Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ernlia - Haha, vilken tajming. Då var det säkert därför det inte lyckades förra gången - det var meningen att det skulle lyckas denna gång. ;)

saftochbulle - Mycket praktiskt med såna middagsgäster. Vi har några enstaka såna också. Man får se till att bjuda över dem ofta. :) Känner mig dock väldigt sugen på vin just ikväll.. men det är inte bra för min diet och dessutom är jag i äl-tagen..

Nu har jag precis ätit mitt lchf-mellanmål: två bitar hårdost, en skiva serranoskinka samt ett kokt ägg med majonäs. Inte alls dumt faktiskt. Gäller att äta ofta (helst var tredje timme) annars får jag huvudvärk.

Måste bara citera mig själv från tidigare idag när jag berättade för min syster (som är insatt i vår bebisverkstad) varför jag kör lchf nu: "Joo.. dels är det för att bli smal.. och så är det för att bättra på mina chanser att bli tjock!" Det blev lite roligt. Glad
  • ifyouweremine

Gris - Tycker det var en fantastiskt god idé att plussa samtidigt. Och jag tycker att vi gör det redan nu i januari! Eller ska vi vänta en månad till för spänningens skull? :)

• ifyouweremine
    annvian - Som jag har fattat det brukar man ha äggvitesekret i några dagar och det kan börja några dagar före äl, så att simmarna kan ta sig igenom och vänta på ägget några dagar där uppe. Fast samtidigt kan det vara så för oss 30+ att ägglossningen sker innan det blir glad gubbe på testet. Så det är svårt att veta. Förra månden fick jag alla ägglossningssymtom en dag och sen fick jag positivt på stickan först 5 dagar senare. Nu har jag lite äl-värk och sekretet börjar bli vattnigt vilket jag tror är stadiet före äggvitesekret. Ska ha ägglossning på måndag enligt min mens-app.
  • ifyouweremine
    millan och ernlia - Det stämmer som ernlia skriver att det är glandin som gör slemhinnan tjockare och lättare att fästa i, medan bisolvon gör slemmet tunnare och lättare för spermierna att simma igenom. Vet inte om bisolvon gör även slemhinnan tunnare men det verkar ju dumt i så fall? Tror inte glandin påverkar slemmet i alla fall, för det är ju till för att dämpa pms-symtom egentligen (och det med slemhinnan är en bieffekt). Om jag fattat rätt. Jag vågar nog inte testa nåt sånt där, tänk om min kropp redan har för tunt slem och så tunnar jag ut det ännu mer osv..

polarlantis - Vet inte hur det är med eeze men t.ex ipren och sånt har ju bara en kortsiktig negativ verkan på fertiliteten. Sen är det väl ganska många läkemedel som "garderar sig" just när det gäller graviditet känns det som.. ingen som vågar skriva "det är lugnt" så de slipper bli stämda om nåt händer..

annjan - Oj 17 år äldre! När jag var tonåring blev jag alltid förälskad i äldre män, så egentligen är det konstigt att det blivit en yngre både nu och min förra. :)

ernlia - Stämmer in vad de andra sagt, alla graviditeter är ju olika. Kan ju också vara att din kropp reagerar annorlunda på graviditeten nu eftersom du så nyligen varit gravid.

angående drömmar: En av de mest obehagliga drömmar jag haft var för kanske nåt år sen eller så. Då drömde jag att jag fick veta i ca vecka 25 att jag var gravid. Fick världens ångest eftersom jag hade festat på rätt bra hela tiden. Jag ville göra abort eftersom jag tänkte att barnet skulle vara helt förstört, men det gick inte. Sen föddes det i alla fall och det såg jättekonstigt ut, helt bränd över hela kroppen och lustig form på ansikte och huvud. När jag vaknade funderade jag på ett par vita månader.. :)
  • ifyouweremine
    annjan - Ja det måste ha varit så. :) Tror jag aldrig har känt mig så uppvaktad och åtrådd som jag var med en betydligt äldre "fling" när jag var i 19-årsåldern. Det var lite förbjuden frukt då också, så det gjorde väl sitt till. Men över lag känns det som äldre män är bra på att uppvakta och få en att känna sig riktigt som en kvinna. :)

saftochbulle - Jag är ju också en "oldie" i tråden och minns att jag skrattade rakt ut när jag läste din förklaring till ditt nick redan då. :)

Ego: Den här månaden är utslaget på äl-stickorna nu när de är negativa betydligt svagare än de brukar vara, knappt synliga. Tidigare har jag haft klart synliga ändå. Konstigt, hoppas det inte innebär nåt negativt..
  • ifyouweremine
    ceke - Jag vet en som har beskrivit på exakt samma sätt - håll fast ändå inte. En kompis till mig, som var (och är) gravid. :) Man får ju hoppas med lite reservation eftersom man inte vet om det är Proveran som påverkar eller något annat. Men vi är nog många här som hoppas med dig på "något annat". :)

Ego: Ikväll är maken i stan och svirar. Det är förvisso äl-tider snart men jag tycker han måste få unna sig att festa ibland ändå. Det är ju så sällan nu för tiden. Jag skippar festande nu, men det är faktiskt i första hand för dietens skull.

Haha jag måste bara berätta förresten. En kompis till mig fick barn häromveckan. 6 kilo och drygt 60 cm!! Första barnet! 2 veckor över tiden men inte mer. Och föräldrarna är verkligen inte ovanligt stora på något sätt. Helt sjukt ju.. Jag vägde 3 kg när jag kom ut.. denna var alltså dubbelt så stor. Fattar inte hur man kan få ut en sån bjässe ens.

En del väljer att inte försöka den månad som skulle ge en bebis runt jul. April borde det vara va? Har ni några såna månader när ni inte kommer försöka? Jag klurar lite fram och tillbaka över mars, när vi ska åka iväg och resa. Det är så dumt för ÄL kommer förmodligen infalla precis innan vi åker och bim kommer vara ungefär i mitten av resan. Om jag inte blivit gravid skulle jag nog väldigt gärna njuta fullt ut av resan, äta och dricka och göra vad jag vill.. men tänk om den månaden rent fysiskt av någon anledning är vår enda "riktiga" chans.. Hur skulle ni ha gjort? Nu är det ju lite tid kvar, men jag funderar redan nu. :)
  • ifyouweremine
    ceke - Kanske får bli nåt sånt i så fall. Köra på som vanligt, men sen leva hur osunt man vill och absolut inte ta med några tester. Kanske är ett framgångskoncept, vem vet!

Kanske lika bra att utgå från att det är Proveran så man slipper bli så hiskeligt besviken. Det ska väl tydligen ofta ge symtom som kan förväxlas med gravidsymtom. Men å andra sidan, vem här i tråden förväxlar inte sina "symtom" med gravidsymtom? Och värk/håll i magen tycker jag ändå verkar ganska mystiskt. Håller tummen!

ps. Vad go din kekke verkar! :) Ni har tur som hittat varann!

Ego: Häromdagen fick jag obehagliga pikar om min ålder och att jag inte har barn ännu. Man blir så sugen på att bita tillbaka men då visar man ju att man tog illa vid sig och avslöjar sig. Egentligen är det ju inte så svårt att bara säga som det är, att man försöker men inte lyckas, men jag är för stolt för att visa mig svag. Suck!
  • ifyouweremine

Det är så roligt förresten, numera tänker man på er här i tråden som sina vänner. :) Trots att man aldrig träffats.. Men många av oss hörs ju av nästan varje dag och man delar med sig av sina innersta tankar, och åtminstone jag brukar faktiskt tänka på er även då och då under övriga dagen och berättar ibland vad ni har skrivit för maken. Han tycker det är intressant att höra till viss del, men undviker gärna information om "sekret" och dylikt. :)

• ifyouweremine

Hmm men hård i magen är ju också ett väldigt vanligt gravidsymtom, faktum är att samma vän som hade håll också var väldigt hård i magen. Hon är för övrigt i vecka 32 nu.

Blodet låter väl inte så kul i och för sig och svårt att säga så mycket om, men det kanske bara är att du har känslig livmodertapp eller nåt? Har en annan kompis som blödde ganska mycket hela graviditeten, det rann utanför livmodern av någon anledning och till slut fick hon göra kejsarsnitt några veckor för tidigt. Men allt gick bra, dottern är hur söt och glad och frisk som helst.

• ifyouweremine

Nu har jag krupit ner i soffan med té, ischoklad (vilket funkar utmärkt med min lchf diet), tända ljus och LOTR-maraton. Kan inte bli mycket bättre! Ibland känner man att man är bra lycklig alltså.

Och så har utslaget ökat lite på äl-stickan så ikväll får det bli lite romantik.

Gris - ÄL på g hos dig oxå?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet