• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Daniela01

tråkigt att läsa om att tant röd har kommit till många i tråden Rynkar på näsan 

tack så mycket för all peppning, det värmde Hjärta
    det är lite med skräckblandad förtjustning jag ser fram emot äl-spolning + tabletter. Lite nervös..
    Hoppas bara tabletterna finns inne!

trisomi 13, finns många olika varianter, men den som vi fick drabbar 1:50'000, och kan hända vem som hellst, beror endast på otur då det händer ngt precis vid celldelningen. Tur i otruren så hade vi inget val. Jag vet inte vad jag skulle gjort om vi hade fått något val. För det finns en trisomi 13 där barnet överlever födseln men lever tyvärr inte längre än 3år. Har även läst tråden som finns på fl som gäller trisomi13+18 barn.

Nu får det bli ett toppenår för oss alla här inne! 2011

• Kaprifolen
    ifyouweremine skrev 2011-01-01 21:42:36 följande:
    Kaprifolen - Jag gjorde en omröstning på FL för några veckor sen, med frågan hur många månader det tog innan folk blev gravida med första barnet. Av drygt 200 svar hade ca 35% svarat att de blev gravida första månaden. Så det är ju inte alls ovanligt. :) Tycker det låter väldigt lovande för din del!
    Låter spännande!!

Eller som den andra rösten i mitt huvud säger, varför skulle jag tillhöra de 35 % .... SCHITZO!! Hehe.
  • ifyouweremine
    Uppsara - Härligt att du är på banan igen! Skulle gissa att din bim är om ca 14 dagar. Som jag förstått det är lutealfasen (alltså mellan äl och bim) alltid lika lång och oftast ca 14 dagar.

Daniela01 - Usch det finns så mycket jobbigt som kan hända, hur väl man än sköter sig. Just nu är man ju mest fokuserad på att bli gravid, men om man väl blir det kommer ju fler orosmoment. Både under graviditeten och sen när barnet är fött och många år framåt. Hmm man kanske borde skaffa katt istället. Den har ju nio liv..

Kaprifolen - Så du har lyckats hålla dig ifrån att testa fortfarande?? Imponerande! :) Och blodstrimmor i trosan några dagar efter äl säger du? Låter misstänkt. ;) Mina flytningar brukar variera före mens - ibland är de vita rikliga, ibland lite vattnigt, ibland tjockare vita, ibland inte alls..

Börjar arta sig lite på gravidlistan nu tycker jag, vi har ju acinna också som bidrar till positiv statistik fast utanför listan än så länge. :) Men snart har vi säkert minst fem till på gravidlistan hoppas jag!
  • Kattflickan

Daniela: Jag tycker att jag har haft otur som var 1 av 500. Du var 1 av 50 000! Stackare! Hoppas du inte tog illa vid dig av frågan om orsaker till trisomi 13. Jag har ju mest läst på om Trisomi 21. Har äntligen lyckats acceptera att det bara var slump/otur och gå vidare med att försöka bli gravid utan att vara så rädd. Jag tror som du, 2011 blir vårt år!

Kaprifolen, varför skulle du inte vara en av 35 %?

Välkommen tillbaka Uppsara!

Nu tjatar mannen att vi ska göra middag, det är väl dax antar jag

Millan 

• Kaprifolen
    ifyouweremine skrev 2011-01-02 19:19:01 följande:
    Kaprifolen - Så du har lyckats hålla dig ifrån att testa fortfarande?? Imponerande! :) Och blodstrimmor i trosan några dagar efter äl säger du? Låter misstänkt. ;) Mina flytningar brukar variera före mens - ibland är de vita rikliga, ibland lite vattnigt, ibland tjockare vita, ibland inte alls..
    He he, vet inte om det beror på min ståndaktighet, snarare att jag inte har ngt test hemma, orutinerat jag vet . Imorgon ska jag iväg och jobba och skulle kunna handla ett test, men maken är bortrest och jag vet inte om jag vågar testa när jag inte har ngn att hålla i handen
  • Kaprifolen
    Kattflickan skrev 2011-01-02 19:22:39 följande:
    Daniela: Jag tycker att jag har haft otur som var 1 av 500. Du var 1 av 50 000! Stackare! Hoppas du inte tog illa vid dig av frågan om orsaker till trisomi 13. Jag har ju mest läst på om Trisomi 21. Har äntligen lyckats acceptera att det bara var slump/otur och gå vidare med att försöka bli gravid utan att vara så rädd. Jag tror som du, 2011 blir vårt år!

Kaprifolen, varför skulle du inte vara en av 35 %?
    ja, det är nog bara så att jag inte riktigt vågar hoppas på att det verkligen är så att mensen uteblir av "rätt" anledning utan brottas med tankar som att dessa...
  • ifyouweremine

Kaprifolen - I den här tråden är det ju inte 35% som plussar tidigt direkt.. Så några måste ju bättra på den statistiken eller hur? ;) Jag tror på dig!

• Kaprifolen
    ifyouweremine skrev 2011-01-02 20:38:30 följande:
    Kaprifolen - I den här tråden är det ju inte 35% som plussar tidigt direkt.. Så några måste ju bättra på den statistiken eller hur? ;) Jag tror på dig!
    Tack för din pepp, den behövs!
  • ceke

hej på er! Och tack för alla glädjeord kring uteblivna spottings det är sååå skönt men är typ livrädd hela tin för att gå på dass...

Essalady: De ska tas tre dagar efter ÄL och i 10 dagar... och får jag inte mensen inom 4 dagar efter pillerstopp ska jag enligt läkaren ta ett gravtest. Hur som, pillrena kommer väl antagligen göra att jag får en störtflod av mens (om jag nu inte skulle bli gravid) och det känns ju också positivt inför nästa försök i sådana fall att ha bytt ut slemhinnorna ordentligt...

Uppsara: Lutealfasen är konstant... så räkna med BIM efter så många dagar din mens brukar komma efter ÄL. Härligt att du är uppe på banan igen!

Trist för er som fått mensen precis! Kram till er!

Gris o ni andra som precis haft BIM o som vi inte hört av... hur går det för er?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet