berättar att jag är gravid!" Just i det fallet så kände jag verkligen att det inte gjorde något - jag var innerligt glad för hennes skull, även om jag så klart då önskade att jag själv också var gravid igen (detta var typ veckan innan vi testade positivt igen), men jag visste ju att de verkligen ville och hade planerat för det här. Hon var så himla söt också när hon berättade, jag frågade hur det gick med renoveringarna (de har nyligen köpt hus) och hon blev alldeles knallröd i ansiktet och stammade fram något om att ja, jo, det låg ju lite på is nu för de hade andra saker att tänka på. Eftersom vi satt i fikarummet och det inte var helt officiellt då så höjde jag bara frågande på ögonbrynen och hon nickade.
Jag hoppas så att det går vägen för oss så att jag snart ska kunna berätta för henne att jag är ca 8 veckor efter henne!!
Åh, Astro, håller verkligen tummarna för att det stämmer och blir starkare imorgon!!
Wii, grattis Astro, vad glad jag blir för din skull - ni som försökt så länge innan, skönt att ni inte behövde vänta så länge den här gången! Och kul att inte vara sist på listan längre!
Tyvärr dippade även min temp imorse, vilket i graviditetssammanhang brukar innebära missfall... Det har inte börjat blöda än, men gör väl i så fall imorgon och då är vi på exakt samma dag som förra gången, 5+0.
Just nu känns det bara orättvist och jag orkar inte gå igenom det här en gång till... Men det kommer man ju att göra. Det sägs ju i alla fall att det är liten risk att få tre missfall på rad, så det är väl till det man ställer sitt hopp just nu.
Tack för tumhållningar, tyvärr så hjälpte det inte - jag har börjat blöda nu och har alltså mitt andra missfall i år...
BIM Vi som längtar...
Maj 
13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6)
20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
26 -- Sophy80, äl 12 maj? (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
27 -- shelby ÄL 14 maj (hoppsan hejsan)
30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)
30--Polarlantis ÄL 16 maj (5:e försöket, 1:a efter MA...)
Juni 
1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
5 -- Frk Svår ÄL ca 21-26 maj
5 - Prodigy79 (11:e försöket)
8 - Zalia ÄL 27 maj (försök nr 9)
11-- DubbelA ÄL ? maj (försök nr 9)
14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
18-- Finlandssvenskan ÄL 4juni(8:e försöket)
21 - Marsflickan, ÄL ca 7 juni ( 2:a försöket)
21-- Pingla77, ÄL 6 juni (försök nr 11, 2:a med Pergo)
23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
? -- Kiyona, ÄL x juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
25 -- Fröken Ellen. ÄL 10:e juni. (13:e försöket, 2:a med Pergo)
MariaF79 (7 försök, två mf i v 5)
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
2011
Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
2012
PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
Tack alla, för virtuella kramar, de värmer de också!
Just nu är jag inte så tuff, känner bara ångest över att behöva gå igenom det här fler gånger. Vill komma direkt till vecka 7 nästa gång, så att man kan få se att det finns något som lever där inne... Enormt tacksam att jag har er här inne och att det finns fler som går igenom detsamma. Kramar!
Ego idag - pratade med min chef igår, jag skickade bara ett sms i måndags att samma sak hade hänt oss igen, vid samma tidpunkt. Han visste inte om att vi blivit gravida igen, men förstod vad jag menade direkt. Jag var ju blödig och hade lite svårt att prata om det, men han är väldigt bra på det där - han har en fru som är kurator, jag tror han får råd av henne ibland
och han frågade om det var något han kunde göra, om jag ville gå och prata med någon, om sjukvården bistod på rätt sätt eller om jag behövde hjälp på annat sätt. Känns otroligt skönt att få sånt stöd på jobbet.
Det känns...konstigt just nu... Jag är inte så ledsen över det här som över det första, på något vis delas sorgen på två mf istället för att bli dubbelt så stor, svårt att förklara, men det känns inte så hårt med just detta, det är mer hela grejen med att nu ha fått två stycken. Det absolut värsta i det hela nu är att bli gravid igen, om jag var livrädd förra gången så är jag det hundra gånger om nu. Jag är livrädd för hur vi kommer att reagera - maken vågade nästan inte prata om den sista nu, han var så rädd att det inte skulle gå bra och fick ju rätt, undrar hur det kommer att bli nästa gång. Det kommer att vara så otroligt långa dagar tills vi kommit till den tidpunkt då vi kan göra ett tidigt UL och få se något...
Saftis, Polarantis Millan - några känningar?