• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Astrogirl
    änglabitch skrev 2011-01-01 16:11:57 följande:
    Hej och god fortsättning på er!

Jag startar året med en positiv trend-jag plussade idag!! Glad
    Inte jättestarkt  men ändå ett tydligt streck, BIM -1 idag.
    Den här månaden sexade vi innan utslag på ÄL-stickan så det ligger nog mycket i att vara på´t  tidigt!

Jag känner mig helt omtumlad och har nog inte riktigt smält det än, ska testa imorgon oxå för att vara säker.
    Öm i brösten, molvärk och ont i svanken är det jag känner av.
    Och lycka! så klart, jag hoppas ni andra joinar mig nu!
    Jättegrattis Änglabitch. Verkar som om vi har en bra plus-trend här nu. Hoppas på fler. Glad
  • Kattflickan

Grattis Änglabitch! Vilket bra sätt att börja året på.

Polarlantis, tycker du ska testa snart!

Ann-Jan: Jag tror inte det är så ovanligt att man ibland inte har ägglossning, det kanske var en sån månad för dig???

Ceke: Nu hoppas vi att spottingsarna uteblir!!! 

Mellanis: Känns det inte skönt att kunna börjar berätta för folk? När har du RUL?

Jag har segat i soffan idag, ätit pizza och sett på Ivanhoe med en kompis och sambon, typisk nyårsdag! 

Millan 

• Längtan1980

Den här månaden sexade vi innan utslag på ÄL-stickan så det ligger nog mycket i att vara på´t  tidigt!

Jag känner mig helt omtumlad och har nog inte riktigt smält det än, ska testa imorgon oxå för att vara säker.

Gris-var är du? Hur går det?
    Polarlantis-tagit testet än?
    Grattis Grattis Grattis!!!!!!
  • Polarlantis

Gris-var är du? Hur går det?
    Polarlantis-tagit testet än?
    HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA för dig! En sån härlig start!!1 STOR KRAM!!!

Jag ska testa imorgon är planen...men det är inte ngt alls, jag är helt övertygad...
  • Polarlantis
    änglabitch skrev 2011-01-01 16:13:57 följande:
    Förlåt polarlantis, var ju imorgon du skulle testa!
    Jag är lite uppe i det blå nu Glad
    Haha, forttsätt sväva du Glad
  • mallanis
    AMC80 skrev 2011-01-01 16:20:45 följande:
    Jag har tagit när jag vaknat. Kl 06:10 alla jobbdagar och runt tio alla lediga dagar. Ska börja ställa klockan på sex oavsett istället tror jag.
    En dum fråga. Har man en speciell vaginal termometer eller är det samma som den i munnen?
    Tar du vaginalt eller oralt?

Jag hittade en annan bra länk om tempning också. Om man inte kan alla engelska ord som jag.
    mallanis skrev 2011-01-01 15:43:09 följande:

Hej tjejer! God fortsättning på året och hoppas nu för ett lyckosamt 2011 för allihopa!!!! 2011- Vårt göra bebis och snusa bebis år!!!!

Ego- Här har nyår varit supernice med god mat men dock utan någon höjdar dryck =) En vän som inte visste att jag var gravid så jag har berättat nu... Hon skrattade och sa...jag anade det ;) sist när det var fest och du körde så tyckte jag att du tvekade en millisekund när du berättade att du skulle köra..... Japp vad kan man säga jag suger på att ljuga =) eller iaf undanhålla saker jag skulle ju köra ;)

Rosavit- Åh så skönt! Härligt!

Ceke- du hade otroligt låg temp precis under mensen...(du sa ju att du var ett kallblod ;) ) om det blir mens igen ska det bli intressant om din kurva störtdyker vid mens... Inget konstigt med det men bara intressant min kurva var mer att den minskade from mens och gick neråt lite mer sakta så kul att se din kurva!  Ceke håller med gillade att tempa och äl-resta då han man liksom koll på det man kan och dessutom är det kul!!

Annjann- Du har en ganska hoppig kurva och en hel del ringar som inte är i fyllda? Beror det på att du har tempat vid lite olika tider?

Astrogirl- japp tappen tycker jag är en konstig sak ;) Jag har slutat klämma på min, den gjorde mig bara konfunderad ;)

Millan- skönt att få prata av sig!

Ja det gör det. Får försöka tempa jämnare hädanefter =)
    ahh jag undrade varför du inte hade "fyllda ringar" om du förstår.....  det varierar ju en hel del din temp så det kan ju varit så att dina oreglerbundna tider gör att äl inte sätts ut enligt FF? (kanske? ) Jag vet att det ska finnas vaginala temp men jag körde faktiskt med min vanliga (hade precis köpt en ny när jag bestämde mig att tampa vaginalt just för att jag tyckte tempen varierade...

Ceke- Hetare och hetare snart ska du se att tempen fortsätter vara het i 40 v ;) hoppas du slipper spottings nu då, bra att du fått prog!

Änglabitch (älskar ditt nick föresten ;) )  STORT GRATTIS!! Gött att börja nyåret med fint plus!!!!!!!

Millan- RUL på måndag......sååååå nervös men har iaf fått en mage så det borde vara en liten där iaf, bara att hoppas att den mår bra (räknar med att flyttas några dagar bakåt men helt ok bara klimpen är ok)  Är allt ok på RUL kommer jag gärna berätta desutom börjar det ju bli lite svårt att dölja ;) om jag inte behåller ytterkläderna på.....

Polarlantis- men så spännande!!!!
    Tredje gången gillt!?
  • ifyouweremine
    änglabitch - GRATTIS!!!! Perfekt start på nya året som sagt! :) Bra att du sätter standard för den här tråden för 2011 också. Här ska det regna plus!

Ego 1: Min mens blev visst bara 2,5 dagar den här gången, brukar vara 5. Konstigt, undrar om det är ett tecken på att jag inte hade någon ägglossning den här gången eller så? Den KAN ju utebli även om man får positivt på äl-stickan. Mycket som varit annorlunda den här månaden - längre cykel, kortare mens och kraftigare mensvärk.

Ego 2: Nu jäklar ska jag komma i form! Har nu skaffat några bra vikt-, kost- och träningsappar som ska underlätta. Och så ska jag sova minst 7 timmar per natt och försöka stressa mindre på jobbet. Imorgon ska jag åka och köpa lite nya skidkläder så jag kan ge mig ut och åka. Är superpepp!!
  • ceke
    ifyouweremine skrev 2011-01-01 17:05:10 följande:
    änglabitch - GRATTIS!!!! Perfekt start på nya året som sagt! :) Bra att du sätter standard för den här tråden för 2011 också. Här ska det regna plus!

Ego 1: Min mens blev visst bara 2,5 dagar den här gången, brukar vara 5. Konstigt, undrar om det är ett tecken på att jag inte hade någon ägglossning den här gången eller så? Den KAN ju utebli även om man får positivt på äl-stickan. Mycket som varit annorlunda den här månaden - längre cykel, kortare mens och kraftigare mensvärk.

Ego 2: Nu jäklar ska jag komma i form! Har nu skaffat några bra vikt-, kost- och träningsappar som ska underlätta. Och så ska jag sova minst 7 timmar per natt och försöka stressa mindre på jobbet. Imorgon ska jag åka och köpa lite nya skidkläder så jag kan ge mig ut och åka. Är superpepp!!
    jag hade också jättekort mens sist, men tydligen hade jag trots det ägglossning innan (i a f enl ÄL-test) och tydligen enligt VUL så hade jag fått ut allt då slemhinnan hade en bra tjocklek efter mens.. så vem vet, kanske lika för dig? Eller så hade inte jag heller ÄL

Hehe, låter som ett nyårslöfte Här är en till som ska ta nya tag i kost o motion så snart jag är kry nog. Jag brukar va bra på sånt, men senaste halvåret har varit en katastof... för att inte tala om de senaste veckorna i sängen. Ojoj, kan inte räkna hur många skumtomtar och godispåsar, choklad, pizza etc som åkt ner utan minsta tillstymmelse till motion. Suck. Det börjar kännas på midjemåttet.... Längtar efter att åka längdskidor, ställa mig på crosstrainern för ett långpass (typ 40 min), simma o styrketräna lite!!!

haha.. tog första proveratabletten vid lunch... och nåt har i a f börjat hända då brösten rätt plötsligt är bra mkt mer ömma o fasta. Hoppas det är ett bra tecken att de även funkar mot spottingsarna!
  • Kattflickan

Här är ytterligare en med kort mens den här gången, bara 3 dagar istället för 6! Är det ett tecken på nåt eller bara en naturlig variation?

Mellanis: Superspännande med RUL!!! Jag hoppas allt ser bra ut.

Jag ska också köra igång med träningen ordentligt igen. Funderar på att börja gå till jobbet också, det tar nästan en timme när det är  snöigt, men annars måste jag nästan ta bilen vilket jag inte gillar. Att ta bussar tar nästan en timme det med. I vanliga fall cyklar jag på 20 minuter men nu är det för mycket snö.

Ni som tempar, vet ni om det är en myt att de med låg kroppstemperatur fryser mer? Jag tror jag har rätt låg kroppstemperatur och jag har väldigt lätt för att frysa. Jag har också hört att när man är gravid så fryser man nästan aldrig och då höjs ju tempen. 

Millan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet