• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-01-01 14:36:18 följande:
    www.fertilityfriend.com/home/32d4a8

Provar denna istället. Trodde att det gick att länka direkt från sidan.
    Brukar du ha långa cykler? Det såg ju lovande ut där runt dag 14, men sen blev det ju rätt upp och ner. Kollar du tempen samma tid varje dag? För mig brukar det diffa mellan kl 06 och 10 på morgonen, typ... och tja.. vet inte om det gör så jättemycket med tempen... Tar du i munnen eller vaginalt? Du kanske ska prova vaginalt för att se om den blir stabilare?
  • Kaprifolen

Hej tjejer,

Skönt med en lugn dag efter lite kalas och m t p att man var nykter igår så mår man ju ändå hyfsat bra men lite trött. Fast lite duktiga har vi varit idag och gipsat klart ett rum hemma, renovering högt och lågt i vårat hus kan man sammanfatta det med

Här lyser tanten med sin frånvaro fortfarande, på morgonen känner jag dock lite molvärk a la mensvärk så då är jag övertygad om att hon kommer när som. Ja ja, den som lever får se. Säger till mig själv att vara realistisk, "det tar sig inte på första försöket"! (räknar bort förra månaden då vi eg intre skulle försökt och dessutom fick till det i senaste laget...)

Nu blir jag strax gräsänka då maken ska iväg några dagar, blir en slapp kväll i soffan tror jag. Ni då?

• ceke

Mallanis: Jaa, hehe, följer kurvan med spänning. Kan sitta o stirra på den långa stunder som för att bara säga åt den att liksom fylla i resten av månaden i en millisekund bara för att ge mig en hint om hur det blir

När jag använde p-ring så låg jag på runt 35.8-36,2 i normaltemp, så nu känns det som att jag har en rätt hög kroppstemperatur hela månaden! Så kanske har blivit lite hottare av mig. haha..

Ojoj vad jag håller tummarna för att spottingsarna uteblir nu.. och ska bli spännande att se om tempen stiger än mer med progesteronet som jag äter också! Skulle kännas betryggande om jag hamnar på 36.8 åtminstone under lutealfasen.. Förra låg jag ju (när jag inte hade feber) på runt 36,6 och tja, då hade jag ju konstanta spottings också...

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-01 15:28:37 följande:
    Fortfarande ingen mens efter den dagen jag hade det..i onsdags...imorgon tar jag ett test bara för att kolla men jag tror fortfarande inte att det är ngt, tror bara kroppen är helt av banan...återkommer!
    Oj. Då låter det ju fortfarande spännande! Vilken nervpress! Förstår att du inte vill hoppas.. Det kan ju ha varit en sån där nidis du hade, eller så har kroppen bara inte återställt sig helt efter p-piller. Som kaprifolen sa... Den som lever får se.. men håller tummara för dig!
  • änglabitch

Hej och god fortsättning på er!

Jag startar året med en positiv trend-jag plussade idag!! Glad
    Inte jättestarkt  men ändå ett tydligt streck, BIM -1 idag.
    Den här månaden sexade vi innan utslag på ÄL-stickan så det ligger nog mycket i att vara på´t  tidigt!

Jag känner mig helt omtumlad och har nog inte riktigt smält det än, ska testa imorgon oxå för att vara säker.
    Öm i brösten, molvärk och ont i svanken är det jag känner av.
    Och lycka! så klart, jag hoppas ni andra joinar mig nu!

Gris-var är du? Hur går det?
    Polarlantis-tagit testet än?

• Daniela01
    änglabitch skrev 2011-01-01 16:11:57 följande:
    Hej och god fortsättning på er!

Jag startar året med en positiv trend-jag plussade idag!! Glad
    Inte jättestarkt  men ändå ett tydligt streck, BIM -1 idag.
    Den här månaden sexade vi innan utslag på ÄL-stickan så det ligger nog mycket i att vara på´t  tidigt!

Jag känner mig helt omtumlad och har nog inte riktigt smält det än, ska testa imorgon oxå för att vara säker.
    Öm i brösten, molvärk och ont i svanken är det jag känner av.
    Och lycka! så klart, jag hoppas ni andra joinar mig nu!

Gris-var är du? Hur går det?
    Polarlantis-tagit testet än?
    GRATTIS!! Vilken underbar start på året Glad
  • ceke
    änglabitch skrev 2011-01-01 16:13:57 följande:
    Förlåt polarlantis, var ju imorgon du skulle testa!
    Jag är lite uppe i det blå nu Glad
    Klart du ska va uppe i det blå! Stanna där! Vilka härliga nyheter och vilken underbar start på det nya året! Stort GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower}
  • AMC80
    ceke skrev 2011-01-01 15:56:38 följande:
    Brukar du ha långa cykler? Det såg ju lovande ut där runt dag 14, men sen blev det ju rätt upp och ner. Kollar du tempen samma tid varje dag? För mig brukar det diffa mellan kl 06 och 10 på morgonen, typ... och tja.. vet inte om det gör så jättemycket med tempen... Tar du i munnen eller vaginalt? Du kanske ska prova vaginalt för att se om den blir stabilare?
    Jag har tagit när jag vaknat. Kl 06:10 alla jobbdagar och runt tio alla lediga dagar. Ska börja ställa klockan på sex oavsett istället tror jag.
    En dum fråga. Har man en speciell vaginal termometer eller är det samma som den i munnen?
    Tar du vaginalt eller oralt?

Jag hittade en annan bra länk om tempning också. Om man inte kan alla engelska ord som jag.
    mallanis skrev 2011-01-01 15:43:09 följande:

Hej tjejer! God fortsättning på året och hoppas nu för ett lyckosamt 2011 för allihopa!!!! 2011- Vårt göra bebis och snusa bebis år!!!!

Ego- Här har nyår varit supernice med god mat men dock utan någon höjdar dryck =) En vän som inte visste att jag var gravid så jag har berättat nu... Hon skrattade och sa...jag anade det ;) sist när det var fest och du körde så tyckte jag att du tvekade en millisekund när du berättade att du skulle köra..... Japp vad kan man säga jag suger på att ljuga =) eller iaf undanhålla saker jag skulle ju köra ;)

Rosavit- Åh så skönt! Härligt!

Ceke- du hade otroligt låg temp precis under mensen...(du sa ju att du var ett kallblod ;) ) om det blir mens igen ska det bli intressant om din kurva störtdyker vid mens... Inget konstigt med det men bara intressant min kurva var mer att den minskade from mens och gick neråt lite mer sakta så kul att se din kurva!  Ceke håller med gillade att tempa och äl-resta då han man liksom koll på det man kan och dessutom är det kul!!

Annjann- Du har en ganska hoppig kurva och en hel del ringar som inte är i fyllda? Beror det på att du har tempat vid lite olika tider?

Astrogirl- japp tappen tycker jag är en konstig sak ;) Jag har slutat klämma på min, den gjorde mig bara konfunderad ;)

Millan- skönt att få prata av sig!

Ja det gör det. Får försöka tempa jämnare hädanefter =)
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-01-01 16:20:45 följande:
    Jag har tagit när jag vaknat. Kl 06:10 alla jobbdagar och runt tio alla lediga dagar. Ska börja ställa klockan på sex oavsett istället tror jag.
    En dum fråga. Har man en speciell vaginal termometer eller är det samma som den i munnen?
    Tar du vaginalt eller oralt?

Jag hittade en annan bra länk om tempning också. Om man inte kan alla engelska ord som jag.
    mallanis skrev 2011-01-01 15:43:09 följande:

Hej tjejer! God fortsättning på året och hoppas nu för ett lyckosamt 2011 för allihopa!!!! 2011- Vårt göra bebis och snusa bebis år!!!!

Ego- Här har nyår varit supernice med god mat men dock utan någon höjdar dryck =) En vän som inte visste att jag var gravid så jag har berättat nu... Hon skrattade och sa...jag anade det ;) sist när det var fest och du körde så tyckte jag att du tvekade en millisekund när du berättade att du skulle köra..... Japp vad kan man säga jag suger på att ljuga =) eller iaf undanhålla saker jag skulle ju köra ;)

Rosavit- Åh så skönt! Härligt!

Ceke- du hade otroligt låg temp precis under mensen...(du sa ju att du var ett kallblod ;) ) om det blir mens igen ska det bli intressant om din kurva störtdyker vid mens... Inget konstigt med det men bara intressant min kurva var mer att den minskade from mens och gick neråt lite mer sakta så kul att se din kurva!  Ceke håller med gillade att tempa och äl-resta då han man liksom koll på det man kan och dessutom är det kul!!

Annjann- Du har en ganska hoppig kurva och en hel del ringar som inte är i fyllda? Beror det på att du har tempat vid lite olika tider?

Astrogirl- japp tappen tycker jag är en konstig sak ;) Jag har slutat klämma på min, den gjorde mig bara konfunderad ;)

Millan- skönt att få prata av sig!

Ja det gör det. Får försöka tempa jämnare hädanefter =)
    Det är samma termometer, men tja, som tjejen på apoteket sa... man kanske ska bestämma sig från början var man vill tempa Tror hon tänkte på att man inte vill ha den i mun om man använt den vaginalt.. hehe Fast de går ju att tvätta o sprita också antar jag
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet