Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Verkar vara den enda som är gräsänka idag, inte ett inlägg sedan lunch...

Solig BIM Vi som längtar... Baby

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6)
    26 -- Sophy80, äl 12 maj? (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
    27 -- shelby ÄL 14 maj (hoppsan hejsan)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)
    30--Polarlantis ÄL 16 maj (5:e försöket, 1:a efter MA...)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
    5 -- Frk Svår ÄL ca 21-26 maj
    5 - Prodigy79 (11:e försöket)
    8 - Zalia ÄL 27 maj (försök nr 9)
    11-- DubbelA ÄL ? maj (försök nr 9)
    14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
    15--Jezza80 ÄL ca 2 juni (försök nr 5)
    18-- Finlandssvenskan ÄL 4juni(8:e försöket)
    21 - Marsflickan, ÄL ca 7 juni ( 2:a försöket)
    21-- Pingla77, ÄL 6 juni (försök nr 11, 2:a med Pergo)
    21 - MariaF79, äl ca 11 juni (försök nr 8, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    ? -- Kiyona, ÄL x juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
    25 -- Fröken Ellen. ÄL 10:e juni. (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    27 ca Råttentottan ÄL 12 juni ca. 10:e försöket, 1:a efter spolning

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    2012
    PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)

• L Maria

Kaprifolen - är enormt tacksam för att han är som han är, i rollen som VD och med en bakgrund som ekonom är det ju inte säkert att empati står högst på listan över framträdande egenskaper...
    Ja, det är minst sagt skräckblandat det här - å ena sidan sägs det ju att det är mindre risk för ett tredje missfall, två kan bero på slumpen, men det är sällan man då får tre på rad. Å andra sidan känns det som att det är "vår grej" med mf nu, varför skulle nästa gå bättre liksom...
    Hur känns det själv, såg i listan, 8 dagar efter äl, några känningar...?

• L Maria

Millan - satt också länge på jobbet, men bara till 18.30 - men man är rätt ensam när man går ifrån kontoret så sent en fredagkväll. Har lite ågren för nästa och nästnästa vecka; är på kontoret på måndag förmiddag, sedan hem packa väska och iväg på tjänsteresa till och med onsdag, ledig torsdag-måndag, på kontoret tisdag, utbildning onsdag-torsdag och sedan på kontoret fredag... I allt detta är det ju ändå nästan två veckors jobb som ska hinnas med...
    Vad är det du jobbar med...?
    Sitter också med en katt på var sida om mig, tvn igång och datorn i knät, choklad och en inredningstidning på bordet framför mig - en bra sätt att spendera en ensam fredagkväll.
    Helt säkert är det en skyddsmekanism och jag kan anta att din sträcker sig längre - tills ni fått ett ok på fvp till och med...? Tredje gången gilt måste gälla för oss! Men det bor en realist i mig, vågar inte tro förrän jag ser det...

Kaprifolen - brukar du känna i brösten innan BIM? Det gör aldrig, jag så ömma bröst var ett tecken båda gångerna för mig - snacka om att man gick och klämde där en vecka efter äl, för att känna efter...

Irmelie - snart dags för Stockholmsvecka för er, spännande med pergo! Det verkar ju funka bra (vad man läst i andra trådar) för de som har långa cykler annars. En av mina vänner har tre barn - första tog över ett år, andra tog en pergokur och tredje två pergokurer.

• L Maria

Astro - men oj, det lät ju inte så kul! Fast hellre göra det klart idag än att behöva jobba imorgon och på söndag, kanske? Så tänker jag i alla fall - hellre fler timmar på kvällarna om det behövs än att öppna datorn i helgen.

Millan - känner så väl igen det där -  jag har allting i min Outlook annars blir det inte gjort och det finns så många dagar som jag bara flyttar saker framåt för att jag inte hunnit, det ringer, det mailas och det kommer folk - "har du nån minut" och jag svarar alltid ja... Möten dagarna i ända så ja - kvällarna är ibland enda gången på dagen då man har tid att verkligen jobba! Ditt jobb låter väldigt omväxlande i alla fall, inget som går på rutin precis... (Eller ja, antar att inspektionerna följer en strikt rutin...)

Kapriifolen - första gången hade jag brösten under hakan kändes det som - de stod rakt ut och var stenhårda + att det burrade i dem på något vis. Andra gången var det inte så distinkt, bara ömma - men jag är aldrig öm annars, så jag misstänkte ju ändå...
    Var också på väg in i den berömda väggen förra sommaren och jobbar hårt med att lämna jobbet på jobbet nu. Ibland krävs det bara att jag gör det jag måste, oavsett hur länge jag behöver sitta; är ensam ansvarig inom mitt område så "allt" hänger på mig. Kommer som tur är bli skillnad vid årsskiftet då jag får en egen avdelning och ska bli chef för två personer, en utmaning, då de dessutom är mina tidigare kollegor...

• L Maria

Känns som att vi är ganska lika i våra sätt att vara - en anledning till att vi sitter här som 30+ och vill ha första barnet är väl just att man ägnat tid åt jobbet och att man är i den åldern då man vill/behöver visa att man kan och orkar, trots att man kanske inte alla gånger har verktygen och klarar hantera det. Risken är stor att man bränner ut sig, så det gäller att vara vaksam på sin situation och just i det här fallet är det ju bra om man inte lär sig av egen erfarenhet utan lyssnar på de som är äldre och vet bättre...

• L Maria

Millan, Saftis och Acinna - tredje-gången-gilt-klubben har härmed fått sin fjärde medlem!

Skrev i gravid-tråden att jag tänker testa med en ny sak nästa gång; när man får så tidigare mf som jag kan det bero på små proppar i livmodern/infästningsstället/blivande moderkakan/nånstans där inne. Med tanke på att det finns en ärftlig faktor hos mig - både min morfar och min mamma har fått hjärtinfarkter i hyfsat tidig ålder, 60-65 år, så ska jag prova med blodförtunnande. Trombyl skrivs ibland ut till kvinnor med upprepade mf och att ta en låg dos barnalbyl har samma effekt. På ett annat forum jag håller till så är det en tjej som gjort det i båda sina graviditeter; hon började också med två mf innan den tredje stannade kvar. Hon har i och för sig efter den första graviditeten fått konstaterat att hon har någon mutation som gör att hennes blod koagulerar lite väl bra = risk för proppar vid graviditet. Jag ska höra om de kan ta ett blodprov redan nu på fredag när vi ska till kk, annars provar jag med låga doser. Det står visserligen att man inte ska ta dem när man försöker bli gravid, men a) med så låga doser och b) att jag faktiskt blev gravid efter en visdomstandsoperation (=smärtstillande och inflammationshämmare etc) första gången så vågar jag chansa.

DubbelA - jag köper hos testlagret och de har alltid funkat väldigt bra för mig! De digitala ger inte samma indikationer på om något är på g; med testlagrets ser man om det är en höjning på gång, ifall man inte får från 0 100 på en dag, det kan ju också vara så.

Smiley - tack för kramen, det värmer!

Sophy80 - du fick progesteronvagitorier? Efter ett mf eller flera...? Jag ska fråga om det när vi är på kk, vill inte sitta där med ett tredje mf om några månader...

Millan - jag har tempat och min har gått upp till ca 36,6-36,7 efter äl, stannat där tills BIM närmat sig och dagen innan, på eller dagen efter mens så har den dippat för att sedan lägga sig på ca 36,4 tills det är dags för nästa äl. De gångerna jag varit gravid har tempen stannat på den vanliga efter-äl-tempen till BIM och sedan tagit ett skutt uppåt och så har jag legat på 37,0 fram tills dagen/dagarna innan mf. Jag skulle dock nog vara försiktig med att lita på temp som inte är tagen direkt på morgonen - den kan variera väldigt mycket efter det att man gått upp.

• L Maria
    ceke skrev 2011-05-29 18:12:03 följande:
    Hej tjejer!

Maria: tidigare gick det att köpa en kräm som heter ProgesterAll via nätet, men den är indragen nu då de kommit på att den funkar som ett läkemedel. det är natruligt progesteron i den... Jag köpte två och har använt en ena nu under första trimestern (som slutar imorgon!!) och har en helt oöppnad hemma. Är du intresserad av den så tror jag nog att jag kan sälja vidare den till dig...

www.hormoni.se/progesteronkram_progesterall.p... 
    Intressant - använde du den den månaden du blev gravid eller har du använt den tidigare också...?
    Jag ska höra mig för med läkaren på fredag, vad de säger och tror, så kan jag återkomma om den...?
  • L Maria

Ceke, jag hör av mig när jag varit och pratat med läkarna! Har jag tur så kollar de ett blodprov eftersom jag har lite ärftliga faktorer som kan spela in, men visar inte det något så är jag beredd att prova annat också!

• L Maria

Råttentottan, hoppas att ni lyckas själva nu, Ceke är väl levande exempel på att det funkade efter spolning likaså...var det Astro som också blev gravid efter spolningen...?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet