• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ifyouweremine

Vad spännande Ernlia! Jag har faktiskt tänkt att du kanske är gravid igen.. Det har verkat lite skumt att utslaget på gravstickan aldrig riktigt ville försvinna, samtidigt som din mens inte kommit.. Dessutom sägs det ju vara lättare att bli gravid igen direkt. Och så har du ju haft lite alla möjliga åkommor senaste veckan, inklusive deppsvacka som jag har för mig att du hade före förra plusset också. Blodiga flytningar också har jag för mig?? Men det är väl bäst att inte ropa hej än.. testa i övermorgon igen och se om det blivit ännu starkare och ring i så fall BM! Åh hoppas hoppas.. det vore så kul om du blev gravid direkt igen! :)

• ernlia03

Jag håller på att gå upp i atomer också! Var så säker på att jag inte var gravid tills igår när jag var som mest deppad kände att det "brände" till i bröstvårtorna. Vågade inte riktigt tro på nåt utan tänkte att kroppen fått fnatt och jag framkallade symptom eftersom jag ville så mkt. Men tänkte även att den där riktiga deppsvackan också kunde bero på ev graviditet. 

Och det heter väl att lutealfasen (mellan ÄL och mens) ska vara konstant för en och samma person? Om jag hade ÄL dagen innan jag var på återkontroll borde jag ha fått mens idag då och det kändes inte riktigt som jag hade ÄL så nära inpå besöket.

Kollade i kalendern från förra gången jag plussade och fick faktiskt blodiga flytningar två dagar innan BIM då också, och hade lite huvudvärk...

Åh hjälp, det här blev jobbigt.... 

• mallanis

Ernlia- gud så spännande! Det låter ju onekligen  som att det kan vara något! Åhh håller tummarna hoppas att de där blodiga flytningarna försvinner!  Kan det inte vara så att bilden du försöker ladda upp är för stor?

Tredje gången gillt!?
  • ernlia03

Tack för tipset, lite mindre bild så gick det! 

Översta taget ikväll och det under i förrgår (nyårsafton).

Det taget ikväll är dessutom inte med morgonurin utan hade kanske hållit mig 2-3 timmar...

• mallanis

Jag tycker ABSOLUT det är ett positivt test! När hade du blödningen kunde det vara nidis? ? ?

Tredje gången gillt!?
  • ifyouweremine

Vilken skillnad Ernlia! Teststrecket ikväll är ju myyyycket starkare än nyårsafton.. I och för sig verkar även kontrollstrecket tjockare och starkare, men det visar väl bara att detta test är extra tillförlitligt. ;)

• ernlia03

Jag tror inte det. Förra gången är jag säker på att jag hade en nidis för det var 6 dgr innan BIM då. Nu har jag haft lite rosa flytningar till och från sen i fredags. Och nu bränner och det och kliar i bröstvårtorna igen. undrar om jag tänker för mycket på det...? 

HUR ska man klara av det här? Fundera och oroa sig en massa... mest orolig för de blodiga flytningarna, hoppas de slutar snart.

Läkaren sa att jag skulle höra av mig i vecka 7 nästa gång jag blev gravid, innan dess kunde man inte se så mkt... 

• ernlia03

Skillnade i kontrollstreck och säkert även teststreck är nog bara för att det gamla fått torka in lite. Kvällens test kommer nog att minska det också... Obestämd

• mallanis

Jag tycker iaf att du ska ringa och tala om att du fått positivt (för det är det!!!! ;) ) och samtidigt berätta om flytningarna och att du inte vet vilken vecka pga missfallet !!! Jag var på första vul 6+3 altså vecka 7 men du kanske kan få några råd? Man kan ju få lite blodblandade flytningar när man ska ha mens det var kanske bara det?!

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet