Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

WIII! Ceke, så härligt att du är spottingsfri just nu, håller alla tummarna!!!

Lavendia, massor med pepp och kramar till dig!

Intressant det där med bakåtlutande livmoder...har ju fått det sagt till mig men det var länge sedan men så snart jag ska på koll nu så ska jag banne mig fråga!

ÄL verkligen på G nu...oooont gör det och det börjar bli utslag på stickan. Typiskt nog kommer nya tester först imorgon kväll så hoppas jag inte missar den stora stegringen...men vi myser på som tokar, hihi!

• Polarlantis

Gris: välkommen tillbaka! Vill igger i fas för ÄL så vi får hoppas på resultat!
    Ceke: Hurra för att du är spottingsfri! Det låter ju som om din kropp kanske tänkt att kamma till sig och göra som du vill nu! HOPPAS!
    Lavendia: Ja typiskt alltså, varför är det magar överallt??? Värst är ju klart när man upptäcker att man stirrar på folk med småbarn och dom börjar se lite oroad ut...hmmm... ;)

Jezza: låter spännande! Vi hoppas med dig!!

EGO: Äl för fullt just nu! ONT och precis i tid, snälla duktiga kroppen som är regelbunden, HURRA! Väntar på nya tester som kommer i posten idag men hade velat ta ett test på dagen idag, suck...Skulle vilja vara säker på stegringen, att jag får det där starka strecket...så nu testar jag 2ggr/dag och ser om jag hinner med...förutom just idag då, morr! Vi har legat i hela helgen och tog väbehövlig paus igår och så blir det definitivt lite ikväll.. Det som också är glädjande är att jag är mer intresserad och sugen denna månaden, kan det bero på mina mirakelpiller bidrottninggélen tro? Härligt iaf! HOPPAS på att detta är min månad! Bara att ställa in sig på 2v ont ibrösten, ont i magen och väääääääääääääntan...

• Polarlantis

Måste fråga er en sak innan jag rusar iväg på medarbetarsamtal...
    Blir ni illamående vid ÄL? För jag mår bara mer och mer illa för varje månad...uuuk! Får verkligen hoppas att det inte betyder att man kommer må illa om man nu skulle råka få ett litet frö i magen...någon som vet?

• Polarlantis
    Kaprifolen skrev 2011-03-01 21:26:26 följande:
    Jo, ni tjejer som är gravida. När började brösten ömma? För mig brukar det vara ett tecken på att mensen är på G, blir öm ca 1 vecka innan mens, ibland mer. Om jag ska ha en normal cykel med BIM den 9 mars borde mina bröst ha börjat ömma nu, vilket de inte har. Ännu ett tecken på att jag nu har ÄL kanske....eller tror ni att jag börjar nojja över ev gravsympyom Men vem har det på BIM -5, som jag skulle vara om ÄL var när jag först trodde?

Borde väl gå och lägga mig istället för att älta detta fram och tillbaka och plåga er med långa utlägg....JAG VILL HA EN NORMAL CYKEL NU!!!!!
    Mina ömmar från ÄL till mens. Men jag håller med Ceke...kanske ska ta ett gravtest bara för att? men visst kan du kropp gjort ett hopp och har ÄL nu, testa på och se! Lycka till!
    Kaprifolen skrev 2011-03-01 21:21:09 följande:
    Maken är inne på att jag kanske är gravid och vi har när vi lagade middag ikväll gjort en muntlig lista över vilka av mina kroppsliga symptom som talar för resp emot en ev graviditet. Han är för rolig maken. Jag tror på ÄL, vad tror ni , kära experter?

Men så söt han är! Engagerade karlar är kanon!!!

Ceke: jag hopas SÅ att det har flyttat in någon hos dig...spääääänande!!!

Astro och Maria: håller tummen att det blir lite fart på era kroppar nu så ni får ett datum i listan! HOPPAS!!! KRAM!!!

EGO: ÄL testet visade starkt utslag...ska ta et ttill under dagen om jag kan göra det utan att ngn ser...hmmm.. Men jag tror att piken varit nu. Myst har vi gjort och det blir mer mys idag och sedan så väääääntar vi med spänning! Hoppas hoppas! Är ändå väldigt avslpappnad i tanken runt alltihop denna månaden...lugn...hmm..hoppas det hjälper till!

• Polarlantis

Lägger in en fråga igen ang illamående och ÄL, är ni många som har det så som jag har? Mår verkligen pyton under ÄL, urk! Någon som vet om detta sedan kommer bli illamående under graviditet? Hänger det ihop?

• Polarlantis
    ceke skrev 2011-03-02 09:32:57 följande:
    Jag brukar också känna av ett lätt illamående.. även första dagarna under mensen.

Har dock inte en susning om det på nåt sätt är kopplat med illamående under en graviditet
    Tja...då är jag iaf inte ensam...och så får vi hoppas att vi INTE blir illamående när det blr frö i magen Flört 
  • Polarlantis

AJAJAJAJ! Vad det gör ONT denna månaden med ÄL! Soffan och värmekudde som gäller, men det ska väl ge sig när som helst, testerna visar nu att stegringen är över så...kom igen nu!!!

• Polarlantis

Millan, jag håller alla tummarna för dig att det går bra!!!

Jezza: spännande verkligen! Tänk på att många inte får + förens ett bra tag EFTER BIM!!! Håller tummen!

Kaprifolen: spännande att höra vad din kropp pysslar med...om den busar med dig och redan fixat allt åt dig, hihi! Hoppas!

Pingla: hoppas värdena är bra! Härligt att allt såg fint ut, skönt att veta att inget är fel iaf! Hoppas det tar sig nu!!!

EGO: Pust, nu är ÄL över och ägget har släppt, tack och lov! Igår kväll kunde jag nästan inte gå, så ont gjorde det! Så nu får vi se om det finns ngn fin liten simmare där inne som gör sitt jobb Flört Igår var inte ens det tal om att mysa, hade jag aldrig klarat av! Men idag så, bäst att ligga i lite! Men stegringen avtog igår under dagen sååå...vi borde gjort allt som man ska så nu är det bara att väääänta och ha ont i mage och bröst i två veckor...hmmm..Bidrottninggélen gör iaf att allt är ännu starkare så lite extra skjuts ska det väl ge? Frö o magen nu tack!

• Polarlantis

PUH! Har äntligen ringt tillprivat gyn och fått tid i april OCH ringt BM om kallelsen till cellprovet! Känner mig så lättad och det bästa av allt, dom var sååå trevliga! På min BM mottagning brukar dom vara så snorkiga och jobbiga men inte idag, TACK! Så nu hoppas jag intensivt att jag kan få ringa dit och skriva in mig och ta cellrpov på första mötet...VILL VILL VILL!!! Men först måste man visst vänta och se om det blivit något...i två låååånga veckor...Och om inte har jag en tid hos en välkänd och bra gyn, tjoho! Det SKA BANNE MIG bli frö i magen nu!!! Vi har iaf kört före,under,efter ÄL så bättre prickat än så här går inte...bara hoppas dom simmar på bra där inne och myser med mitt ägg...

Både pepp och depp i tråden nu...hoppas så det håller i sig med pepp och att ni som har det jobbigt får något bra snart!!! Kanske kan hjälpa liiiite en liiiten stund att äta en semla? Massor med kramar till er!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet